Gå til innhold

Bittelillebror er her!!


3 gleder

Anbefalte innlegg

Var på kontroll den 21 og var 4 dager igjen til termin. Trodde ikke jeg skulle rekke hverken den eller forrige time pga alle disse vondtene og murringene i ukene før.

 

Hadde en aktiv dag med storebrødrene denne dagen og da jeg slang meg på sofaen på kvelden kjente jeg knipene stramme litt ekstra. Hmm.. Gikk til sengs som vanlig, men våknet etterhvert av vonde kynnere. Avventet noen timer, de tok seg sakte opp men var ikke intense. Ringte inn på føden i ett tida om natta fordi nr to kom veldig fort og plutselig. Mine foreldre kom og vi kjørte inn på sykehuset. Ble møtt av en hyggelig jordmor og la meg med ctg. Noe rieaktivitet,men kun 2 cm og ikke veldig tynn hals. Skuffa. Fortsatt i latensfasen og dette kunne til og med danne av. Vi fikk vente på sykehuset i to timer for å se det an pga forrige fødsel. Etter en time på vent tok riene seg opp og de kom tett i tett! Vi dro i snora og jordmor sjekket meg. Her var det aktiv fødsel på gang. Inn på fødestue,med intense rier. Min kjære mann støttet meg gjennom riene, jeg hang på han og peste og han hjalp meg folusere på pusten hele veien. Han var rett ved siden av meg og uerstattelig støtte. Da pressriene kom sleit jeg litt fordi jeg hadde kviet meg. Vannblæra stod til det siste og presset enormt. Jordmora tok vannet og ti minutter etter var vår nydelige gutt ute. Det tok to timer fra det startet med aktiv fødsel, med en litt treg startfase. Fort og greit og vondt, men aldeles verdt det. Vi har fått en nydelig liten gutt som ligner mye på sine nydelige brødre. Jeg er i ekstase! Flott opplevelse og nok en gang en fantastisk jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...