Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Betaling til trillepiker

• Logg inn for å svare
30 svar til dette emnet

#1 ikita

ikita

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 14:36

Har fått ei trillepike til gutten på 2,5 år.. Ho er 14 år, blir 15 om noen mnd. Hva er ok timepris å gi?

Forumtråden fortsetter under...

#2 LME1001

LME1001

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 710 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 17:00

Jeg fikk 60 kroner timen for 10 år siden.. =)

#3 Stina <3

Stina <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 300 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 20:24

Vi gir 100 kr til vår. Hun er litt eldre men jeg syntes at hun skal føle at hun får litt igjen for jobben hun gjør.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 20:52

100 kr i timen? Serriøst? Det syns jeg var vanvittig masse!
Som ped leder i barnehage har jeg utbetalt i underkant av 135 kr i timen, kanskje jeg heller skal begynne som trillepike?
Jeg gav 50 kr timen til vår trillepike, og hun gav oss tilbakemelding om at hun syns det var mye for å trille! Hun får fortsatt 50 kr timen, og hun stiller gladelig opp for den summen!
  • Happy-Mama:), *65 til jul*, OssTre<3 og 3 andre liker dette

#5 ikita

ikita

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 17:23

Ja 100 er uaktuelt. Da kan jeg jo heller finne meg en dagmamma.. Jeg tenkte på 50 kr timen. Satser på det blir bra :)

#6 milladue

milladue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 21 februar 2012 - 12:37

Jeg fikk 25 kr i timen per unge når jeg var trillepike, passet to søsken så det ble 50 kr i timen og det var jeg storfornøyd med.. Dette er da 7-8 år sidenmen det kan da vel ikke ha steget så mye. Syns hvertfall 100 kr hørtes mye ut.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 13:09

Hva tar forresten en dagmamma?

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 13:13

Hva tar forresten en dagmamma?

#9 Gjest_AnneS_*

Gjest_AnneS_*
  • Gjest

Skrevet 21 februar 2012 - 17:57

Som ped leder i barnehage har jeg utbetalt i underkant av 135 kr i timen, kanskje jeg heller skal begynne som trillepike?
Jeg gav 50 kr timen til vår trillepike, og hun gav oss tilbakemelding om at hun syns det var mye for å trille! Hun får fortsatt 50 kr timen, og hun stiller gladelig opp for den summen!

135 som ped.leder??!! Det var jo veldig lite. Jeg har over 170 kr 4 års ans.
Til HI så synes jeg faktisk 100 kr ikke var så mye jeg da. Jeg tror jeg hadde gitt det.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 18:03

Til HI så synes jeg faktisk 100 kr ikke var så mye jeg da. Jeg tror jeg hadde gitt det.

Så lite er vi verdt vi som tar oss av det mest dyrebare dere har Anne S. hilsen pedleder
  • FruFrog liker dette

#11 Gjest_AnneS_*

Gjest_AnneS_*
  • Gjest

Skrevet 21 februar 2012 - 18:06

Så lite er vi verdt vi som tar oss av det mest dyrebare dere har Anne S. hilsen pedleder

Jeg jobber som førskolelærer jeg også. Rart jeg har såpass mye mer enn deg da. Går du på disp da eller?

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 18:07

Jeg jobber som førskolelærer jeg også. Rart jeg har såpass mye mer enn deg da. Går du på disp da eller?

Ikke disp nei

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 19:14

Ikke disp nei

Ikke disp her heller. Har regnet det ut fra de ca 21000/22000 jeg får utbetalt i mnd, og fordelt det på 160 arbeidstimer (4uker) da sitter jeg igjen med en timelønn på under 135kr timen... Så sånn er det...
Tar gjerne mot tips til nytt arbeidsted der de kan betale meg såpass mye mer ;)

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 19:28

Hvor lange dager har dere?! En vanlig arbeidsuke er 37,5 timer. Blir feil å regne etter skatt og, du må ta utgangspunkt i bruttolønn for timeslønn :-)

Jeg har utbetalt ca 23000 og har over 400000 i årslønn..

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 19:43

Hvor lange dager har dere?! En vanlig arbeidsuke er 37,5 timer. Blir feil å regne etter skatt og, du må ta utgangspunkt i bruttolønn for timeslønn :-)

Jeg har ikke over 400000 for å si det sånn... Tror ikke 160 timer i mnd er helt feil for å si det sånn, en måned er jo som regel litt lengre enn akkurat 4 uker?
Grunnen til at jeg regnet det etter utbetaling var at i min verden skatter man ikke på å være trillepike... Så det var for å sammenligne hva man ble sittende igjen med, ikke hva utgangspunktet var før skatt ;)

#16 MrsMilla

MrsMilla

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 540 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 19:45

Ikke disp nei

Ikke disp her heller. Har regnet det ut fra de ca 21000/22000 jeg får utbetalt i mnd, og fordelt det på 160 arbeidstimer (4uker) da sitter jeg igjen med en timelønn på under 135kr timen... Så sånn er det...
Tar gjerne mot tips til nytt arbeidsted der de kan betale meg såpass mye mer ;)

Du sier du regner ut fra det du får utbetalt i mnd.
Kanskje du faktisk regner netto, altså det du får på din konto etter at skatten er trekt?
Bruttoinntekten, altså timelønnen din skal være nettoinntekt+ skatt..... da stemmer det mer......
Og hun trillepiken betaler sannsynligvis ikke skatt...altså blir brutto og nettolønn den samme...

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 19:58

Jeg har langt under 400000 i årslønn, 4 års ansenitet. Merkelig at det er så forskjell. Jobber i privat barnehage jeg da, kanskje derfor. Assistentene hos oss har 120 kr timen, rovdrift spør du meg :(

Også lurer politikerene på hvorfor det er mangel på personale i barnehagene, ingen av de ville jobbet for den luselønna ihvertfall

Pedleder # 10

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 20:08

Jeg har regnet netto ja, skrev allerede i første innlegg at jeg sitter igjen med under 135 kr UTBETALT pr time. Jeg er fullstendig klar over hvordan man regner bruttolønn, men det var ikke det som var mitt poeng. Poenget var hva man faktisk ble sittende igjen med i hånden....

#19 Gjest_AnneS_*

Gjest_AnneS_*
  • Gjest

Skrevet 21 februar 2012 - 20:13

Vi har nok ikke valgt riktig yrke om vi vil bli rike desverre, men rike på gode erfaringer og venner blir vi i det minste ;) Men nå føler jeg vi kuppet tråden veldig. hehe. Sorry HI. Mellom 50 og 100 kr for en trillepike bør være greit. Hvorfor ikke spørre vedkommende hva hun sier? Begynn på 50 ;)
  • Jealotta:) liker dette

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 452 037 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 16:30

da jeg var yngre satt jeg mye barnevakt.for masse forskjellige barn.den ene jenta jeg passet 3 timer 1 gang i uka fikk jeg 60 kr....for andre da jeg passet barn over natta fikk jeg som regel 200 kr .da var jeg der fra rundt kl 18.00 til dagen etter på å våkna med ungene å mata de osv .så foreldrene også fikk sove lenge :) jeg har aldri gjort det for pengenes skyld,selvfølgelig var greit å ha extra lommepenger, men jeg elsker å være med barn og gleder meg hvergang til jeg skal sitte barnevakt:) nå er jeg 25 og sitter enda barnevakt men nå tar jeg ingenting betalt jeg gjør det bare for å hjelpe og jeg får leke å ha det gøy med barna:)

Annonse