Gå til innhold

Helt ærlig, hvilket kjønn har barne dine og hva ønsker/ønsket du deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldste er gutt og jeg ønsket meg gutt.

Nr 2 er jente og jeg ønsket meg jente.

Nr 3 er jente og jeg ønsket meg gutt, men nå skjønner jeg ikke helt hvorfor, for jente passet jo egentlig helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Jeg har med hånden på hjertet aldri ønsket meg et spesielt kjønn. Og etter at vi mistet vår nydelige baby er mitt høyeste ønske å få et friskt barn som kan vokse opp sammen med søskena sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Har tre gutter og venter den fjerde :) Nå siste gangen er det ett fett hva slags kjønn det er, men ønsket meg inderlig ei jente første gangen for 18 år siden.

 

Uansett .. det blir hva det blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt noe ønsker om verken det ene eller andre.

Men har av en eller annen grunn alltid sett på meg selv som guttemamma, og nå er gutt nummer 3 på vei, så det blir spennende :)

Som hun over her sier, det blir det det blir :)

Endret av Gjøkeredet3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt likegyldig til kjønn før heg ble gravid, ønsket bare sterkt et barn. Da jeg endelig ble gravid fikk jeg magefølelse på gutt og ønsket meg gutt. UL viste jente og etter det har jeg ønsket meg jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nr 1 ønsket jeg meg gutt, og gutt ble det.

Nå ønsker jeg meg jente, men har på følelsen av at det blir enda en gutt :) Men det er ikke slik at jeg blir skuffa eller lei meg, hadde bare vært gøy å oppleve begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg gutt som nr 1 og fikk det. Nå hadde det vært koselig med jente, men ikke noe brennende ønske. Gutt nr2 kommer i disse dager ;-) Om det mot alle odds skulle kommet en jente nå, så hadde jeg nok fått problemer med å omstille meg. Hadde jo føltes naturstridig *He He He *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket meg gutt og jente, typisk én av hver... og det har jeg fått, så yaay for det!

 

Vi har lyst på en tredjemann om noen år, og da er det det samme hva det blir ^__^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg en av hver, har gutt fra fØr og Ønsker jente denne gangen. :) Blir likevel ikke skuffet skulle det vise seg på mandag at det er en vakker gutt til som skjuler seg der inne... :)

Endret av Vilikke+1&Julibarn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig ønsket oss litt sånn helst både gutt og jente med tiden, og fått det vi ønsket oss. Tredjemann vet vi ikke enda, og er helt likegyldig om det er gutt eller jente, håper på friskt og lykkelig lite barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 1: Ønsket ikke noe spesielt, men med én gang jeg testet positivt hadde jeg en sterk fØlelse av at det var en gutt, og det var det :)

 

Nr 2: Ønsket meg egentlig litt jente, men fikk en gutt, og det var helt perfekt da det er 18 mnd mellom gutta og de er gode venner.

 

Nr 3: Ønsket gutt, fikk gutt.

 

Nr 4: Helt uvesentlig hva det blir, men det har vært så mye mas fra venner og familie om å få jente at vi bestemte oss for ikke å vite kjØnn. Tror det blir gutt denne gangen også, men blir lykkelig samme hva det blir, bare alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1: Ønsket gutt, fikk gutt

 

Nr. 2: Ønsket jente, fikk gutt, men ble ikke skuffet i det hele tatt!

 

Nr. 3: Gir ikke opp håpet om ei jente, vet ikke hva det blir, men blir like glad uansett. Hadde bare vært gØy å få opleve begge kjØnnene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr en ønsket jeg jente. fikk vite på ultralyd at jente ble det. men gutt kom det ut.

nr to ønsket vi bare et barn. ville ikke tenke så mye på kjønn. kom en jente.

 

vi ønsket en av hver, og flere kommer det ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter. Vi har ikke ønsket å vite kjønn før fødsel noen av gangene.

 

Med førstemann ønsket jeg meg ikke noe, egentlig, men var hellig overbevist om at det var en jente i magen, men det sjokket gikk fort over. :)

 

Med andremann hadde jeg jo funnet ut at min "magefølelse" når det gjaldt kjønn ikke var verdt noe som helst, så nå "trodde"/"visste" jeg ikke at det var hverken det ene eller det andre! Jeg hadde veldig lyst på ei jente, nesten mest fordi jeg hadde så lyst til å kalle henne opp etter min kjære mormor mens hun ennå lever. Jeg må ærlig innrømme at jeg kjente et stikk av skuffelse da legen sa at det var en gutt (ks), men det varte jo ikke mange sekundene.

 

Jeg har lyst på en tredjemann (og sistemann!), og det hadde jeg gjort også hvis jeg hadde hatt en av hver, så det er IKKE bare for å få ei jente. Men jeg må innrømme at jeg svært, svært gjerne skulle hatt ei jente på slutten. Vi blir jo like glad i en gutt også, men jeg har selv vokst opp i en søskenflokk med bare jenter - og selv om det er flott også, tror jeg familien kan få en annen dynamikk på et vis med barn av begge kjønn.

 

Noe helt annet er jo det vanvittige jente-presset man utsettes for. Så mye mas om at "nå kommer jenta!" "Nå blir det jente!" hadde jeg aldri trodd jeg skulle få etter å ha fått bare EN gutt! Hadde jeg fått åtte gutter på rad hadde jeg kanskje skjønt det, men... FY! Svigermor kjøpte rosa babyklær mens jeg var gravid, selv om hun utmerket godt visste at vi ikke visste om det var gutt eller jente! Hvis vi er så heldige å få en tredjemann, kommer jeg til å insistere på å vite kjønnet, ene og alene fordi jeg ikke GIDDER det maset enda en gang (og neste gang vil det bli MYE verre!). Så slipper jeg alle spekulasjonene, og at enkelte i familien blir skuffet hvis det blir "enda en gutt" etter fødselen (ja, det er veldig mange gutter i familien). Dessuten vet jeg at jeg kommer til å være litt skuffet selv, så da tar jeg heller den lille skuffelsen lenge før fødsel, og er bare GLAD når jeg får min evt gutt nummer tre (for det får jeg sikkert, hehe, jeg er jo guttemamma!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ønsker ikke meg jente, men vil ikke bli skuffet om jeg hadde fått en.

Det er mange grunner til at jeg ikke ønsker meg ei jente.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg ingen tanker om dette, men fikk gutt.. :)

Hadde en ønske om en av hver siden jeg ALDRI skulle ha flere enn to å nestemann ble jente :) MEN så skjedde d som ikke skulle skje, nr. 3 er på vei :P (er kjempe glad, IKKE missforstå) å nå har jeg ingen ønsker, så lenge barnet har ti fingre, ti tær og å er frisk :)

Men har en følelse av at dette er gutt :) Formen min var lik da jeg gikk med førstemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jente og gutt og det er flott. Nå venter vi antagelig jente igjen, og det er perfekt for storesøster ønsker seg jente og mammaen gleder seg til å få brukt om igjen alle de søte kjolene til storesøster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en av hver fra før, og har ikke noe spesielt ønske om kjønn. Som flere her sier: det viktigste er faktisk at barnet er velskapt og friskt! Og etter det vi har fått beskjed om etter UL og duotest, så ser det ut som vi får et velskapt barn :) Det er jo ingen garantier, men godt å vite at sannsynligheten for at det er noe galt er liten...

Skal til ordinær UL 5.mars, og vi ønsker å vite hvilket kjønn det er. Men det er kun fordi vi vil komme i gang med innkjøpene, og det hadde vært kjedelig med bare nøytrale klær! ;)

Har på følelsen at det er ei jente der inne, så blir spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1 - ønsket meg gutt. Ble gravid med tvillinger, et av hvert kjønn. Disse ble født for tidlig og døde. Så neste gang ønsket jeg meg levende baby og fikk jente. Neste gang kan jeg tenke meg jente, fordi det er praktisk ift arving av tøy, deling av rom osv. Men blir glad uansett så lenge kroppen min produserer en frisk og levende baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg en av hver, har gutt fra fØr og Ønsker jente denne gangen. :) Blir likevel ikke skuffet skulle det vise seg på mandag at det er en vakker gutt til som skjuler seg der inne... :)

 

Og legen fant ingen tut, bare jentestreker i alle vinkler så det ser ut til at vi får en av hver her! Superstolt mamma! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...