Gå til innhold

Akupunktur/alternativ behandling for å beholde barnet


sunnhetenselv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ane Dahl Torp anbefalte jo dette, men da jeg ringte en akupunktur for å høre om det, så mente han at de ikke kan gjøre noe for å bedre sjansene for å beholde barnet. Det de derimot kan gjøre, er å bruke akupunktur mot kvalme... så ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Hmmm..så rart..Hørt flere leger som anbefaler det og har søkt litt rundt på de som driver med dette, og høres ut som det er mange som hendvender seg for dette..Men ikke greit å si..Tenker at jeg bare må prøve det som prøves kan men

Lenke til kommentar

Jeg spurte akupunktøren min om dette. Hun mente at dersom gjentatte aborter skyldes genfeil, så kan ikke akupunktur forhindre en abort. Men dersom en går til aku i forkant av graviditeten kan det hjelpe å forbedre kvaliteten på eggene. Men hvis det er kroppen til mor som av en eller annen grunn er årsak til aborten, så mente hun at akupunktur kunne være med å hjelpe... Jeg synes ihvertfall det er verdt et forsøk;-)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg prøvde akupunktur i mitt første svangerskap som dessverre endte i en MA i uke 12 (fosteret døde i uke 8), og i det siste svangerskapet mitt som endte i en nydelig jente som nå er 1 mnd gammel :D

 

De andre abortene mine skjedde så tidlig som uke 5-6, og da gikk jeg ikke til akupunktur. Så jeg har virkelig troen på at det har gjort en forskjell hos meg, da det kun er de svangerskapene jeg har fått nåler at svangerskapet har kommet skikkelig igang. At det endte i en MA første gang kan skyldes at det var noe galt med fosteret eller fosteranlegget..det får vi jo aldri vite. Men jeg føler ihvertfall at noe har vært anderledes disse to gangene, i forhold til når jeg ikke gikk til akupunktur.

 

Min akupunktør mener absolutt at nålene hjelper kroppen til å beholde barnet, da akupunktur kan hjelpe å rett opp i ubalanse i energinivået i kroppen og i hormonene dine. Dette kan styrke kroppen din før du blir gravid, og hjelpe deg til å slappe av når du har blitt gravid. Og ikke minst så kan nålene forbedre blodgjennomstrømingen til livmoren, i følge akupunktøren min. Uansett så er det omdiskutert, som all annen alternativ behandling, så man må bare prøve det man selv har troen på :)

Det som gir en positive tanker kan ikke skade tenker nå jeg. I tillegg til dette fikk jeg blodfortynnende sprøyter og Crinone fra eggløsningen av, fra gynokologen min. Og en ultralyd i uken fra uke 7 til uke 12. Fra uke 12 begynte jeg på blodfortynnende tabletter istedet for sprøyter, og disse tok jeg til uke 35 i svangerskapet.

 

Men som andre skriver her, så kan ikke akupunktur hjelpe deg dersom det er noe galt i kroppen som krever medisinsk behandlig osv..eller kromosomfeil eller lignende. Så er viktig å få utredning først, sånn at dere får svar på om det faktisk er en grunn til at dere mister eller om det er "uflaks" som legene så fint kaller det..

 

Ønsker deg lykke til, og håper du får den hjelper du trenger :) det finnes håp, selv om du ikke tror det nå.

 

Lenke til kommentar

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei :)

 

Dette har jeg gått og lurt på den siste tiden. Kan jeg også få nr til akupunktør på nedre Romerike?

 

Jeg har hengt meg litt opp i dette Etter å ha lest på Pernille.info. Jeg har hatt en m.a, og ønsker å forebygge der jeg kan.

 

Siden jeg leste på konkluderte med at det var større sjanse for abort når det befruktede egget festet seg sent i syklusen. Jeg hadde festeblødning på dag 13, Og etter dag 12 var det over 86% sjanse for abort. Det var leit å lese i etterkant, da jeg følte at graviditeten hadde veldig dårlige odds fra starten av uten at jeg visste det.

 

Akupunktur har hjulpet meg til mye, håper på flere muligheter :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har habituell abort (2 sa og 2 ma i løpet av 18 mnd). Etter 4 abort begynte jeg å gå til akupunktør som hadde graviditet som spesialfelt. Hun ba meg vente tre sykluser med å bli gravid, og i denne perioden gikk jeg en gang i uken til henne, med opphold på 3 uker da jeg hadde sommerferie. På første syklus som jeg "fikk lov" å bli gravid ble jeg gravid. Men å bli gravid har jo ikke vært mitt problem, problemet har vært å få spiren til å bli.

 

Etter at jeg ble gravid denne gangen gikk jeg til aku 2 ganger i uken hele resten av første trimester. Vanligvis trenger man ikke gå i 2 trimester, sa min akupunktør, men jeg gikk en gang i uken da også, fordi jeg følte meg så bra av behandlingen. Fortsatte en gang i uken i 3 trimester - så det ble en del penger, kr 350 per gang. Men jeg som aldri har hatt noen formening om akupunktur, kjente meg veldig bra gjennom hele svangerskapet, og syntes det var en knakende god investering.

 

Resultatet er nå 6 mnd og ligger og gurgler og spreller på gulvet ved siden av meg. Så jeg synes i hvert fall at akupunktur har vært mer enn verd forsøket, selv om man aldri har noen garantier for hva som funker og ikke funker på kroppen din. PS, jeg har også et barn på 4, min første graviditet, som satt som en kule fra første start - men svangerskapet var pyton - tungt som bare det. Det tok også lang tid å komme seg etter fødsel (6 mnd). Etter fødsel med barn nr 2, løp jeg KK-mila etter 2 mnd... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...