Gå til innhold

Det var "IKKE" planlagt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Her var det ikke planlagt ;)

Ikke kranglete av meg, men slik er foreløpet her: Vi brukte kondom enda det ikke var EL tidene, gjør vi altid når vi ikke prøver å bli gravid, men når han trakk seg ut, oppdaget vi at tuppen var ødelagt, forstår ikke hvorfor, for vi er nøye på at kondomen er hel, før han penetrerer.. Så der satt vi da, forfjamset på morgenkvisten, 4 timer senere var jeg innom apoteket og kjøpte angrepille som jeg svelget unna. Og ca 5 uker senere, så satt vi med en positiv test i handa.. Abort er ikke aktuelt for noen av oss, så her sitter vi da, sønnen vår er så vidt bikket året når lillesøster kommer ;)

Hadde ingen symptomer, ingen mistanke eller noe, det kom veldig brått på, tok jo trosalt en angrepille.. Men den funket vist ikke på meg, så når denne ungen kommer til, så blir det p-sprøyte OG kondom på oss... Dobble sikring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vet ikke hva jeg skal si. Fikk beskjed fra gynekolog om at sansynligheten for at jeg kunne bli gravid var veldig, veldig liten pga pco.Jeg sluttet på p-piller og blei gravid på første forsøk. Skulle jeg ha saksøkt gynekologen? Nei, jeg angrer ikke et sekund på graviditeten. Men har lært, har fått satt inn spiral.Men det hender jo at man blir gravid med spiral, så hva skal man si da.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har mer enn nok å kunne fint fått over 3 mill i boliglån, men vi har ikke lyst å eie, Ja, det er greit å ha egne meninger, men faen ikke kom her å si at bare for jeg leier bolig så er jeg uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Enig med deg Askepott <3

Fordi om man er leieboer, så er man da ikke uansvalig, idiotisk ting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok helt sikkert ikke om å ha råd eller ikke. Men kanskje litt om prioriteringer heller. Jeg vil ikke si at det er uansvarlig å få barn selv om man leier en leilighet. Ærlig talt, man har da en boplass.

Greit nok at de pengene du betaler i leie ser du aldri igjen, men det koster mye å kjøpe eget, og jeg er av den oppfatningen at det er bedre å få barn mens man er ung, mens man kan følge opp barna. Ikke når man er 35 og ferdig utdannet. Å skulle få sitt første barn da, DET synes faktisk jeg er uansvarlig. Nå kommer det sikkert mange reaksjoner på det utsagnet :) Men jeg mener det faktisk, uten å mene å være frekk :)

For noen er det viktig å få barn mens man er ung, og for andre er det viktig med jobb, karriere, eget hus osv..

 

Da vi fikk første var jeg 22 år, vi leide leilighet, men hadde fast jobb begge to. Først da hun var 1,5 år kjøpte vi vår egen leilighet.

 

Det er jo mange som går fra hverandre og som ikke har mulighet til å kjøpe eget. Og det er ikke "luksusfellen" omstendigheter som gjør det. Det er ikke fett å være aleneforsørger! Min venninne som er alene om omsorgen får ikke mer enn 600.000 i lån, og da er det fiiint lite hun kan kjøpe! Er hun uansvarlig da, som leier en leilighet? Nei, tror vi alle skjønner at det handler om andre ting enn "luksusfellen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være noen som er uheldige og blir gravide uten at det er planlagt. Jeg synes bare det blir for dumt at 9 av 10 sier at det ikke var planlagt.

 

Ikke eie egen leilighet/hus uansvarlig? Tja.. kjært barn har mange navn. Dårlig inntekt kanskje? Jeg synes det er patetisk å være over 30 år å ikke eie eget! Men det er nå min mening.

Å sette et barn til verden uten å ha økonomien i orden? Da er du bare dum i hodet!!!

Fælt så mange som lar seg påvirke. Må nesten le litt også. Er da ikke min feil at dere ikke tjener nok til å eie eget.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig;) her var det semiplanlagt, men den mnd det satt var mannen innlagt på sykehuset og vi hadde kun sex 3 ganger, så du kan tenke deg ovveraskelsen var stor da mensen ikke kom;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Så er ikke alle her 30 år heller da ;)

Jeg er 23, samboeren er 30 da, men vært sykmeldt i "noen" år, så gått på dagpenger, så har ikke hatt så mye i kassa.. Starter å komme ovenpå nå, men synes det er greit å være leieboere et år til eller noe, om vi ikke får "drømmehuset" på nyåret da det blir solgt...

Jeg var arb ledig da jeg ble gravid med første, og ble gravid igjen kort tid etter fødselen (blir ca 1 år og 2-3 uker mellom de).. Unge nr 2 var ikke planlagt i det heletatt, men takler ikke tanken på abort, så vi gjør det beste ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av denne diskusjonen er jo bare usakelig.

Jeg er utdannet førskolelærer og jobber i barnehage, jeg vet at det er veldig mange ting som er viktigere for et barns trivsel og utvikling enn om foreldrene eier eller leier et sted å bo.

Faktisk så vet jeg om flere barn som viser symptomer på stress og uro fra familier der foreldrene fikk barn i 30- årsalderen, med høyere utdanning, fint hus og solid økonomi.

En familie med to travle karriereforeldre, stort fint hus og alle materielle goder på stell er ikke nødvendigvis noen sikkerhet for en god barndom. Foreldre som har tid til barna sine er vel viktigere enn om huset er eid eller leid eller hvilket merke det er på klærne.

 

Og dessuten; sønnen min var ikke "planlagt".

Vi brukte ikke prevensjon og visste selvfølgelig at vi kunne bli gravide, men vi "prøvde" ikke å bli gravide.

Nå er jeg gravid igjen, var ikke "planlagt" denne gangen heller, men jeg har ikke brukt prevensjon siden sønnen min ble født for snart tre år siden. Jeg blir altså ikke så lett gravid og orker ikke bli "desperat", derfor velger jeg å ikke "planlegge" mine graviditeter. Min holdning er at jeg tar i mot de barna som kommer, jeg "planlegger" de ikke, men jeg kommer ikke til å bruke prevensjon igjen -det som skjer det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg har en inntekt på 800-900.000 i året, men har bare jobbet ett år, og har enda ikke egenkapital nok til å få lån. Ikke alle som har foreldre som kan kausjonere eller som har spart opp for barna sine. Vi m greie oss SELV og har DERFOR ikke kommet inn på boligmarkedet...

 

Vi er i slutten av 20-årene, og har ALT bortsett fra egen bolig, så at DET skal gjøre oss til dårligere foreldre kan jeg aldri tenke meg. Har sannsynligvis bedre økonomi enn de fleste selv om vi ikke eier eget enda! Patetisk?? Jeg???? I don`t think so! Men jeg går ikke 500.000 over takst i et crazy boligmarked bare fordi NOEN mener det er så viktig å eie... MAKAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av diskusjonen her er usakelig ja. Det er rett og slett fordi jeg liker å fyre! :P Og synes det er morsomt å se hvor mange som lar seg provosere :D

Når det er sagt ser jeg noen skriver at for de som vil klare seg selv uten kausjonist, så er de ikke boligmarkedet i slutten av 20-årene. Vel... jeg var 22 når jeg kjøpte min første bolig, UTEN kausjonist. Har aldri hatt kausjonist heller!! Da var jeg heller ikke ferdig utdannet. Hadde heller ikke spart opp egenkapital. Men med vilje og lønn, så kommer en langt her i livet.

Og hvordan kan en si at en ikke bruker prevensjon, men prøver IKKE å bli gravid? Tror ikke du stod først i køen når iq ble delt ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for å få lån til sitt første hjem har endret seg, kjære deg... Nå MÅ du ha 10% egenkapital for å få lån. Tidene forandrer seg, det lønner seg å følge med i timen før man hoverer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du sto først i køa da iq'en ble delt ut du heller :) Så fei for di ega dør :)

 

Greit at man kommer langt med vilje og lønn, men spørsmålet er jo om man ønsker å leve på spagetti å knekkebrød for en periode, eller om det er andre ting man prioriterer. Og tidene svinger veldig med tanke på boligarkedet, for noen år siden var det nok lettere å komme seg inn på markedet enn det er i dag.

En annen ting er at det er veldig forskjellig fra by til by.

Har du sett "gøy på landet"? Der var det jo ei bygd som hadde satt tomteprisen til null :) Så er det andre plasser der bare tomta koster mer enn det vil koste å bygge!

 

Skjønner ikke helt hvorfor du synes det er så morsomt å provosere, men det er klart noen tar det mer inn over seg enn andre, for noen er det et sensitivt tema. Og når du synes det er morsomt(!), så kan jeg kanskje annbefale deg å ta en tur på kino eller noe. Lei en film. Gå deg en tur, begynn å strikke. Du trenger ikke trekke ned andre for at du skal føle deg bedre selv :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Synes bare det er morsomt å lese denne tråden. Hva forventer folk når inlegget er skrevet på kranglesiden. Da provoserer folk fordi de synes det er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Jeg har aldri sagt at jeg prøvde å IKKE bli gravid (da hadde jeg droppa sex!), jeg sa at vi ikke PRØVDE å bli gravide. Dvs at formålet med sex var ikke å bli gravid, vi timet ikke sexen, telte dager eller holdt orden på el ol...

Selvfølgelig skjønte vi, som jeg også skrev, at muligheten for å bli gravid var tilstedet, men vi PRØVDE ikke bevisst å bli gravide.

Så gikk det tre år uten prev. før det skjedde også...

Ikke planlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 20 og gravid med min kjære på 27, graviditeten var planlagt og vi prøvde i omtrent 2 år, Vi har begge gode jobber og LEIER ett hus på 150 kvm, 3 soverom, spisestue, vaskerom, bad, kjøkken og vanlig stue, 1 mål og dobbel garasje, ikke fordi vi er uansvarlige eller ikke har råd til å kjøpe hus, men får ikke like mye for pengene (betaler 5000 i mnden nå) ved å kjøpe (enn så lenge) dessuten har vi allerede billån så får betale ned det først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i mange tilfeller. I mitt tilfelle kan du holde kjeft! Nei, det var IKKE planlagt når jeg ble gravid med p-stav i armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk selv på p-piller i nesten 3 år uten at jeg glemte en eneste pille, tok pillen i riktig tid hver eneste dag, fikk aldri bivirkninger av den, men ble gravid fordetom.

 

så at det ikke var planlagt hos oss, er sant! men det betyr ikke at man ikke kommer til å elske barnet like mye som om hvis det var planlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Hvorfor gidder du i det hele tatt å være her inne..??? De samme spørsmålene dukker opp hele tiden fordi det stadig kommer nye "medlemmer", og litt av meningen med dette forumet er jo nettopp at man skal stille spørsmål!

 

Og hva prevensjon og "ikke planlagte" barn angår, så er det ingen prevensjon som er 100 % sikker. Det er noe som heter interaksjoner, dvs at annen medisin kan oppheve effekten av p-piller f.eks, og det er ikke alltid legene opplyser om dette, eller man vet på forhånd at dette kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. nå sier det seg vel selv at når 9 av 10 sier at ungen ikke var planlagt, så er det noe som skurrer en plass?

Viss du ikke fatter det, så gjerne du skulle lese litt mer fakta om sannsynligheten for å bli gravid når en bruker prevansjon på den riktige måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en sterk overdrivelse fra deg om at 9 av 10 sier dette. Trenger ikke lese meg opp på fakta ang bruk av prevensjon på den "riktige" måten, da temaet prevensjon har vært en stor del av mitt yrke i 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med HI.

I teorien så PRØVER man jo å bli gravid når man HAR sex, og når man IKKE bruker noen ting, om man nettopp har hatt mensen, eller har mensen eller w.ever så går man jo ut på det, ellers hadde man jo tenkt litt annerledes, enn å bare knulle og ta det som det kommer, for "jeg blir jo sikkert ikke gravid".. Sånne folk mangler noe oppi hodet sitt..

Det med å leie eller eie er vel egentlig det samme.. Er jo selvfølgelig best å eie, men så lenge man har et sted å bo, og har råd til alt barnet trenger, kan gi det kjærlighet og omsorg osv, så burde det være mer enn bra nok :)

 

Selv kjøpte vi hus når jeg var 20, til en billig penge. Hvem har sagt man må ha gode jobber for å finne seg et brukbart sted å bo? Ingen av oss har gode jobber, har tilsammen 450 000i året, ingen kausjonist, og vi klarer oss helt fint:)) Så har de jo noe som heter BSU/BLU som man kan få dekket 100%, slik som vi gjorde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir mer oppgitt enn sinna av en del av påstandene her..

Jeg og min forlovede venter vår første, og var obse på at jeg kunne bli gravid, men kan ikke klassifisere oss som "prøvere" akkurat. Når folk spør, så sier jeg ganske enkelt "ikke planlagt, men ønsket".

Det finns ganger hvor prevansjon svikter, det finns feilmeldinger fra leger om at man ikke kan bli gravid og fysiske ting, som at en kondom kan sprekke.

Men er uhellet først ute, så thumbs up for de som faktisk innser at "det her har jeg selv parkert rævva mi i, det må jeg ta ansvar for", og tar vare på barnet som kommer.

 

Er man ikke forberedt på at slike ting kan skje, og voksen nok til å ta ansvar for sine "feil" (blir helt feil ord, for barn er en velsignelse), så burde man faen ikke legge seg ned å skræve heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...