Gå til innhold

Jepp, har møtt verdens verste jordmor.. Ahus. Fler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 9 dager over termin i dag, og i går kveld kom det noe som jeg tror var fostervann.. Var skikkelig våt i buksa, og i dag tidlig da jeg sto opp, var det det samme. Det rant litt ut av meg. Det lukta søtt og rart, ikke sånn som utflod. Men er fortsatt usikker!!

Ringte føden i dag tidlig, og fikk time på observasjonsposten pga vannavgang. Kom dit, og da var det urinprøve og CTG som skjedde...

Null info, og jordmora som jeg velger og kalle A-M, hadde svært like trekk som hun bakdama i "Little Britain", "The computer sais no!"... Host-host.

Trodde jo at hun ville sjekke om det faktisk var vannet som hadde gått eller ei, men nei. "Nei, det må du da vite selv",-lissom!! Og spurte henne om resultatet av CTG-en, og hun bare gav oss grimaser.. Ikke skjønte vi noe om hvorfor vi egentlig hadde vært der. Ingen svar, ingen medfølelese.... Hun gav meg en ny time til i morgen.. Men jeg ringte og avbestilte den timen i kveld. Jeg har nemlig overtidskontroll nr 2 i morgen kl 08, og drar derfor mer enn gladelig kun på den istedet.. (takk og pris for det!!!)

Fler som har møtt denne dama?? Eldre dame, 50+

Hun skulle heller hatt seg en jobb i et lagerlokale...

Både jeg og mannen min var sjokkerte da vi gikk derfra, og vi er ikke sarte sjeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vet godt hvem det er. Skrev faktisk om det i et svar her for ikke så lenge siden.

 

jeg er superfornøyd med a-hus, har bare positive opplevelser derfra fra forrige svangerskap og dette. Fantastisk oppfølging før, under og etter fødsel.

 

Men jeg vet et par stk som har hatt praksisen sin på føden der, og det er ingen som jobber der som liker denne dama heller. Hu har jobbet der forever og har høy autoritet på ahus, men ingen liker henne. Hun ene jeg kjenner med praksis der gikk videre med saken, og det har vært mange, mange klager på denne dama av folk som har vært pasienter der.

hadde jeg vært deg så hadde jeg også klaget, for en eller annen gang må vel ledelsen på ahus gjøre noe med dette monsteret.

 

Jeg har heldigvis ikke møtt hnne og håper jeg slipper å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på hvem det er - hun prøvde først å skjelle meg ut fordi jeg ikke var strålende blid fordi hun synes det evar greit å påføre meg mer smerte enn nødvendig fordi hun var lat og ikke gad finne frem det jeg trengte. Deretter påførte hun meg store smerter med vilje mens hun skjelte meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvem den jordmora er... Jeg lå på obs.posten fra torsdag 21. - lørdag 23. juli... Riktignok var det ei jordmor som var noe krass og ekstremt hardhendt, men hun tror jeg stort sett jobber nede på kvinneklinikken.

 

Synes selv det har vært mye rot med A-hus, men når det først kom skikkelig i gang så fikk jeg en super jordmor. Og de ansatte på barselhotellet var også kjempe greie.

 

Lykke til med fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det er viktig at dere tar dere tiden til å klage skriftelig til Ahus eller pasient og bruker ombudet.Jo flere jo bedre. Ingen skal trenge å oppleve en jordmor på denne måten! Og det er viktig å melde slik at vi viser at dette godtar vi ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bønn til dere jenter som er utstyrt med "baller"!

Jeg ble oppriktig redd når jeg leste dette innlegget, og håper dere som har litt guts i dere tar dere bryet med å rapportere dette kvinnemenneske. Jeg er av typen som hadde blitt knekt av en sånn opplevelse, og det kunne tatt meg årevis å komme over å bli behandlet på denne måten. Ble livredd for å ende opp med henne i fødselssituasjon!;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare si at jeg har syyykt dårlig erfarng med Ahus!! Jeg fødte for 2 uker siden og har blitt kjempedårlig behandlet. Både av jordmor under fødsel og i ettertid! Har bare fått beskjed om at alt er normalt, noe det ikke har vært. Jeg skal definitivt klage, og håper ALLE andre kommer til å gjøre det samme!! Vil aldri mer føde der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kunne da bare prøvd med meg , da skulle jeg vist hvem som var mest bestemt der rimelig kjapt, jeg er ikke redd for å si ifra om dårlig behandling, hvertfall ikke nå ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige sykehus i hele verden vil innimellom ha pasienter og brukere som er veldig misfornøyde med noe eller noen. Er sikkert noen som har dårlige erfaringer med Kongsvinger også. Selv er jeg for alltid takknemlig og ydmyk ovenfor Ahus og det fantastiske personalet som hjalp meg under mine to fødsler. Jeg har også opplevd i forbindelse med en MA å få langt flere undersøkelser og mer oppfølging enn hva jeg hadde krav på og hva som var medisinsk nødvendig. De tok rett og slett store menneskelige hensyn ovenfor en pasient som kun led av sorg. Anbefaler Ahus på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nå ble jeg redd for at det er hun som har vakt når jeg kommer inn..jeg lider av snill pike syndromet og ville aldri turt å si ifra, så vær så snill og rapporter derer som tørr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jormora skal være glad hun ikke møter på meg. Jeg er fødende fra helvete.

Og her smeller det hvis jeg blir feilbehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg er glad jeg ikke skal føde der!! Håper dere som har opplevd dette særlig med samme jordmor kan rapportere det så andre slipper samme behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange fødende på A-hus denne sommeren at det virker fullstendig kaotisk der.

Det var mye frem og tilbake da jeg skulle føde der for et par uker siden. Jordmødre er individer som sikkert kan ha dårlige dager de også, men man skal jo ikke la det gå utover pasientene.

 

da jeg var i fødsel hadde jeg 2 forskjellige jordmødre, og de var supre damer begge to. De tok seg tid og lyttet godt til meg og mine ønsker begge to.

 

Jeg har hatt 2 stk spontanaborter tidligere og har bare ringt rett til A-hus ved blødning, og de har tatt meg inn direkte og fulgt meg opp. Jeg vet at mange plasser må man via fastlegen, ta blodprøver for å sjekke HCG osv før man eventuelt får ta ultralyd.

Jeg har fått 2 tidlige UL på A-hus, samt blitt tatt inn med det samme hvis jeg har vært bekymret for noe. Har ikke behøvd å gå via fastlege når det gjelder noe som helst.

 

Jeg har selv litt blandede følelser, for jeg ble satt i gang og det tok lang tid fordi at de måtte stoppe meg opp 2 ganger pga fullt på fødeavdelingen. Samtidig har de gjort mye annet bra når det gjelder oppfølging og det å ta vare på sine pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også opplevd å få en jordmor på a- hus som var lite hyggelig. Jeg kjenner det er vondt å tenke tilbake på fødselen, og jeg vil aldri søke meg dit igjen:(

Hun var litt oppi åra og en svært så spesiell hårsveis!

Jeg vet ikke om det er den samme som som dere over har hatt, men jeg håper dere la inn klage. Det gjorde ikke vi og det angrer jeg på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg skal printe ut og sende det til ahus slik at de kan skjerpe seg litt?

 

dårlige jordmødre bør rapporteres.

 

jeg er førstegangsfødene og gruer meg som bare det, spesielt om jeg kommer borti denne kjerringa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fødsel kan lett oppleves som et overgrep hvis man har en hensynsløs jordmor. føler alle her beskriver samme dame, hvorfor i all vedren har hun fortsatt denne jobben?

hva gjør man i en slik situasjon da, kan man bytte underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Lurer på om jeg hadde denne nevnte jormoren da jeg fødte i sensommers.. Sur, grinete og nebbete. Latterlig hardhent ved innføring av stikkpille. Jeg sa, jeg kan godt sette den selv bare jeg fåt en hanske, det er ikke noe stress. Hun sa mange ganger at hun godt kunne gjøre det for meg og da sa jeg til slutt bare "Ja, ok".

Dere som har satt stikkpiller før selv vet at man knapt trenger å dytte hardt for å få en stikkpille inn. Så fort den kommer langt nok inn forsvinner den ganske kjapt. Denne dama her kjørte HELE pekefingeren inn og enda litt til. Sureste, mest uangasjerte, matleie kjerringa. Sutret over at hun måtte jobbe fordi barnebarnet hadde bursdag. Det eneste bra hun kom med var epidural. Godt voksen dame.  Nedlatende og kjip. Null kommunikasjon. Satt og kikket på klokken og pirket på riestimulerende.

 

Jeg må klage.. Det er *** ikke lov!



Anonymous poster hash: cc422...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 dager over termin i dag, og i går kveld kom det noe som jeg tror var fostervann.. Var skikkelig våt i buksa, og i dag tidlig da jeg sto opp, var det det samme. Det rant litt ut av meg. Det lukta søtt og rart, ikke sånn som utflod. Men er fortsatt usikker!!Ringte føden i dag tidlig, og fikk time på observasjonsposten pga vannavgang. Kom dit, og da var det urinprøve og CTG som skjedde... Null info, og jordmora som jeg velger og kalle A-M, hadde svært like trekk som hun bakdama i "Little Britain", "The computer sais no!"... Host-host. Trodde jo at hun ville sjekke om det faktisk var vannet som hadde gått eller ei, men nei. "Nei, det må du da vite selv",-lissom!! Og spurte henne om resultatet av CTG-en, og hun bare gav oss grimaser.. Ikke skjønte vi noe om hvorfor vi egentlig hadde vært der. Ingen svar, ingen medfølelese.... Hun gav meg en ny time til i morgen.. Men jeg ringte og avbestilte den timen i kveld. Jeg har nemlig overtidskontroll nr 2 i morgen kl 08, og drar derfor mer enn gladelig kun på den istedet.. (takk og pris for det!!!)Fler som har møtt denne dama?? Eldre dame, 50+Hun skulle heller hatt seg en jobb i et lagerlokale... Både jeg og mannen min var sjokkerte da vi gikk derfra, og vi er ikke sarte sjeler!

Høres ut som jordmoren jeg snakket med da jeg var 17 uker på vei og hadde fødselsangst for 10 år siden. Kan være samme dama. Hun er i så fall IKKE skikket til å jobbe med mennesker- spesielt ikke gravide. Kvinnfolket presterte å si at hvis man hadde fødselsangst så fikk man bare ta abort da (presiserer at dette var i uke 17!). Fikk også beskjed om å skjerpe meg og bli voksen. Har vurdert i ettertid å sende inn skriftlig klage på henne, men valgte et annet sykehus for å slippe Ahus. Klag på jordmoren du møtte så slipper kanskje andre å oppleve det samme. Jeg angrer i alle fall på at jeg ikke klagde der og da.

 

 

Anonymous poster hash: 0ff49...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tydelig at dere er mange som har opplevd det samme på a-hus og trolig med samme jordmor. Hvor mange av dere er det som klager på det dere har opplevd?

 

Så lenge det hun gjør ikke er direkte uforsvarlig så må det flere klager til før det får andre følger for henne enn ev. tilsnakk.

Vil dere ha en endring så må dere sende en skriftlig klage!

 

Ikke bare tenkt at dere løser det ved å bytte sykehus neste gang. Det løser ikke noe, dere står ikke opp for dere selv, og alle etter dere vil måtte oppleve det samme. Og det er oppskriften på at slike personer som ikke er skikket til pasientbehandling likevel får fortsette i jobbene sine....

 

Og som helsepersonell selv må jeg bare få si en ting til noe som ble nevn over. Alle kan ha en dårlig dag, det er sant. Men som helsepersonell skal man likevel greie å forholde seg profesjonell. Greier man ikke det så har man valgt feil jobb! Sorg, smerter, sinne, store livspåkjenninger... man kan likevel gjøre en profesjonell jobb. Kan man ikke gjøre en god jobb så får man heller bli hjemme eller bytte yrke. Personer som tar ut egne frustrasjoner på pasienter har ingenting i helsevesenet å gjøre! Og eneste måten å bli kvitt dem er om det blir klaget nok på dem.

 

Så slutt å være så tafatte, damer - klag på det som bør klages på! Gjør det skriftlig!



Anonymous poster hash: acce1...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er det tydelig at dere er mange som har opplevd det samme på a-hus og trolig med samme jordmor. Hvor mange av dere er det som klager på det dere har opplevd?

 

Så lenge det hun gjør ikke er direkte uforsvarlig så må det flere klager til før det får andre følger for henne enn ev. tilsnakk.

Vil dere ha en endring så må dere sende en skriftlig klage!

 

Ikke bare tenkt at dere løser det ved å bytte sykehus neste gang. Det løser ikke noe, dere står ikke opp for dere selv, og alle etter dere vil måtte oppleve det samme. Og det er oppskriften på at slike personer som ikke er skikket til pasientbehandling likevel får fortsette i jobbene sine....

 

Og som helsepersonell selv må jeg bare få si en ting til noe som ble nevn over. Alle kan ha en dårlig dag, det er sant. Men som helsepersonell skal man likevel greie å forholde seg profesjonell. Greier man ikke det så har man valgt feil jobb! Sorg, smerter, sinne, store livspåkjenninger... man kan likevel gjøre en profesjonell jobb. Kan man ikke gjøre en god jobb så får man heller bli hjemme eller bytte yrke. Personer som tar ut egne frustrasjoner på pasienter har ingenting i helsevesenet å gjøre! Og eneste måten å bli kvitt dem er om det blir klaget nok på dem.

 

Så slutt å være så tafatte, damer - klag på det som bør klages på! Gjør det skriftlig!

 

Anonymous poster hash: acce1...9d9

Var helt sjokkert etter dette og var i tillegg i et dårlig samboerforhold. Fant det best å bo et annet sted og være på et annet sykehus jeg kjente godt til. Kan ikke klage nå 10 år etterpå, men jeg tror det vi kan gjøre her er å advare andre fødende om hun dama her på Ahus slik at de er forberedt tilfelle de får henne

 

Anonymous poster hash: 0ff49...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 3 ganger på ahus siden 2010. Har møtt mange som jobber der da jeg også har vært under oppfølging under svangerskap.

Jeg er så utrolig fornøyd med alle jeg har vært oss(minus en jordmor) men hadde aldri valgt bort ahus pga en person når de 30 andre du møter her helt fantastiske!!

 

Men selvfølgelig klag på dårlig behandling så neste kanskje slipper å få samme behandling.

 

Anonymous poster hash: e9eb7...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her nektet en lege å ta keisersnitt på ahus i sommer, det ble ikke på hans vakt som han sa. babyen lå i tverrleie og det er en vegg, slik at babyen ikke kunne snu seg. Lå med rier i 2 døgn til vannet gikk, og det ble hasterkeisersnitt og babyen måtte gjennopplives når hun kom ut.

Duste sykehus...



Anonymous poster hash: 7fb31...d8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun initialene A M? Husker ikke første bokstaven i etternavnet.

 

Anonymous poster hash: 3617f...5c4

Hvis du ser på første side er det ei som nevner A-M..........tilfeldighet? ;)

 

Anonymous poster hash: 4ad53...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...