Gå til innhold

Har mannfolk stigmatiserende holdninger til øst-europeiske kvinner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på fordi jeg har et lite problem. Har vært singel en god stund og klarer ikke å finne meg mann dessverre. Jeg er fra Øst-Europa. Høyt utdanna, har barn, fast jobb, hus, bil, kler meg pent. Bruker nesten ikke sminke og går sjeldent i korte skjørt.

 

Likevel er det ingen mannfolk som er interessert i annet enn sex her. Det hjelper IKKE å vente med sex i uker/måneder fra man begynner å date - enten stikker dem av med en gang man har hatt sex (om det er på andre date eller flere måneder etter man traff hverandre), eller sier dem at de ikke er interessert i annet enn sex, eller så mister de interesse. Får ofte høre at joda, jeg er ordentlig jente, bra nok, men de vil ikke ha forhold akkurat nå, ikke klar osv. Så går de rett etterpå og finner seg kjæreste/samboer som er norsk.

 

Så, jeg lurer på, kan det skyldes generelle holdninger i Norge om at vi som er fra Øst-Europa ikke er bra nok som kjæreste/kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja , de fleste Norske ser vel ned på østblokk folk.

Sånn er det.

Men menn er jo griser og dumme så rart du ikke får en som ikke kan få Norske damer fordi han er tulling.

 

Kanskje du sikter for høyt ?

Du må nok ta en som er litt eldre, ikke ser så bra ut , har litt alkohol eller penge problemer.

 

Men på en annen side , du burde tenke på ungene dine !

Vær heller alene enn å ødelegg livet dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men hva slags svar er det? Ta en stygg alkoholiker på 50+ eller vær alene? Er du like stigmatiserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er like rasistisk som de mannfokene hun sikter til? Hva i all verden får deg til å råde en mor å bli sammen med en alkoholisert gamling??? Ikke rart det er slike holdninger ute og går når til og med vi mødre er så nedsettende i talen. Kvinner er kvinner verst heter det ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok bare ikke truffet den rette ennå, hi:)

Jeg har samme problemet som deg, men jeg er helnorsk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo at hun heller burde være alene din idiot !

Nettopp pga barna . Kan du ikke lese?

 

Det andre jeg skrev er sant , det er det hun kan få.

Ingen sin feil , bare sånn verden er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er slik vi skaper den. "Det hun kan få"? Så alle utenlandske kvinner i Norge er sammen med gamle alkoholikere eller MÅ være single resten av livet? Lurer på hvor du har det fra.

Stakkars jente i så fall som møter på slike holdninger. Hadde jeg vært dømt til å være alene resten av livet, hadde jeg ikke orket å fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke ser videre bra ut da 09:40.

Jeg får så mange menn jeg vil jeg, ,og de vil gifte seg og ha barn omtrent alle sammen.

 

Så dere går på feil menn eller dere er ikke koneemnet.

 

Man kan gjøre seg litt flid med utseendet, det er lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke dømt til noen ting , men hun kan vel finne seg en som er fra østblokk land.

Hvorfor må hun ha en norsk mann ?!

Fordi hun også har slike tanker om østblokk folk kanskje ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg bor i Norge, har norske barn, norsk utdanning, norsk jobb og norske venner. De fleste øst-europeiske MENN vil ikke flytte til Norge for å bo her. Har bodd her siden tenårene, og ikke vært hjemme på årevis. Har ingen venner eller omgangskrets igjen på hjemplseen.

Fordi jeg var veldig ung da jeg kom hit, har jeg aldri datet andre enn norske menn, så har ingen erfaring med østeuropeiske menn som date/partner. Forresten, ikke noe som heter "østblokk"-land lenger.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror nok at menn ofte kan tenke litt negativt om damer fra østblokkland.. Jeg merker jo også at jeg ofte kan generalisere litt ovenfor slike damer ut fra de 2 jeg kjenner til, så er nok en del damer som har negative holdninger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet mitt er ikke at jeg MÅ velge den og den nasjonaliteten. Mange norske menn/kvinner som er sammen med folk fra Danmark, Sverige, Tyskland, Filippinene, Thailand og andre land uten at noen rynker på nesa av den grunn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange som bor i Norge , gjør de ikke til Nordmenn fordet.

Å ungene dine ER jo ikke Norske .

De er halvt fra et Østblokk land!

 

Bare fordi du var heldig og fikk komme inn i landet vårt så betyr ikke det at du burde få en Norsk mann som er ren å pen å smart å har penger å utdannelse å er snill og en god far.

 

Du trenger heller ikke få en øst-europeisk mann til å flytte hit , som en import vare liksom , det bor maaaange av dem her !!

Finn en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre det. Jeg er fra Tyskland og fikk ofte høre at jeg er fra "riktig" siden av europa. Hva det enn betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig ja... som jobbet fra måneden etter jeg kom hit, betalt skatt, tatt utdanning og bidratt ellers i samfunnet på dugnader ol. Jeg mottar KUN barnetrygd fra det norske stat, og ellers er selvforsørgende. Aldri mottatt noen form for andre støtter til aleneforeldre fra dag 1 jeg ble alene med barna.

Mine barn er norske statsborgere, snakker kun norsk og oppfatter seg selv som norske. Som sagt, for å kunne fullføre 5 årig høyere utdanning på et fremmedspråk, må man nesten være ganske smart selv. Jeg trenger heller ikke en mann med høy lønn og utdannelse, ikke det jeg setter som kriteriet.

Dine innlegg grenser til ren rasisme.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har nok nok negative holninger til østeuropeere og noen er negative til å ha en kjæreste som ikke er norsk, uansett hvor hun måtte komme fra. Jeg kjenner imidlertid flere polske damer som er norsk gift, så det er langt fra alle som er slik.

 

Se etter en bonde eller en gartner. De gifter seg ofte med østeuropeere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om det ene neket som kommenterer negativt her. Det er mye som tyder på vakum i topplokket, og det er synd på både henne og de stakkarsene som har henne som mamma.

Ikke alle som burde være det, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:54 - tro det eller ei - jeg ØNSKER ikke å bli norsk statsborger, kunne bli det på dagen. Trives veldig godt med mitt pass fra et annet, sentraleuropeisk EU-land.

 

Jeg ser på det som en verdifull ressurs, den dagen Norge går konk (vil skje, bare vent) gidder vi utlendinger ikke lengre å bo i kulda og mørket, sammen med dere sære utkant-europeere, så da reiser vi tilbake til våre land vi kan dyrke vindruer :) Mens dere nordmenn kan ta opp igjen kjære (sære) matvaner som smalahove og rakefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ihvertfall nå hvorfor jeg verken har venninner eller klarer å finne mann. Hvis folk synes jeg er ekkel som om jeg hadde hatt pest bare fordi jeg er østeuropeisk av opprinnelse, så er det like greit å sitte hjemme alene.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart hun her rasisten kan få så mange menn hun vil! Herregud for en gjennomtrekk!

 

Til hi! Mange menn er svin, men det gjelder nok uansett hvor man kommer fra! Du finner en bra mann til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...