Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på en utederss til barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eldstedatter på 4 år har reimatec vinterdress, dunjakke(3500 kr) og boblebukse polarn o pyret(800 kr) Reima luer og hestra votter. Ullundertøy fra Claire og pierre robert.Ulltøy(hjemmestrikket) Vintersko fra super fit og sorel

 

Minste på 2 år har teimatec vinterdress og trolldress med avtagbart for, reimaluer og hestravotter. Ullundertøy fra polarn og pyret. Ulltøy(hjemmestrikket) Vintersko fra super fit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var smart og kjøpte en brukt Reimatec i strl 74 til 450 kr :) Men jeg bruker ikke mer enn 600 på vinterdress.

Kjøpte også hel regndress til tulla til 150 kr på salg.

Gidder ikke bruke store mengder på sånt no så lenge det funker! Jeg har alltid fått billige vinterdresser osv av mamma og pappa da jeg var liten og jeg var aldri kald eller våt. Med mindre jeg da satt meg nedi en vannpytt og bare satt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima-dressen er laget av veldig lett materiale, og er ikke tykk. derfor er det viktig hva ungene har under. Nå når det er ca 5 minus ute, så holder ullundertøy og hjemmestrikket genser og bukse i ull i massevis. Men da det var 10 minus, måtte de ha et ekstra lag med ull. Mine unger er 2 og 3 år gamle og ikke så stor fart på dem ute ennå, derfor er det viktig for meg at de kan bevege seg lett, og derfor falt jeg for reima sine. Hjelper ikke ha verdens tykkeste dress på seg hvis ungene bare blir sittende i snøfonna.

 

Var og så på skogstad sine dresser. De så kjempefine ut med fine farger, men altfor stive til mine unger iallefall. Kan tenke meg at de blir perfekte når de vokser til litt.

 

Name it sin var altfor tykk.

 

Stormberg sin var også altfor stiv.

 

PP sin var snodig i passformen, kjempelang i skrittet og jenta vår som like og kle på seg selv fikk problemer da hun satte føttene fast inne i den løse fleece-drakten.

 

Didriksons utsolgt utsolgt utsolgt.

 

Har iallefall innsett at en god og behagelig vinterdress koster mellom 1000-1700 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har vi brukt 500 kr på Reima dress (brukt) og Reflex dress som reserve (fått i bursdags gave) og Reima votter og lue til minsta. Minsta har Ecco goretex sko og viking thermo sko.

 

Eldste hadde fra i fjor Skogstad dun jakke og skogstad ute bukse. Har fått nye Reima hansker. Eldste har Viking goretex sko og duck boots.

 

Har vært heldig med utgiftene i år siden vi hadde fra i fjor. Ytter klær er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år kjøpte jeg Name It til lilleknott, men den vokste han ut av etter kort tid:(

Mamma kjøpte en bamse-dress på Lindex og den har faktisk vært bra i kulden, men nå når den våte snøen kom, ble han fuktig gitt..

Så i dag har jeg vært å kjøpt ny dress igjen.

 

Så på Skodstad, men de er jo så stive og tunge! Endte med en Me too dress til 699,- så håper jeg den holder (og passer)Hadde vannsøyle på 8000 så da urde det være greit:) Myk og god var den også:)

 

Jentene brukte jeg kun Troll med løs ulldress til og de arver lilleknott også så de er jo supre i kvalitet!

Etter 8 år med handling av vinterdresser og utstyr så ser jeg at det lønner seg å kjøpe litt dyrere for det varer faktisk mye lenger og er bedre kvalitet!

 

Votter er jeg mest fornøyd med Hestra og Reima. bryr meg ikke om merke på lue, men at de sitter godt og er vindtette ved ørene er viktig!

 

Vanlige klær handler vi på hm og name it, men nå på vinteren bruker lilleknott kun ullundertøy så da blir det ikke kjøpt bukse og gensere i det hele tatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper stort sett dresser av merket Boco fra Bogerud tekstil. Dressene koster typisk rundt 400,- men er det salg får man dem litt rimeligere. Barna holder seg tørre i dressene og de er myke nok. I tillegg har vi kjøpt litt av merket Navigare fra Barnas hus. Det fungerer også bra og har ikke kostet oss mer enn 300 per dress ettersom vi har handlet på salg.

 

Vi har også kjøpt merker som reimatec og HH brukt for å ha som ekstradresser i barnehagen, men synes ikke det er stor forskjell, men kanskje det er fordi barnehagen tar på barna regntøy utenpå dressene når det er skikkelig sørpeføre? Her vi bor er det ikke normalt å ha dresser som koster over tusen kroner og jeg lurer på hvor det er vanlig å shoppe dyre klær sånn som mange her babler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yttertøy er nok det vi legger mest penger i, syntes det er viktig å ha godt yttertøy da de er mye ute.

 

her har eldste på 3år reimatec vinterdress, reima boblebukse, skogstad dunjakke, hestra votter, reima hjelm luer, viking gortex sko, doc boots, vanlige viking støvler, HH sitt regntøy og en HH gortexbukse til bruk på litt fuktige dager sammen med bergans allværsjakke(hun hadde skogstad i fjor og året før, den passet 2 sesonger, den var ikke kommet inn nå så da ble det bergans)

 

Ellers bruker vi mye janus ull, tom og trine og hun har en tykk ullbukse fra nøstebarna.

 

vi bruker minst penger på innety, da kjøper vi på H&M,naim it,Reflexs, cubus.etc

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Her vi bor er det ikke normalt å ha dresser som koster over tusen kroner ....."

Hvilket samfunn er det du bor i?

 

Her har vi reima tec+, noe som gjør at bhg slipper ha regnklær utenpå dressen. Som andre her går mitt barn i en bhg som er ute hele dagene i perioder(vinter som sommer) og da er det uaktuelt ha regnbukse utenpå dressen. Med en skikkelig dress kan de sitte i søla og samtidig være tørr etterpå.

 

De fleste her i bhg har reima, skogstad, troll el. Nå bor vi i nord så kanskje et annet behov. Har prøvd navigare og det funker ikke til vårt bruk.

 

Sjokkert over at folk ikke prioriterer skikkelig yttertøy til barna sine. Noen i bhg her har dårlige dresser og skotøy. Jeg slutter tidligere enn en del andre på jobb og ofte når jeg henter sitter de voksne inne med de samme barna og varmer dem. Gjelder 3 barn dette og klart en legge merke til sånt. Merkene de har er forresten europris og coop sin dress, og coop sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi har europris-dress, og den fungerer fjell for henne:) Har forhørt meg i barnehagen om hun blir kald eller våt, men hun gjør ikke det, er svaret jeg fikk. Men så klart, selv omden funker for oss, tilsier jo ikke det at den er super for andre. Kommer vel litt an på hvor man bor og. Jenta mi har iallfall aldri frosset eller vært våt i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...