Gå til innhold

Hei dere ED damer ;)


Mumrikken :)

Anbefalte innlegg

Hvilke medisiner tar dere? Tar dere både albyle e og klexane?

Jeg lurer også på om det er vanlig å begynne å ta utrogest peroralt etter positiv test? Synes det høres ganske skummelt ut da utrogesten vel har dårligere virkning om den ikke settes vaginalt??

 

Jeg skjønte også på klinikken at det er veldig vanlig å blø etter eggdonasjon, og fikk beskjed om å slutte med albyle e når blødningen startet, men fortsette med klexane... Det var liksom ikke snakk om at en kunne blø, men når en begynte??..... Sikkert pga all blodfortynnende medisinen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk progynova fram til de satt inn egg, startet opp med noe lignende crinone tre dager før.

Var selv hos fastlegen og fikk albyl e.

 

De sa ikke noe om blødning pga ed, men jeg hadde litt spotting rundt uke 7, bare noen få dråper.

 

Har ikke vært borte i de medsisinene du nevner.

 

Lykke til, jeg fikk dobbel klaff på første forsøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Disse medisinene har sikkert forskjellige navn men samme virkestoff. Jeg går på og har startet 10 dager før innsetning på følgende: Estrogen (østrogen) 3x1, Utrogestan (progesteron) 3x2, Prednison (noe for imunforsvar og med innplantasjon å gjøre) x1, Anopyrin (aspirin) x1. De to sistnevnte slutter jeg 5 dager etter positiv test. I tillegg bryker jeg Crinone vaginal gel på kvelden x1. Alle disse skal jeg ta til 12 uker har gått. Jeg har nettopp sendt en mail til klinikken og spurt om jeg ikke skulle ta Abyl-e, dere fra andre klinikker får jo det (men er litt skeptisk siden blødninger, men vet at det er bra for blod gjennomstrømning. Ville aldri bedt fastlegen om råd, tror ikke de har en helhetlig oversikt) Jeg fikk også beskjed om at man kunne blø og det var ikke farlig. Så litt forvirret litt redd og veldig glad er jeg

Masse lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andy69 ;-)

Det virker som vi går på mye av de samme medisinene ja, men at jeg har tatt mer blodfortynnende. Jeg har nå sluttet med Albyle e (100 mg) etter at jeg begynte å blø på dag 13 etter befuktning (dag 8 etter innsett av blastocyster). Men Klexane skal jeg fortsette med til uke 8, og deretter ta en blodprøve (sikkert INR) for å sjekke om jeg skal fortsette enda lenger. I tillegg til blodfortynnende, Utrogest (2x4) og Progynova + Estradot østrogen plaster har jeg i dette forsøket tatt to typer antibiotika. En type frem til innsett, og en type fra innsett og i ca 10 dg. Jeg har kke tatt Prednisonlon, som jeg tok da jeg gjorde ED i Riga. Så det er helt tydelig at det er noen individuelle variasjoner hos klinikkene... Men uansett medisiner, blør jeg jo fortsatt litt da :-/ De sa på klinikken at dette kunne jeg forvente meg, men det er liksom ikke naturlig å blø når en er gravid i mitt hode?? :-( Er 4+4 i dag.

Krysser bare fingrene nå...Tenkte jeg skulle ta en ny hcg på mandag :)

 

Lykke til videre du også!!

 

Og du sliter i mål får bare kose deg videre med dine tre små :))

 

Jeg ber aldri fastlegen om noe, har en gynokolog som skriver ut resepter og måler og sjekker, men de vet egentlig lite om medisinering til disse forsøkene ;-)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du ;)

Svarte akkurat på den andre tråden her :)

Ikke gravid etter Riga nei. Det var nok Penny hos Serum som gjorde susen!! Og ja, blodfortynnende i form av Klexane, du tar vel albyle e (asprin)? Det gjorde jeg frem til jeg begynte å blø, da stoppet jeg asprin, men fortsetter på klexane ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mumrikken.

Utrolig leit at du blør, men kan henne at det er "mensen" ell noe annen årsak. Det sa til meg i hvert fall i på klinikken. Har lest en del på andre forum også at det går bra selv om man blødde frisk blod. Så prøv og ikke bekymre deg (lett sagt enn gjort, vet jeg)

 

Krysser alt jeg har for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

 

Takk for omtanken...ikke mye annet som opptar tankene om dagen, men det vet du vel alt om? :-)

 

Nå snakket jeg akkurat med kliniken og hun sier at opptil 70 % av de som er i forsøk med stimulert slimhinne blør...hun sier at jeg skal blø i tre dager, og at jeg igjen kan forvente en blødning rundt uke 6-7. Ikke annet å gjøre enn å vente og se...offa meg...Laaange dager blir det ja!

Hun sa forresten på klinikken nå at jeg skulle begynne å ta utogesten oralt pga at en da får høyere verdier av progesteron i blodet?! Så da får jeg vel bare gjøre det da...Mye styr dette...hehe

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med spiren Mumrikken. Gøy å se at vi er flere som har lykkes etter besøk hos Serum og Penny. Selv hadde jeg innsett 1 oktober og er nå gravid i 10 uke.

 

Jeg hadde ingen hormonstimulering på forhånd, men tok albyl-e og antibiotika på forhånd. Går enda på albyl-e. Penny hadde sagt at jeg ikke trengte å ta progesteron etterpå for jeg hadde bra verdier, men jeg må bare innrømme at jeg har tatt litt hver dag for sikkerthetsskyld. Satsa alt på det forsøket og visste at hvis jeg ikke lyktes så måtte jeg vente til neste sommer for å ha råd til nytt forsøk. Og heldigvis så lyktes jeg på første forsøk :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merehei :))

 

Så det er du som er den norske dama som ble gravid i naturlig syklus for et par mnd siden? Penny fortalte om deg :))) Vi er selvfølgelig veldig fornøyd med behandlingen der nede så langt! Krysser bare fingrene for at den klorer seg fast! Du er jammen heldig som snart er over den magiske 12 ukers grensen ;)) Verdens flotteste julegave!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var meg det. Penny er ei utrolig flott dame da, og for en velkomst man får der :0). Skal krysse fingre for at det klorer seg fast hos deg jeg også. Har du bestilt tid til tidlig ultralyd? Selv var jeg da jeg var 7+2 og da fant de et bankende hjerte. Var veldig spent på den siden jeg hadde ganske høye hcg tall i starten så Penny trodde det var tvillinger, men det var det ikke. Gynekologen sa at det såg ut som om det hadde vært en til under utvikling men som hadde stoppa opp. Så det var sikkert derfor hcg tallene var så høye i starten.

 

Ikke lenge igjen til den magiske grensa, og det skal bli veldig rart å feire jula som gravid.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta en ny hcg prøve i morgen for å se fortsatt stigning før jeg bestiller tidlig UL :) Gruer meg veldig til det da...har hatt noen nedturer hvor det ikke har vært liv! Men en må prøve å tenke positivt :)) Så lenge jeg har sluttet å blø, gar iallefall motet steget et par hakk! Holder deg oppdatert jeg ;))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Klinikken anbefaller meg ikke tidlig UL. Vet dere hvorfor? Kan det skade? Tar de UL utenfor eller inne (uf,f for en dum spørsmål?!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har iallefall jeg aldri hørt om, UL er vel noe av det sikreste og som man har har lang erfaring med... Jeg har tatt det hver gang, men innvendig så tidlig ja. Tror ikke de tar utvendig før ca uke 12?

Dette hadde jeg ikke bekymret meg for iallefall ;)) jeg tenker å ta en UL ca i uke 6-7, bare for å sjekke at alt er ok :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes merkelig ut.

Jeg fikk vite at de tar tidlig ullyd bla pga at ved ivf er det en litt høyere risiko på svangerskap utenfor livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vet at ultralydbølgene er ikke farlige, så jeg forsto ikke helt klinikken. Jeg tenkte bare at det kan være logisk at det er en vis risiko hvis man ”tukler” der inne. Jeg skal til gyn 1. des og jeg vet at jeg kan tyvtitte. Er så usikkert. Dessuten er det bursdagen til min kjære, tenk for en fin fin gave det ville vært å få sett sine barn førstegang (han har ingen fra før av). Bekymringene mine vokser merker jeg. Jeg har en utrolig krevende jobb, hvor det er mye mye stress og turnus (jobber med mennesker med problematferd). Dvs at jeg må stå opp av og til kl 06.00 for å gå på jobb, og det er litt slitsomt hvis jeg hadde kveldvakt til kl 22.30 dagen før (ikke hjemme førca 23.45 (ikke snakk om å bruke tid til landing før jeg får sove.) Jeg har vært sykemeld 3 ganger dette året med stressleratere symptomer. Føler at jeg kan ikke utsette meg og mine små til slike forhold for det er fortsatt risikofylte uke å vente. Jeg er vanligvis en super stå på jente, men jeg vet ikke om det er vert det denne gangen. Utrolig trøtt for tiden. Verken mannen eller en god kollega som vet om hemmeligheten min anbefaler at jeg skal på jobb før spirene sitter ordentlig. Hva om legen ikke forstår?

Uff, så mye å tenke på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andy ;)

Klart legen må ha forståelse for det! Om ikke annet så kanskje du får en delvis sykemelding? Det jo ikke akkurat riktig periode å stresse i sådette :-/ Tror du kan satse på at det går bra! Er du i bra form da? Jeg har ikke vært noe kvalm enda, bare litt mensmurringer og vonde pupper :)

 

Jeg har vært å tatt ny hcg prøve i dag, og den viste heldigvis fin stigning....nesten 2000 var den nå da jeg er 4+5. sluttet å blø har jeg også, så nå er det bare å håpe på at det går bra videre! Bekymringer står iallefall i kø :-/ Jeg skal på tidlig UL i midten av des, og håper inderlig å få se hjerteaktivitet!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Så moro å høre at det går bedre. Bra stigning og super bra at du sluttet å blø. Tenk at du er snart ferdig med 5 uken: D. Jeg er 4+4 i dag.

Jeg er i grei form, ganske trøtt og sulten og stikker i magen litt, men har ikke vært kvalm og merker ikke noen endringer i puppene. Tenkte å ta hcg prøve hos fastlegen i morgen. Du fikk svar samme dag, så moro at du slipper å vente lenge.

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...