Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gratulasjoner :) Men merker jeg ikke klarer å være glad over graviditeten helt ennå - klarer ikke helt å ta det seriøst..

 

Er som du sier me5 - sliter med å skjønne at jeg faktisk har fått en positiv test!! Trodde jeg skulle hoppe i taket av glede den dagen det skulle skje - men nå klarer jeg ikke helt å ta det helt innover meg :P Tenker jo også hele tiden på at mensen kan dukke opp når som helst eller at det skal skje samme som forrige gang - at jeg tar en tidlig ultralyd, så er det ikke liv :/ Håper jeg klarer å glede meg mer og mer etterhvert..

 

me5; skjønner godt at du også trenger tid til å tenke på andre ting - merket det selv også.. trengte en pause herfra og bare fokusere på noe annet. Denne måneden når jeg har blitt gravid har jeg selv trodd at det ikke skulle gå - fordi det absolutt ikke passet inn med når jeg skulle hatt eggløsning - så det har nok fremdeles vært kluss i syklusen min. Gleder meg til å få vite hvor langt jeg egentlig er på vei.. Så håper jeg at du slipper å oppleve oppleve å få mens igjen etter positiv test igjen! Ønsker deg all lykke fremover - novemberspirer for dere hele gjengen :)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Ja jeg merker jo at en er litt mer obs og kanskje leter litt for mye etter symptomer på at noe er galt..... men jeg mener og tror at når kroppen er klar da klyper spiren seg fast.....;-) termin hos deg da ????

 

Jeg har jo testet med el tester og har tydeligvis også hatt mye lengre sykluser enn før.....

 

tvi...tvi.....

 

ps grattis med innlegg nr. 100 :-)

Lenke til kommentar

100 innlegg ja!! :P denne tråden begynner å bli lang! Men er spennende å følge med alle sammen synes jeg :) Godt å komme inn her av og til :)

 

Termin hos meg blir vel i slutten av oktober en gang tror jeg - vet jo ikke helt ennå hvor langt jeg er på vei :/ Tenker å ta en ny sånn digital test om en uke, og se hva den sier :P Og så får jeg vel bestille legetime snart - har blitt lovet tidlig ultralyd etter hva som skjedde sist, så håper alt står bra til inni der :) Har ingen sympomer foreløpig - men er ennå veldig tidlig :P

 

Jeg har også hatt mye lengre sykluser enn vanlig! Så eggløsning har jo kommet når jeg minst ventet det..

 

Er nok som du sier at spiren klamrer seg fast når kroppen er klar for det :) Tvi tvi til alle sammen :)

Lenke til kommentar

Gratulere isi88

 

Jeg har tatt helt pause, testet etter el men fikk ikke noe utslag hele uken det kunne vært. Derfor tror jeg ikke at det er sjans for at noe skal kunne være skjedd. Har slappet hundre prosent av denne mnd. Fantastisk deilig å bare ikke tenke på det. Skal vel ha ikm denne uken, er ikke helt sikker på når i og med at jeg ikke fikk påvist el. Om jeg fortsatt har 27 dagers syklus skal den komme på onsdag. Har det ikke skjedd noe før helgen tester jeg, men tror ikke noe på det. Selv om jeg nå begynner å kjenne etter symptomer. Skamme meg. Men det har som sagt vært utrolig deilig å slippe å tenke og kjenne etter - ja frem til nå.

 

Me5 - du vet at du kan fortsatt være gravid selv om du har blødd. Om testen har blitt sterkere så kan det være liv fortsatt. Så kan være greit å sjekke igjen etter at blødningen har stoppet. krysser fingre for deg.

Lenke til kommentar

Heisann...

Jeg tror nok også at det kan være lurt å slappe det av litt...... tror nok min mann syns jeg er helt på tuppa...... men selv føler jeg det ikke sånn.....;-) men som alle sier at man ikke skal tenke eller teste.... den er ikke lett ... og de fleste som prøver å bli gravid tenker jeg er litt på hogg når ikm ventes;-)

 

Jeg hadde jo et håp da jeg testet oh hadde positiv cb mens jeg hadde blødninger... men tok en digitaal og den viste ikke gravid..... men jeg kunne ikke dy meg og måtte jo ta en billigtest når blødningene var over og den var nok negativ.....

 

men tiden flyr jo så er jo snart el rundt hjørnet igjen!!!!!!!!

 

talas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som om vi er i samme situasjon denne mnd.

Jeg fikk heller ikke påvist EL denne mnd, og hvis jeg har like lang syklus som forrige mnd har jeg ikm i morra...

 

Selvom jeg ikke tror det er mulig, så har jeg alltid et liiiiite håp da.

 

Så blir jo litt spennende på en måte.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Annonse

Først og fremst: Gratulerer isi88! Det var hyggelig lese at du har fått positiv test! :)

 

Jeg har ikke vært inne på en stund jeg heller, jeg (som mange av dere andre) trengte også en pause, men jeg klarer ikke la helt være. Er litt godt å kunne skrive med dere, for det er ikke noen rundt meg som ORDENTLIG klarer å forstå, og tror kanskje de begynner å få litt nok.

 

me5: kjedelig med to runder, det må ha vært hardt. Men synes det virker som om du klarer å holde humøret oppe, og det er supert. Jeg tror det er kjempeviktig! ;) Det går nok til slutt!

 

Sist mnd fikk jeg påvist EL på dag 19, også fikk jeg mensen bare 8 dager etter det (på syklusdag 28). Det var litt pussig men... Skal det ikke gå 14 dager mellom EL og mensen?

 

Denne måneden har jeg ikke fått påvist EL i det hele tatt. Jeg har ikke testet hver dag da, ca annenhver bare... men burde vel med testing annenhver dag fått positiv test hvis det har vært noe eggløsning...? Men hvis jeg har 28 dagers syklus denne måneden også har jeg IKM i morra. Vi får se hva som skjer. Har bestemt meg for ikke å teste med gravitest før til helga (hvis da ikke mensen har kommet).

 

Neste uke skal vi ha en ferieuke på hytta, så da er det greiere i forhold til eventuelle kjipe (eller gledelige!) nyheter. Det blir godt å komme litt bort uansett.

 

Hyggelig at dere har gitt lyd fra dere. Håper det ikke er lenge å vente nå før spira sitter :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk tantebesøk fire-fem dager over tiden. Kjedelig, merker jeg blir litt motløs nå som pp-ene går og det ikke skjer noe. Hadde liksom belaget meg på at dette skulle ta kort tid. Så er kanskje ikke 2-3 pp så veldig lenge men når man har mistet så virker det bare så uendelig lenge.

 

Jeg har i tillegg mistet piffen litt, jeg tror ikke lengre at det skal bli lett, jeg er lei av prøving og sex og testing og så klarer jeg ikke la være heller. Lurer på om jeg skal ta meg en prøvefri periode, men det kommer jeg aldri til å klare. Ensomt er det også, er ingen jeg kan snakke med om dette, og så er jeg lei meg fordi alle rundt meg popper ut unger, det henger sammen med at jeg nå ser litt mørkt ut på fremtiden og barneprosjektet. Krysser fingrene for at det bare er forbigående.

Lenke til kommentar

hei hei. Tenkte jeg skulle slenge meg på her. Tenker veldig likt som deg flux, er så utålmodig, så har det kun gått 2pp. Mistet i starten på januar. Men i begge mine graviditeter har jeg blitt gravid med en gang. I oktober tok jeg ut spiralen og 14 dager etterpå var jeg gravid. Så håpet det skulle gå like fort etter jeg mistet, men det gjør det ikke. Må sikkert bare slutte å tenkte på det, blir sikkert for mye stress. Men vanskelig.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i mye av det dere skriver. Godt å vite at man ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen å oppleve abort. Jeg har selv hatt to MA siste 5 mnd, den siste forrige uke. Selv om jeg får støtte fra de nærmeste føler jeg meg ensom. Men det er jo ikke lett for andre å forstå. Særlig ikke når man selv aldri har hatt problemer i tilknytning til graviditet, - og det virker jo oftest som om ingen andre har problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg mistet den 1. Desember og er i full gang med prøving. Begynte å prøve etter første mens. Merker jeg er fryktelig utålmodig og blir skikkelig lei meg hver pp det ikke funker. Prøvde nesten 2 år før vi ble gravide vha inseminasjon, så ønsket om barn et stort!!

Kjenner jeg er veldig preget av både å ha prøvd lenge og sa'n. Gråter og tenker mye.. Også er selvfølgelig halve venninnegjengen gravide. De skravler i vei. Klager på kvalme, bekkenløsning og at de ikke kan drikke alkohol. Stakkar!!!!:( Sliter med å holde maska!

Var inne til inseminasjon 10/3. Tok test i går og den var negativ. Var kanskje for tidlig, men hååååper! Tar en ny på tirsdag, tror jeg.

Ikke så mange å prate med om dette, i hvert fall ikke mange som forstår, så det var godt å få ut litt frustrasjon! Hverdagen er veldig preget av det, siden jeg stort sett ikke tenker på annet.

Ønsker dere alle alt godt og mange barn:)

Lenke til kommentar

Jeg mistet 10/3, blødde lite i 4 dager, var ca 5 uker på vei..ingen smerter eller noe...

Jeg var inne til hCG-blodprøve hos legen den 11/3, denne har da vært på ca 180, tok hCG-blodprøve nr.2 den 14/5, denne hadde da sunket til 17.

Noe som tilsier ingen baby.. jeg har testet negativt siden 14/3..4 dager etter SA'en..

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før mensen kommer igjen etter en SA ??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg fikk også tanta 3-4 dager over denne gangen (3pp), og nå er det omtrent ny EL periode (men jeg har ikke testet etter EL, og kjenner jeg angrer!)

 

Jeg synes det nesten er skummelt å lese dine innlegg, flux.

Jeg tenker HELT likt som deg; det er ulidelig lenge å vente - og jeg er ikke tålmodig i det hele tatt. Jeg synes det er EVIGHETER siden jeg mista i oktober, og månedene flyyyyr avgårde. Jeg kjenner meg stressa og lei, og tenker jeg bør ta pause (men vet jeg ikke klarer det...) Synes det er kjempeensomt, og merker jeg føler meg i blant på grensa til deprimert! og jeg er IKKE en sånn type person som blir lett nedstemt eller sånn...

 

Det strømmer ut unger rundt meg og, folk som blir gravide med nr to, og jeg begynner å miste motet. Og det er jo teit - for det er jo "bare" 4pp nå, og det er jo vanlig å møtte prøve litt, men det hjelper ikke å trøste seg med sånne ting heller. Og nå nærmer det seg min "termin" :(

 

Kanskje vi kan finne litt trøst i at vi begge føler det sånn? Så er man ikke heeelt alene i allefall! :)

 

 

ut unger, det henger sammen med at jeg nå ser litt mørkt ut på fremtiden og barneprosjektet. Krysser fingrene for at det bare er forbigående.

Lenke til kommentar

Tror det er veldig individuelt, Blondiee. Men ville gjette på 3-5 uker.

Trist at du mistet, men så bra du ikke har hatt langvarig blødninger og smerter. Håper det klaffer igjen fort! ;)

Lenke til kommentar

Hei samer, nå er det LENGE siden sist jeg var her inne, men etter MA i oktober så var testen POSITIV idag! Herregud, er helt nervøs for at det skal gå skitt denne gangen også... har hatt litt syke sykluser, denne gangen gikk det bare 1 1/5 uke mellom mens og el. Men jaggu klaffa det! Skal ihvertfall be om tidlig ul, orker ikke å være urolig lenge. Når er det noe poeng i å gå på ul?

 

Lykke til alle dere andre også! Vil gjerne ha noen med meg i desember!!

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse med positiv test, Tussimamma :D Jeg har blitt gravid jeg også :) Jeg fikk min første legetime allerede når jeg var 5 uker på vei, etter å ha fortalt om MA i sept.. Da bestilte han tidlig UL til meg, sa at det var vanlig at de tok det mellom uke 10 - 12, så jeg har fått innkalling om 2 uker, da er jeg ifølge mine beregninger 11 + 4 :) Føler meg litt nervevrak innimellom, klarer liksom ikke å slappe av før første Ul er unnagjort, når jeg har fått sett en bankende hjerte og alt står bra til med den lille <3 Håper så inderlig at alt er bra denne gangen!!

Lenke til kommentar

Hurra og gratulerer så masse m positive testet;) og da kan eg og fortelle at eg og har testet positiv denne uka:)tok test på tirsdag:gravid!!!! Så kom d litt farga utflod på obs morning men har ikkje hatt mer etterpå...var t legen så har fått tatt blodprøve og skal ta ny på mandag...skummelt og spennende.. Måtte ta en test i dag og berre for å sjå. Joda gravid 2-3 ;) håper dagene går fort fram t torsdag da eg får svar og at d ikke kommer noen blødning.... Lykke til dere andre og;)klem klem

Lenke til kommentar

Så gode nyheter :D Gratulerer så mye til deg også med positiv test! Du får holde oss oppdatert hvordan det går på torsdag :) Føler det samme som deg, både spennende og skummelt på en gang - håper jo at alt skal gå bra denne gangen, selvom jeg ikke klarer å slappe av før jeg ser et friskt lite foster på UL om 2 uker :)

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye begge to! Skulle selvfølgelig stå damer, ikke samer over ;-) Håper det går bra med oss alle, får vel bestille meg en time snart, men livet går jo sin gang uansett... Men godt å vite om det er i orden med det lille frøet. Blir det desember barn? jeg tror det er rundt 5. Desember... Spennende! Klem!

Lenke til kommentar

Heisann dere....

Da var det mangen kjnte nicker her på slutten.....

 

jeg kan jo også meddele at jeg på nye har en spire nå... 7uker.... men jeg merker at jeg helst ikke tar det inn over meg... tror jeg holder det litt på avtand for å være forbredt om noe skulle skje.... ;-) jeg har jo hatt 2 mnd med positive tester men da har tanta komt 4 dager over og 10 dager over... så det må jo ha vært kjemiske graviditeter...eller noe....

 

men til dere som ikke er gravide....enda....etter en utskraping trenger slimhinnene og bli tykke igjen..... og jeg har regnet litt på de jeg vet har hatt utskraping og det har gått ca 6 mnd på de fleste..... jeg har også lest at de er veldig forskjell på hvor mye de har fjernet av slimhinnene under utskrapingen som avgjør hvor fort man blir gravid igjen.....

så det er bare å ha motet oppe ... det er vel nå det er mest sjangs for at spiren kan sette seg fast:-)

 

og GRATTIS GRATTIS TIL DERE ANDRE SOM GLEDER DERE MED EN SPIRE.... selv om det følger med masse bekjumringer etter å ha mistet....

 

god helg

Lenke til kommentar

Må jo gratulerer deg også me5 :D Kjempe gode nyheter! 7 uker er nå et stykke på vei mot andre trimester :) Skal du til tidlig UL denne gangen`?

 

Jeg merker det samme som deg - følelsen av å ikke helt klare å ta det innover meg ennå! Det er litt uvirkelig ennå! Skal til tidlig UL om 2 uker, og det er rundt samme tid som forrige gang jeg fikk konstantert MA, så jeg er super nervøs! Selvom jeg ikke hadde utskraping, tok det også nesten 6 mnd før det ble positiv test på meg..

 

Har akkurat fortalt det til de kommende besteforeldrene, klarte ikke helt å vente til 12 uker, men det skal være hemmelig for resten av familien frem til UL er unnagjort.. Litt deilig å kunne ha noen å snakke med hvis det skulle gå gale denne gangen også :/

 

Imorgen er jeg 10 fullgåtte uker :) spennende og skummelt!!

 

God Helg til alle sammen! Gleder meg til å følge dere videre!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei igjen....

Jo jeg tenker jeg skal ta tidlig ul...denne gangen..... men nå fikk jeg jo en liten blødning... det er vel litt utflod med noe farge i.... håpr ikke det tar seg opp :-( jeg har jo ikke noe vondt.... så lenge jeg er komt til uke 7 burde jeg vel hatt smerter da....???

men grattis grattis med ti uker hos deg....;-) det er jo deiligt.....

jeg merker jo at begynnelsen på dette svangerskapet var jeg ikke stressa i det hele tatt men merket at jeg etter som tiden har gått at jeg stresser mer og mer..... så om jeg håper jo at skulle jeg se ett bankene hjerte på ul håper jeg at det kan roe meg.....

 

masse lykke ti på ul.... du må skrive det her etter du har vært......

 

klem

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...