Gå til innhold

Det lukter svette av 8-åringen min. Men det er jo litt tidlig å begynne med deo nå, er det ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det er selvsagt ikke for tidlig om det er behov for det.

 

Kjøp en parfymefri og allergivennlig som ikke lukter. Feks kan deostein gjøre nytten. En åtteåring trenger ikke stinke AXE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strengt tatt ikke ny svette som lukter, men gammel.

Hvordan er hygienevanene hans? Skifter han undertøy og t-skjorte/trøye hver dag? Vasker han seg under armene? Hvor ofte dusjer han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for tidlig, men støtter at han/hun ikke trenger å lukte så inmari sterkt av deodoranten. Noe med nøytral lukt er nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt svetter også mye, det har han gjort siden han var ca 6. Og det lukter skikkelig svette av ham, uansett om hn nettopp har dusja.

Han bruker deo av og til, og da er det min deostick han bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke hormoner som gjør at man lukter svette da? Trodde ikke prepubertale barn luktet svette. Så har jeg vel vært feilinformert igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun dusjer ca hver 3.dag, og skifter undertøy og trøye hver dag.

Spørs om vi må øke til dusjing hver kveld nå da, og kjøpe en mild deodorant da. Trenger det vel. Men synes det er rart at de lukter så tidlig jeg ja. Er vel ikke så mye hormoner i en 8-åring..trodde jeg ihvertfall.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville økt dusjingen til hver kveld siden hun lukter, men dropp vasking av håret da. Det finnes parfymefrie deodoranter på apoteket som er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville faktisk tatt en telefon til lege jeg, det er litt for tidlig å komme i puberteten.

 

Google tidlig pubertet og les litt om det, er faktisk noen barn som trenger medisiner om de kommer for tidlig i puberteten. Har hun begynt få kjønnshår osv også?

 

Barn lukter ikke svette før puberteten, de kan lukte litt surt om det går for lang tid mellom dusjene, men de lukter ikke svette.

 

Sønnen min er 9,5 og lukter ingenting enda, han dusjer bare etter gym, trening og svømming, det blir vel 3 ganger i uka (han har atopisk hud så det er ikke bra med for mye dusjing heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi måtte begynne med deo når hun var 6 år. Fikk kjønnshår og hår under armene når hun var 8. Ble utredet for tidlig pubertet og hormonproduserende svulst på hjernen, var ingen av delene. Fikk mensen når hun var 11,5 år ca. Kjøp en uten parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg med gutten som fikk svettelukt som 6-åring her.

Jeg spurte HS om denne svettinga, og fikk til svar at noen barn svetter og produserer svettelukt. Her snakker vi ordentlig "voksen" svettelukt, ikke sur/skittenlukt.

 

Gutten er forresten ikke i puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...