Gå til innhold

Er dette en vandrehistorie? Den grønne mannen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang vi treffer noen venner forteller de oss en snål historie om "den grønne mannen", som krever at alt i omgivelsene må være grønt. Han må ha bare grønne klær, grønne møbler, grønne penger (50-lapper!), grønn mat (salat, epler), grønt hus, grønne vegger osv. Og vi sitter og ler av dette for det er så morsomt når de forteller. Men dette må da være en form for vandrehistorie?

Har vondt for å tro det eksisterer en slik mann i nabokommunen, slik de forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAn heter sikkert Burud...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(og hvis du ikke vet hvem det er så google Kiwi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at det meste kan eksistere av psykiske ting (selv om jeg ikke har hørt om dette), men mener at her finnes det en rekke praktiske begrensninger. Selv om det ikke er problem å sørge for at en selv og boligen alltid er grønne, går det ikke an å bare bruke femtilapper og det går ikke an å bare leve på salat og epler. Men det er veldig morsomt å forestille seg det. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan huske vi snakket om den grønne mannen da jeg var liten... bor i Stavanger. (Husker spes. det med 50-lappene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Den grønne mannen eksisterte på 70-tallet. Jeg husker godt at jeg så ham et par ganger, kledd i grønne klær. Så litt rufsete og "original" ut. Historien gikk på at han bare spiste rømme (grønne kartonger), grønn mat og bare betalte med femtilapper. De siste tingene så jeg ikke, men han var kledd i helgrønt, og hadde plastpose med grønn skrift/ symbol på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burud er død (og det ganske tragisk)

 

jeg har aldri hørt om den grønne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...