Gå til innhold

Var på cafe i dag, tok med meg masse teposer og sukkerbiter i veska, kan man bli anmeldt for det??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det påstod nemlig venninnen min som jeg var sammens med!

 

Jeg bruker da alltid og ta med meg noen ekstra teposer og innpakket sukkerbiter og også servietter såfremst de er ubrukt. En gang på et hotell tok jeg også en diger dispenser med dove dusjsåpe, det er jeg klar over er mer umoralsk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir vel neppe anmeldt, de synes vel bare synd på deg..

 

Kanskje du skulle vurdere å kjøpe deg de tingene du vil ha, fremfor å rappe det du har lyst på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du tar som du ikke har betalt for kan du bli anmeldt for.

For deg er det bare noen te-poser, for serveringstedet er det ganske mye penger hvis alle skal gjøre det samme.

Jobbet i dagligvare med salatbar. Der anmeldte vi en fordi han hadde tatt en håndfull salt og spist i forbifarten.

Det var ikke mange kronene det dreide seg om, men prinsippet og holdningen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal gjøre deg til tjuv så stjel noe skikkelig da. Sukkerbiter og teposer... Jau jau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan bli anmeldt, det er jo tyveri!

Hvis du kjøper en kopp med te, så har du betalt for et eneste tepose, ikke hele pakka. Man kan jo ikke bare raske med seg alt som er løst heller, litt moral må man ha syns jeg. Og te er jo ikke akkurat sååå dyrt, så du kunne jo likegodt spandert på deg en egen pakke på butikken..

Jeg hadde ikke klart å sitte å kose meg med en tekopp om jeg visste jeg hadde stjålet den.

Kafeer betaler også for teposene vettu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som tyveri.. det er jo slike som deg som gjør at tekoppen er så dyr og at tannpirkere ikke står på kafeboret lenger. Jeg hadde anmeldt deg om det var jeg som eide kaffen der du stjal fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du stjeler jo, klart du kan bli anmeldt. Spørsmålet er vel om det skjer i praksis, men jeg lurer på hvorfor du stjeler? Klarer du ikke styre deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, tar du bare teposer, sukkerbiter og servietter?

 

Jeg bruker alltid å ta med meg både kaffebønner, t- skjeer, og gjerne noen glass, de ølglassene er fine som melkeglass for barna:-)

 

Og for ikke å glemme toalettpapir, det er jo blitt så dyrt om dagen, stor husholdning på 7 personer er vi også, så jeg passer på å ta med de rullene jeg behøver, går gjerne flere ganger. Har selvfølgelig med med stor veske, det er jo så kjekt å bare forsyne seg med alt man trenger! Derfor vi kvinner liker å gå på cafe, det er nemlig lønnsomt:-)

 

Og for dere som ikke har skjønt det enda; selvfølgelig er dette et tulleinnlegg, på lik linje med HI sitt innlegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...