Gå til innhold

Ligner jentebabyen din på mamma eller pappa? Jenta mi blir tatt for å være gutt...:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi ligner svært mye på pappaen sin, og BARE han. Flere har faktisk kommentert at hun ligner en gutt, og flere har trodd at det er gutt når de ser henne..

Synes nesten litt synd i henne jeg..:P Skulle ønske hun fikk LITT fra meg også.

 

Hun er bare 2 mnd da, og har hørt at mange små-babyer ligner pappaen de første mnd, men endrer seg etterhvert.

 

Hvordan er det med dere som har jentebabyer; ligner hun mest på pappa eller deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var prikk lik pappan de 2-3 første månedene, etterhvert kom det gradvis mere kommentarer på at hun lignet meg: Nå ser vi en god blanding mellom mange forskjellige familiemedlemmer. Hun har absolutt blitt mye finere enn hun var de første par månedene, selv om jeg syns hun var kjempesøt da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente lignet veldig på pappaen sin i starten. Hun er 6 mnd nå, og begynner ligne mer og mer på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada vesla lignet veldig på pappan sin, hun gjør det jo ennå men hun har fått litt flere trekk fra meg også^^

Og også hun ble tatt for å være gutt en stund, hjalp kanskje ikke noe at hun var kledd i mye blått.. menmen..^^ Trur det er vanlig at det er litt vansklig å skille kjønn på babyer ved første øyekast, det er jo ofte bekledningen som avslører.

Utseene på jenta di kommer til å forandre seg mange ganger, så slapp av snart ligner hun nok litt på deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en gutt og ikke jente, men de første månedene var han prikk lik sin far, ikke lik meg i det hele tatt, men nå er han blitt et år gammel og er mest lik meg! :) det er utrolig hvor fort de kan forandre seg bare over noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste babyer ligner på hverandre og har alltid store problemer med å se om det er gutt/jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig at babyer ligner på faren sin i starten. Det er naturens måte å vise til biologisk farskap på.

 

Yngstejenta vår ligner også veldig på pappaen, og vi har fått høre utallige ganger at hun ligner en gutt. Lite eller ikke noe hår og briller har heller ikke hjulpet noe særlig til å få henne til å se mer jentete ut heller. Det eneste er at det er slitsomt når samme person gjentar dette hver gang man møtes, ellers bryr vi oss ikke. Hun ser uansett mer ut som jente nå enn før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyer ligner gjerne mer på far i starten enn de vil gjøre senere i livet. Dette er fordi far skal få et nærmere bånd med barnet. Det er et naturlig fenomen som skulle forhindre at fedre drepte sine barn i gamle gamle gamle dager (før vi fikk fornuft i sor grad, og fortsatt spiste rått kjøtt :P )

 

Min gutt var så lik sin far at farmoren hans ble nesten litt fælen de første 3 mnd. Nå er han en skjønn blanding:) Men han hadde en periode rundt 6-7 mndr da han var skummelt lik meg, og da fikk jeg spm om han var jente hvis jeg ikke fargekodet ham fra topp til tå:P En lilla lue, og gutten ble jente på null komma svisj;)

 

Dette endrer seg, man vet ikke med sikkerhet hvordan barnet vil se ut før de er ferdige med å være babyer og småbarn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente var så lik meg at jeg fikk den vanvittig snåle følelsen av å født meg selv da jeg så henne første gang!!!! :D Gradvis begynte hun å ligne litt på faren sin, men har alltid fått mest kommentarer på at hun er svært lik meg.

Jeg syns hun er sin helt egen (hun har blitt 2 år), men kjenner igjen mine egne trekk innimellom :) Hun er bare 100 ganger vakrere enn meg, og hun blir bare vakrere og vakrere. Å gud hvor skal det ende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De fleste tror gutten min på 4 mnd er en jente, he he, ikke bare stas det heller.

Idag var jeg på cafe med ei venninne og jentebabyen hennes på 2 mnd er virkelig prikk lik pappan. Det var helt merkelig. Som venninna mi sa, hun likner KUN på sin far. Jenta var alikevel kjempefeminin.

Datteren din kommer nok garantert til å se mer ut som en jente etterhvert så jeg synes ikke du skal tenke på det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledde barnet mitt unisex da det var lite og folk gjettet i hytt og pine. Babyer kan man da ikke se kjønn på? Og hvorfor er det viktig igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi og er prikk lik far.. Og frem til hun var 2 år ble hun ofte tatt for å være gutt.. :) Mannen min ble til slutt så lei av å si "nei, det er en jente" at han ofte bare sa "takk" da folk kom med kommentarer som "oi, for en nydelig liten gutt" osv.. :)

 

Men i dag er hun verdens vakreste jente på 5 år..:) Har fått veldig veldig mange kommentarer på hennes vakre utseende.. (flere enn med de to andre jentene mine, faktisk)

 

Så det betyr jo egentlig ingenting for hvordan de vil se ut som voksne da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...