Gå til innhold

Morsomme måter å fortelle om graviditeten på..


M ♥ ♂-2010

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp en liten gave til dem der du kanskje har pakket inn en smokk og en body? :)

 

Det har jeg planlagt å skal gjøre til mitt barns besteforeldre ;D

 

Flere må komme med forslag (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en bolle i ovnen og spør din mor om hun kan gå å sjekke om du har noe i ovnen....

 

Ring til mor/far og fortell at du har fått høre at din bror/søster skal bli onkel/tante (kanskje litt vag om dere er en stor søskenflokk)

 

Da vi fikk nr 2 ga vi svigermor et barnebursdagskort med tallet 3 på. Inni stod det: Gratulerer nå kommer nr 3. (svogern har en og) Tok litt tid før hun kobla:) Nå sist inv. vi til middag og la et kort på svigermor og et på svigerfar sin plass. Med tallet 4 og 5 på. Stod ingenting inni. (ventet tvillinger) Tok godt med tid om merklige uttrykk og snu og vende på kortet, men ble ganske kult:))

 

Man kan og sette på eldre søsken klær med skrift "skal bli storebror" e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha en mor som er glad i å stikke. Har tenkt til å komme til henne med en strikkeoppskrift på et sett jeg kan bruke når jeg skal ta med babyen hjem fra sykehuset. Bare spørre om hun kan srikke det for meg :) Mulig hun skjønner lunta da :)

 

Vet ikke hvordan vi skal fortele det til svigers. Tror vi bare skal sørre om det passer å bli bestemor og bestefar i Mai jeg :) De har ingen barnebarn fra før og venter og venter på at det første skal komme. Blir nok stor stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket inn strikkeoppskrifter til bestemødrene den første gangen jeg var gravid. En opplevelse å studere ansiktene deres når det sakte men sikkert går opp for dem ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Bake boller,å si at den ene (eller de to hvis det er tvillinger) ikke er ferdig før om 9mnd

 

-Begynne å bruke ordet 'vi' når du snakker om deg selv (f.eks 'vi' kommer hjem snart...,'vi' skal bare en tur i butikken)

 

-Ta bilde av testen å sende det på mobilen/mail/i posten

 

-Dekke til en ekstra ved bordet med barnebestikk/tallerk

 

-Spørre om det er greit at dere får besøk om 9mnd

 

-Ta å knyte en sløyfe rundt magen (i samme farge som kjønnet på baby'en hvis du vet) å sende en sms/si at du har en gave som venter

 

 

 

Skal komme med flere forslag når jeg har klekket ut mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikre deg om at de ikke har noe fåre rundt en viss dato? (være seg termindatoen selvsagt), og nevne at dere kanskje trenger barnepass noen dager (om det er storesøsken som ikke kan være med på føden/barsel), eller å si at dere har planer de må være med på (barselbesøk el.l)?

 

ellers er jeg også åpen for forslag...

skal fortelle svigerforeldrene mine nyheten til helga...

svigermor strikker ikke desverre, elelrs hadde jeg gått for den lol, og sambo synes "kjøpe farmorkopp-ideen" er litt dum... :(

ikke har vi vært på ultralyd heller, så noe bilde har jeg ikke å vise frem.

 

og slå den: sønnen min fant CBtesten (ja jeg sparte på den en stund lol) og spurte hva jeg brukte dem til lol

måtte bare si det som det var at jeg hadde brukt dem til å sjekket tisset mitt med, men sa ikke hvorfor... enda....

 

finnes det gratulasjonskort med "bestemor" på?

hadde vært gøy og gitt bort et forsinket "bursdagskort" med "gratulerer som farmor i april :D" eller noe sånnt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte mini-orkidèer, en til til mine foreldre og en til hans. På den knyttet vi et lite dikt vi hadde laget som forteller om det, med et lite ark for hver setning, sånn at spenningen bygget seg opp for hver setning man bladde om til. Så dro vi på besøk først det ene stedet, så det andre. Blomsten ble overlevert, og vi ba en lese høyt. Var utrolig artig å høre på tonefall og se ansiktsutrykk forandre seg mens de leste!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg t-skjorter (de hadde også hettegensere, vanlige gensere og masse annet) med "skal bli pappa" på. Jeg skal kjøpe en sånn til den blivende pappa (han er superstolt!) så han kan få ha den på seg til svigerfar, broren, og sine venner :-)

 

PS: De hadde også med "jeg skal bli mamma, storesøster, storebror og jeg skal bli mamma igjen, skal bli pappa igjen" også)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke er så langt på vei kan dere jo gjøre som vi skal visst det har klaffet for oss.

Vi skal pakke inn UL bilder og gi det til jul ;-)

Virkelig overraske dem når vi er over tre mnd på vei :)

Så håper det klaffer. :) de hadde blitt så overrasket med tanke på at vi har en liten knert på 4 mnd fra før av. De hadde nok ikke trodd sine egne øyner.. ;);)

Men er vel ikke så mange som klarer å holde seg så lenge. Vi hadde tenkt ifjord også, men da klarte jeg ikke å holde meg :o hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor var du fant dette? Er på jakt etter genser/ body til eldstemann som han kan ha på seg når vi snakker med mimmi og offa på MSN/ skype... Tror det kan være en grei måte å fortelle det på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke siden (og det var på jobbpcen jeg fant det). Men jeg googlet 't-skjorte jeg skal bli pappa' og da fant jeg den siden :-) Håper du finner den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg en side hvor jeg kunne lage min egen tekst til en body. Så på den bodyen står det: Jeg skal bli STOREBROR. =D

 

Gleder meg til den kommer (bodyen altså), og ikke minst, å fortelle det!!! Verker igrunn etter å fortelle det nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det når hele familien var samlet (min mor, min mormor, morfar og min bror) og alle fikk en body hvor det stod "jeg har verdens snilleste onkel/mormor/oldemor/oldefar":) Alle åpnet samtidig og skjønte ingenting før de så at alle hadde fått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et kort (på Glasmagasinet ved Stortovet i Oslo) hvor det var 9 damer på, med voksende mager. På den siste dama, med størst mage, skrev jeg termindatoen på. Inni skrev jeg hilsen meg og min mann, og sendte det til mine foreldre.

Tok litt tid før det sank inn, men de tok den ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé! :) Har akkurat bestilt en liten genser med "Jeg skal bli STOREBROR" på (gjennom Nordic Print), som sønnen vår på 2 år skal gå med når vi skal fortelle det til besteforeldrene :) Gleder meg til å få den i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og der er det noe som heter fri tekst (der man kan skrive inn selv) Der har jeg skrevet:

1 stk barnebarn

Forventet ankomst

25 mai 2010

Liva skal bli storesøster!

Ingen bytterett ! =)

 

ser ut som en helt vanlig kvitterin men så står det dette på der det vanligvis hadde stått 1 ull genser

2 par sokker... etc.

 

Skal gi den til dem og spørre om de kan hjelpe meg med og skjønne den =)

 

blir morsomt og se ansitkstutrykkene når det går opp for dem hva som står =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...