Gå til innhold

Syntes dere de minste skal ha badedrakt eller bikini?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva jeg tenker om det her, bare syntes det ser litt rart ut når en liten jente på et par år har bikini overdel, er jeg bare helt rar nå kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal velge ut i fra det som er mest behagelig i varmen og det er vel en bikinitruse vil jeg tro. Trenger ikke noen overdel når hun er så liten.

I bassenget synes jeg det er finest med badedrakt. Den holder seg jo bedre på plass også vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdelen synes jeg de bør bruke fra de er 4-5 år og opp. Da blir det rart at en jente går naken oventil.

Men når de bare er et år er de jo bare skjønne når de labber rundt i bikinitruse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badedrakt eller bikinitruse, jenta mi fikk en bikini i gave her når vi skulle på ferie og da bare kastet jeg toppen til den. Selv har jeg kjøpt badedrakt men det er mest for det er så mange søte små.

Så det ble badedrakt med påsydd skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg du over. Bikinioverdel bør de bruke fra 4-5 år og oppover.

De begynner ikke å få bryster i den alderen. Snakk om tøys.

 

Nei til bikinioverdel før de trenger det.

Og nei til hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan bruke overdel når man (barnet altså) selv vil, men når puppene kommer skal den på permanent. Vil min treåring ha bikini får hun det. Vil min åtteåring gå i bare bikinitruse (tviler på akkurat det da), så får hun det. Men jeg tvinger ikke barna mine til hverken det ene eller det andre når det gjelder noe så simpelt som badetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på den med 4-5 år. Men synes fortsatt jentene selv kan bestemme om de vil ha overdel. Mange overdeler er jo så store at det blir som en todelt badedrakt. De bikiniene er svært velegnete synes jeg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på dette punktet er jeg SUPERstriks. Kun badebukse/badedrakt frem til de begynner å utvikle bryst, og ikke pokker om barna skal ha på seg trekantbikini! Her er det snakk om skikkelig badetopp.

 

Å sette på en LITEN jente bikinitopp gjør det bare til mer voksne i klesveien, og det er jeg sterkt imot. HVorfor dekke over noe som ikke finnes? Og jeg syns det passer best med badedrakt/badekuser med små skjørtekanter på frem til de er så store at de nekter (og jeg faktisk føler at de har noe de skal sagt om saken). Barn er dessverre blitt sexobjekter i ung alder, og dermed er jeg imot å kle barna på lik lijne som ungdommen/kvinner.

 

Men en ting jeg ble litt paff over å se på stranda i fjor var en liten jente som hadde på seg en sånn hel badedrakt som går til knærne. Det blir litt for mye klær på standa igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok gutten min vil få en sånn hel badedrakt til sommern. Vil gjerne dekke til for solen, uten å bruke så mye solkrem....

 

Når det gjelder topp til bikini syntes jeg det bør være valgfritt i alle aldre. Jeg ser ingen grunn til å dekke til pupper, hvis kvinnnen ikke selv vil. Ser ingen grunn til å gjøre noen generte med å tvinge på dem mere naken het en de vil heller, så det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle, men trenger vel ingen overdel til en eventuell bikini.

Bare ikke la de der barna sprade naken rundt omkring på offentlige plasser ;) faan vet man hva slags ekle mannfolk som er rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det var jeg som skrev at jeg synes det bør bruke overdelen når de er 4 til 5 år.

 

Det har selvfølgelig ingenting med bryster å gjøre, men jeg synes bare det blir litt abnormt når en så stor jente går kledd som en baby.

 

Samme som jeg synes det er rart når en 4-5 åring går i helnatt drakt og ikke todelt. Noen ting må bare passe i forhold til alderen på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lar jo ikke barn være alene på offentlige plasser. Så om det skulle være en gal mann der så får han jo ikke akkurat tilgang. Om en mann skulle kikke er det bare å gå. Forstår ikke hva dere er så hysteriske for. Et barn kan vel bade naken på en badestrand? Foreldre vil jo uansett passe på.

 

Basseng blir jo litt annerledes med med tiss og bæsj da.

Men jeg lar min treårige gutt bade naken på offenlige strender.

 

Jeg er der jo hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er noe av det som er flott med Norge, det at vi ikke seksualiserer barn. Jeg ville latt mitt barn gå naken også, hvis det er en offentlig strand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun badedrakt som gjelder...og det er faktisk greit å være litt "hysteriske",det er en syk verden vi lever i,med mange syke mennesker.

Hadde en ganske ekkel opplevelse selv da vi var på sydenferie med datteren vår da hun var 2.Vi var på stranden,det var ganske få mennesker der,og jentungen hadde bare på bikinitruse.Etter en stund la jeg merke til en mann litt unna oss som var helt alene,som hverken badet eller solte seg,men som tilsynelatende tok bilder av naturen,havet osv...syns han virket litt merkelig,så fulgte litt m på hva han gjorde,og oppdaget at da han trodde vi ikke så,rettet han kameraet mot jentungen.Gjorde sambo oppmerksom på dette,og han fikk heldigvis tak i kameraet etter en liten fight,men mannen stakk av fort som f...og han hadde faktisk tatt bilder av henne!!så man kan aldri være for forsiktig når det gjelder sånne ting!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebukse eller badedrakt, bikini er helt uaktuelt. Hun får da heller ikke lov å gå med masse sminke eller høyhæla støvletter??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er liten blir den nok kun bikinitruse. Men tror det kommer helt ann på omstendighetene egentli.

Bikini har da vell heller ingenting med høyhæls støvletter eller sminke å gjøre uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da gnakse mye med hverandre å gjøre. Bikini, høye heler og sminke er for voksne damer., ikke for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte både badedrakt og bikini i fjor til var 2 åring, men hun frøs slik i badedrakten at den blir nok ikke brukt før vi skal i et offentlig badebasseng. Nei til badedrakt..brrrrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love dere damer èn ting, og det er når dere tar med jentungen på H&M for å kjøpe en badedrakt, så kommer hun garantert til å velge en bikini. Vil også minne om at bikiniene til småjenter ikke er en "trekant-bikini", men som regel størrelsen på en topp (mange går faktisk helt ned til navlen).

 

Jeg har en tiårig jente og har måttet gi tapt for mang en prinsipppsak (bikini, hull i ørene, mobil osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...