Gå til innhold

Jobb Offshore


Mamman til Mia Camilia

Anbefalte innlegg

Finnes det noen andre damer/jenter som jobber offshore og er gravid? Lurer på om det er skadelig på fosteret? Jobber da på Supplybåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet offshore med begge mine. Riktignok på plattform, men fløy helikopter til og fra jobb. Måtte på land rundt uke 28 - noe som jeg synes er (u)lovlig sent, så andre svangerskap droppet jeg siste turen. Ryktene her jeg jobber sier at det er noe større sjanse for å miste for de som jobber offshore - men jeg vet bare en av mine mange kvinnelige kolleger som har mistet og maaange som har fått flotte babyer.

(Synes 28 uker er litt for sent for jeg hadde allerede plager med bekkenet og null magemuskler igjen pga godt synlig mage. Dessuten er det stor sjanse for at hvis du er passert 24 uker og føder på land - så overlever ungen, men hvis en fødsel skulle starte offshore og du må bli hentet i helikopter.....så vet jeg ikke helt. Det rister iallefall skrekkelig.)

 

Alle kollegaene syntes det var kjempemoro - først kom magen rundt hjørnet og så jeg.... med hjelm og radiobelte midt på det aller tykkeste. (Er kort i livet - så magen stakk fort ut. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg jobber offshore, og synes også at 28 uker er litt vel seint. Jeg bestemte meg for å droppe den siste turen min da jeg gikk gravid da jeg var veldig nær den lovlige grensen for utreise. Hadde en skikkelig uggen følelse når jeg var offshore med gullet i magen. Tenkte ofte på hva i svarte gjør jeg her ute med dette farlig arbeidet når jeg bærer på så dyrbar last. Så jeg tenker at neste gang jeg er gravid starter jeg å jobber på kontoret på land mye tidligere for min egen og nurket sin del. Men det er ikke dermed sagt at det er helseskadelig for barnet dersom mor jobber offshore mens en er gravid. Det har med arbeidssituasjonen å gjøre og skiftordningene. Som 12 timer på jobb, nattarbeid og farlige kjemikalier som sannsynligvis ikke er så heldig for fosteret.. Vet at bedriften min driver å utarbeider en intern retningslingje for gravide og offshore arbeid, men vet ikke hva den kommer til å anbefale ennda. Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to :)

 

 

 

Hva er den "lovlige" grensa med tanke på ukene?

 

Årrh, er så usikker på alt. Han sa jeg kunne bli permitert når jeg ville. Men han håpet på at jeg var så lenge ute som mulig.

 

Men jeg er da på supply/Standbay.

 

Er så redd for å miste.. tenker på alt.. Tenk hvis jeg skulle skli på dekk.. Om det kom "harde" bølger. tenk om noe skulle skje i helikoteret grunnet trykk.

 

Må jeg forresten være med på alle øvelsene?

Med tanke på livbåt og slikt.

 

Takk dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er inne på besøk fra 2.trimester :o) Kjekt at det er flere som jobber offshore/supply. Er gravid med nr 3, og har vært gravid offshore med alle. Uke 27 er grensen for å reise offshore, etter det må man iland. Har blitt sykemeldt tidlig med nr 1 & 2 ca uke 16. Jobber på plattform, så det er mye bedre å være gravid der enn på supplybåt (bølger/bevegelser). Vet ikke om de samme regler (uke 27) gjelder for supply, skulle tro at dere kanskje fikk "gå" før. Jeg jobber på dekk/helidekk, men får ikke lov å jobbe på helidekk når jeg er gravid (for mye støy for fosteret), er på DC (daughtercraft) i stedet. Kjekt å komme seg ned på sjøen av & til, men turen ned med kranen, kan jeg spare meg for hehe. Det er ikke farlig å reise med helikopter, tror ikke det er noe særlig trykk der, fyker jo ikke så høyt (1000 m). Hadde det vært farligt så hadde vi ikke fått flydd, tror ikke helikopterselskapene hadde tatt sjansen på på det. Vet ikke om du må være med på alle øvelsene, du kan jo sikkert spøre om du kan få slippe, komme på unntakslisten. Jeg har alltid vært med, er jo bare en gang pr tur.

 

Masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar damer.

 

 

 

Jobber nede i maskinen jeg. kan bli tøft med all del varmen og det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ganske mye støy i maskinrommet???

Jeg får ikke være på helidekk pga for mye støy. Ville forhørt meg om det :o) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...