Gå til innhold

Akershus-treff?


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Ser det er en god del her inne som bor i nærheten av Lillestrøm. Kanskje vi skulle hatt et treff i Lillestrøm eller på Strømmen etterhvert? Det må vente til vi har passert den "magiske" 12 uker for min del, er hemmelig hvem jeg er fram til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Det er jeg med på:) Jeg bor i Rælingen!

Er bare 4 uker på vei, så en gang sånn på sensommeren hadde vært artig å møttes!VI også prøver å holde det hemmelig frem til august hvertfall.

Hvor langt er du på vei da Bic&Bac?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge menstermin, er jeg 5+6 i dag. Mulig vi avslører det til venner før, men vi vil fortsatt vente noen uker til.... Og jeg vil ikke på noe treff før jeg har fortalt det til venner iallfall hihi. Selv om det hadde vært morsomt å blitt kjent allerede nå, så føler jeg at ting må skje i "riktig" rekkefølge... ;) Har iallfall veldig lyst å bli kjent med noen når jeg er gravid, så har jeg også noen jeg kan møte i permisjonstida. Må jo ha noe å gjøre om dagene, folk å treffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å holde tett for de nærmeste ja....Tror nok også at vi forteller det til de beste vennene våre i løpet av noen uker.Spesielt merker jeg at jeg må fortelle det til søsteren min. Vi prater sammen om alt:)

Men jeg vil gjerne ha vært hos legen først. Har du vært hos legen foressten?

Er liksom litt usikker på hvordan jeg går frem nå...dette er første gangen:9

Er dette ditt første også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til nærmeste familie allerede. Men har jo egentlig lyst å fortelle det til hele verden hehe. Det er vårt andre barn. Forrige gang ringte jeg bare legekontoret og sa jeg var gravid, og ville ha time for svangerskapskontroll. Så da fikk jeg et tidspunkt rundt uke 12, som jeg fikk beskjed var vanlig å ha første kontroll. Etter den timen, tok jeg kontakt med jordmor og fikk time der også. Denne gangen vil jeg bli fulgt opp av sykehuset pga diabetes. Hadde avtale at jeg skulle ringe når jeg ble gravid, så har gjort det. Så skulle få time i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har fortalt familien allerede ja, hmmmm jeg har også sykt lyst til det egentlig:)

Jeg tenkte å ringe fastlegen min i morgen og få time. Vet liksom ikke om jeg da får time med en gang, eller om de venter noen uker. Det er vel ikke så mye de kan gjøre så tidlig?Men det hadde vært ålreit med en blodprøve som bevis på at jeg faktisk er gravid da:) Jeg skal ha 1 ukes ferie om èn uke, så håper jeg får time i løpet av denne uken. Om ikke annet, så bare for å få litt info om hva som skal skje videre.

Og evt få ny time i uke 12 ca:)

 

Hvor i området var det du bodde foressten??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at noen er klare for Lillestrøm treff! :-) Jeg er gravid for 2. gang, og sistgang var vi en gjeng på opptil 14 stykker som møttes med ujevne mellomrom. Den harde kjernen på 8 personer fortsatte og møtes etter barna ble født, og det var et supert supplement til barselgruppene som ikke fungerte så bra overalt.

 

Jeg er 5+0 i dag, og skal på UL i neste uke da jeg har hatt et svangerskap i livmoren tidligere for å sjekke at den ligger riktig. Jeg tror alt er bra, men gleder meg til å være sikker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Du kan jo be om å få time tidlig, de kan jo ikke nekte deg det når du ønsker det. De tok aldri blodprøve av meg for å sjekke at jeg faktisk var gravid... tok bare en vanlig graviditetstest. Bare fordi jeg ønsket det. Men de sa den jeg hadde tatt fra apoteket var like sikker. Men vet hva du mener... Føles så uvirkelig! Jeg bor i Sørum.

 

Faylinn: var du blant de som møttes i Lillestrøm eller på Strømmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, endelig hjemme igjen fra jobb.Sliten:)

Hun på legekontoret jeg pratet med i morges, sa det ikke var noen vits i å få time før i begynnelsen av august; at det ikke var noe legen kunne hverken se eller gjøre, så da ble vi enige om det.

Vet ikke om jeg vil på tidlig UL heller, ser det er så mange her som ikke finner hjerteslagene osv da, og blir engstelige...og DET orker ikke jeg:) Jeg er engstelig nok fra før av!

Herregud, her går man å engster seg i 10 måneder for hvorfor man ikke blir gravid, og når man til slutt blir det, så går man bare å bekymrer seg for at det skal gå galt!

Nei, jeg må skjerpe meg, og heller glede meg:)

 

Kjempe hyggelig med treff etterhvert da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir noen trege uker framover, til vi når uke 12.... ;)

Høres ut som en fornuftlig løsning! Det er jo sant som hun sa... Skulle det gå galt, gjør de ikke noe uansett når det er så tidlig i svangerskapet - er vel ikke noe de kan gjøre heller. Vi får bare krysse fingrene og prøve å nyte denne tida. Særlig du som tydeligvis har prøvd lenge også. Her var det full klaff både med første og denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så heldig du er som fikk det til å klaffe med en gang begge ganger:)

Jeg sluttet med pillen for ganske nøyaktig ett år siden, så jeg følte vel egentlig at det jaggu var på tide at vi fikk det til!

Jepp, det blir noen svæææært langsomme uker fremover. Heldigvis har jeg litt ferie innimellom disse ukene, så da får jeg forhåpentligvis noe annet å tenke på:)

Skal foressten til Spania i august, men ser ikke på det som noe problem. Jeg er foreløpig hvertfall i knall form:) Har bare litt sånn murringer nederst i magen og ømme pupper.

 

Enn du Bic&Bac, er formen din fin???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie om ei uke, gleder meg veldig :) Og håper ukene framover går foooooort hehe :) Bra det klaffa med spiren til slutt, da!

Formen min er fin, ja. Litt murringer nederst i magen innimellom, men føler meg veldig lite gravid egentlig.... Men håper formen fortsetter å være fin!!!! Forrige gang var jeg veldig dårlig den uken jeg er i nå... Så ser lovende ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir med jeg også :D bor midt i lillestøm for øyeblikket med om 1 md har jeg flyttet 20 min unna. i august er jeg vel rundt 2,5 - 3 md :) ikke feil å bli kjent med noen andre med voksende mage også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin08: hvor flytter du? :)

 

Høres ut som vi alle har ca samme termin også, det er jo gøy! :) Konkurrere om hvem som føder først? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic&Bac: Jeg var på treff i Lillestrøm. Kjenner ikke nicket ditt, men jeg har forsåvidt byttet nick selv så ingen kjenner mitt heller. :-) Jeg bor nå i Sørum, ved Frogner.

 

JulieF: Hvis du er veldig bekymret så kan du jo ta en UL i uke 7? Men hvis graviditetsymptomene er der og du ikke blør så er det sikkert fint der inne. :-) Koster ca 850 for UL, og kan anbefale Oslo City legekontor, spesielt Dr Huseby men kollegaen er også hyggelig og flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Ja, tror hvertfall vi skal få bestilt en UL før vi reiser til syden. Det gjør vi 8.aug, og da går jeg inn i uke 12. Vet ikke hvor lang ventetid det er på sånt noe jeg? Tenkte egentlig å høre med Aleris på Strømmen storsenter om de tar UL, vet dere det? Hvis ikke, hører jeg med Oslo City eller Byporten.

 

Bic&Bac: Jeg vil også fortelle hele verden at jeg er gravid:) Tror også jeg hadde engstet meg mindre hvis jeg hadde flere og dele det med, tanker og følelser og sånt. Mamma f.eks:) Hun hadde sikkert kunnet kommet med trøstende ord....hehe:)

 

Neida, jeg har det egentlig helt fint, men har veldig mye mye murringer. Noen ganger er de svake, andre ganger mer vonde-sånn som menssmerter. Men det er vel vanlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få en UL i løpet av noen dager. Men sånn som på Oslo city er det bare gynekolog på torsdager. Tror Aleris har UL, men det står sikkert på websiden deres.

 

Menssmerter og stikksmerter er vanlig. Jeg hadde sterke menssmerter sist jeg var gravid, så ille at jeg ble hentet i ambulanse en kveld fordi jeg trodde det var en ny graviditet utenfor livmor! Men alt gikk helt fint. Smertene ga seg rundt uke 13 og det var vel da kvalmen ga seg også.

 

Denne gangen har jeg ikke vondt, og nå er det DET som bekymrer meg! :-) Jeg lurer på om jeg i det hele tatt er gravid siden jeg kjenner så lite til det. Gleder meg til UL neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn, jeg var aldri på treff der. Har ikke samme nick dog, for vil ikke bli gjenkjent nå som det ikke er offisielt.. :)

 

Tror Aleris har UL. Ta en telefon til dem? Hvis du føler det sånn, syns jeg du skal fortelle det til mammaen din... Skulle det gå galt, er det jo godt å ha henne å støtte deg til da også.

 

 

Jeg skal visst få ul neste uke.... Spent!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe Aleris en av de nærmeste dagene og høre.

Så spennende at du skal ha UL neste uke da Bic&Bac:)

Og så tror jeg nok at vi forteller det til de nærmeste sånn om et par uker. Det skal jeg klare å vente, vi skal jo på ferie og sånt i mellomtiden:)

Godt å høre at murringer er helt vanlig. I dag har det faktisk vært litt mindre enn i går.

Ha en fin kveld!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Formen den er så bra så, merker ingenting annet enn murringer og ømme pupper:) Har èn ukes ferie fra i dag, og det føles deilig! Rei9ser til Danmark i morgen, og det gleder jeg meg til. Skal besøke familie og litt sånt. Blir godt å få èn uke unne hvor jeg kan tenke litt på noe annet.

Enn du da Bic&Bac? Alt bra?

Snakket med Aleris på onsdag, de anbefalte meg å dra innover til Oslo City legesenter. Så da bestiller vi time der i uke 8 til UL.

Ehhh, foressten, her kommer et spess spørsmål: men man kan vel ha sex? Eller er det litt risiko forbundet med det så tidlig i svangerskapet?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det bra. Av og til litt murringer, av og til litt ømme bryster. Ellers merker jeg fint lite til det... Håper på tidlig mage :P (men ikke noen tegn til at jeg skal få det, enda)

Jeg har også ferie nå - veldig deilig. Ingen planer, dog.... Mannen har ikke ferie enda.

 

Ja, du kan ha sex. Det er ikke noe farlig, verken å ha sex eller å få orgasme. Så bare kjør på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...