Gå til innhold

Lavt blodtrykk


Mamsen med lillemor i magen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med lavt blodtrykk, 95/65, og er konstant svimmel, da mener jeg SVIMMEL, sånn at jeg nesten ser stjerner liksom.. er det flere som sliter med dette? hvordan kan jeg få blodtrykket opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow det var lavt ja :o har egentlig ikke tenkt over at det kan gå så lavt hos gravide *ler*

 

skjønner hvertfall godt at du ser stjerner da gitt....:S må være kjipt å reise seg fra sittende stilling å slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hade også lavt blodtrykk da jeg var på siste svangerskapskontroll. Den var da på 95/55 står det på helsekortet. Er også mye svimmel men fikk bare tips om og være forsiktig og ikke reise meg så brått. Var visst ikke farlig, men vet det er skikklig ekkelt til tider:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Jeg ser stjerner ja, men egentlig ikke når jeg reiser meg brått og sånn.. kommer liksom bare ut av det blå.. jeg jobber i barnehage, og har 18 3-5-åringer å jage rundt, så det blir ganske slitsomt til tider :)

 

Men jeg har aldri forstått dette med hvordan de måler blodtrykket...på første kontroll hadde jeg 100/60... nå sist hadde jeg 95/65.. hva er lavest? Hvordan fungerer det systemet? I mitt siste svangerskap hadde jeg 110/60, 110/70, 120/75 osv, men det sa meg svære lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blodtrykk 90/60 på alle kontrollene men føler meg veldig bra. Det eneste er at jeg jeg fryser veldig mye, vet ikke om det er pga lavt blodrykk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også 95/55, og jordmor sa det var veldig lavt og at man kunne føle seg svimmel (det svartner når jeg reiser meg opp), men legen sa det ikke var spesielt lavt...

 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mamsen, lillegutt og spire

 

Jeg er ikke helt sikker selv, men mamma sier at undertrykket (siste tallet) skal ligge på rundt 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om blodtrykket reknast som lågt har mykje å gjere med kva det var før du var gravid. Eg hadde lågt blodtrykk sist, og fekk berre beskjed om å ikkje røyse meg fort opp, unngå varme dusjar/ bad og drikke mykje vatn. Det var eitt eller anna med lakris og.. Anten så gjer det blodtrykket høgare eller lågare.. Trur det er slik at dei med høgt blodtrykk skal vere forsiktig med lakris, men eg er ikkje heilt sikker altså. Håper svimmelheita di gir seg i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy! Her var det mange fine svar og kommentarer :) Tusen takk!

 

Jeg får spise lakris jeg da , hehe! Er kjempe glad i det, så det er ikke noe problem altså!

 

Ha en flott dag alle sammen, jeg har fri i dag, og skal bare sitte på baken og kose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med lavt blodtrykk er at det er mindre sjanse for svangerskapsforgiftning da:) Det sa legen til meg! Jeg hadde lavere blodtrykk på 2. kontroll (23 uker) og det var positivt. Men blodtrykket vil trolig øke frem mot fødsel igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavt blodtrykk er bare sunt det :o) Men enig i at det er ubehagelig dersom man ikke er godt trent i utgangspunktet (alle som er godt trent har lavt blodtrykk).

 

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jm sier det er lavt og legen bare lo av meg... ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi er normalverdien 120/80? Da har jeg veldig lavt. Hadde 105/40 de siste 2 gangene jeg var til legen. Er det det bakerste tallet som er det "viktigste"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.. Jeg var også mye svimmel en stund.. Spiste MYE lakris!! =) Lakris gir visstnok høyere blodtrykk, og det hjalp for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...