Klokken 09.00 tirsdag la Mediebedriftenes Landsforening (MBL) frem ferske leser- og opplagstall for landets aviser og mediehus, og ShapeUp er fjorårets store magasin-vinner.

­Magasinet vokser fra konkurrentene i rekordfart og øker med 46 prosent i opplag og 62 prosent på lesertall.

Kvinners førstevalg

Det Nye ShapeUp er dermed unge norske kvinners førstevalg og treningsvenninne.

Lojaliteten til merkevaren strekker seg forbi print, til Instagram, Facebook, blogg, shapeup.no og til appen som er med leserne på trening.

I 2014 møtte leserne hverandre på ni ulike fulltegnede events.

- ShapeUp er et inspirerende og sunt forbilde. Unge jenter bombarderes av myter og nye trender rundt trening og kosthold. Vårt fokus er en helårskropp med overskudd fremfor slanking og hardtrening før bikinisesongen, sier redaktør Karine Thyness og legger til:

Viktige oppgaver

- Vi gir leserne våre treningsprogrammer og sunne oppskrifter, men samtidig er en av våre viktige oppgaver å minne om at sjokolade er lov og at idrettsstjerner også spiser kanelboller, sier redaktøren.

Også Det Nye øker i vekst og har kunnet skilte med en opplagsvekst på 8 prosent siden 2013.

I likhet med detnye.no satser også ShapeUp.no digitalt. Thyness ønsker den digitale utviklingen hjertelig velkommen.

- Det vi driver med er jo først og fremst å lage innhold, og leserne finner stoffet vårt på print, iPad og på shapeup.no. Vi kommuniserer kontinuerlig med leserne våre på Facebook og Instagram. Alle de digitale flatene gir oss mulighet til å komme enda tettere på målgruppa vår, vi bygger en sterkere relasjon og lærer masse om hva de vil ha, sier hun.

Følg ShapeUp på Facebook og Instagram

Flere sporty saker på ShapeUp.no

Les hele saken
Les alt om:

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!