Audi

Riktignok er den kamuflert, men du blir nok sett likevel

Audi har samarbeidet med skistjerne om egen kammo-versjon.

OLSSON SPESIAL: Jon Olsson Camo Edition kommer i kun 50 eksemplarer. FOTO: Audi

OLSSON SPESIAL: Jon Olsson Camo Edition kommer i kun 50 eksemplarer. FOTO: Audi

Publisert Oppdatert

Freeskier og alpinist Jon Olsson er godt over gjennomsnittet interessert i biler og har hatt en rekke svært raske biler. Superbil med takboks har vært hans varemerke. Han har hatt både Lamborghini Murciélago og Gallardo med takboks, og inntil ganske nylig kjørte han en PPI Design R8 Razor GTR, basert på Audi R8 V10 5,2 FSI. En ekstrem bil med 525 hk - og takboks, selvsagt.

Men Olsson har erstattet superbilene med et mer praktiskt fremkomstmiddel, men det står ikke på kreftene. Han kjører nå en Audi RS6 Avant.

Dette er blant verdens absolutt raskeste stasjonsvogner. Den har en twinturbo V8-er på hele 560 hk under panseret og gjør 0-100 km/t på 3,9 sekunder. Skal du ha den drøyeste versjonen med "Dynamikkpakke pluss" i Norge, må du ut med nesten to millioner kroner. Da får du til gjengjeld en familievennlig bil som har en toppfart på 305 km/t.

Kammo-versjon

RS6-en til Jon Olsson har kamuflasjefolie og han har selv designet mønsteret. Og det er nettopp denne bilen som er blitt kilde til en begrenset Audi-serie i Sverige, Jon Olsson Camo Edition. Det dreier seg riktignok ikke om en RS6, men en ganske vanlig Audi A4 Avant Quattro.

Kjøperne får imidlertid med litt ekstra utstyr på kjøpet. Blant annet kammo-foliering designet av Jon Olsson, sidespeil med Jon Olsson-logo, taksboks Packline FX-SUV og Thule WingBar Edge-stativ, Audi Shark Black 19-tommers felger og Nokian-dekk.

VI DRAR TIL FJäLLEN: Jon Olssons Audi RS6 Avant. FOTO: Oskar Bakke

VI DRAR TIL FJäLLEN: Jon Olssons Audi RS6 Avant. FOTO: Oskar Bakke

Designet superbil før

- Dette er antakelige noe av det kuleste jeg har opplevd. Jeg har hatt en rekke signaturprodukter opp gjennom årene, men en egen Jon Olsson-editionbil har jeg alltid drømt om, uttaler Olsson.

Han er ikke helt ukjent med bildesign. Olsson har også designet sin egen superbil, Rebellion R1K.

Les også:

Skoda skreddersydd for Norge

Når det gjelder utstyrsnivået er den helt overlegen

Så bra er de populære SUV-ene som bruktbil

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag