Superbilen Audi R8 fornyes med ny teknikk og nye designelementer. Dobbelcluthgirkassa S tronic blir nå å finne i superbilen.

I tillegg blir LED-hovedlykter standard på alle modeller. Lysdiodene for nær- og fjernlys er plassert over og under LED-stripen som fungerer som kjørelys. Ny singelframe grill, nye støtfangere og nye eksosrør kjennetegner også nye R8, som kommer på markedet mot slutten av året

Nye Audi R8 kommer med tre motoralternativer:

Audi R8 V8

V8-motoren på 4,2 liter har en effekt på 430 hk og leverer et dreiemoment på 430 Nm. 6-trinns manuell girkasse er standard, S tronic automatgir leveres som ekstrautstyr. Modellen leveres både som coupé og cabriolet.

Audi R8 V10

V10-motoren på 5,2 liter har en effekt på 525 hk og leverer et dreiemoment på 530 Nm. S tronic automatgir er standard, 6-trinns manuell girkasse leveres som tilvalg. Modellen leveres både som coupé og cabriolet.

Farbe: Brillantrot=

ENDEN: Audi R8 V8. Foto: Audi

Audi R8 V10 plus

Audi R8 V10 plus er den nye toppmodellen. Den skiller seg fra de andre versjonene med utstrakt bruk av CRFP (karbonforsterket plast) i karosseriet, spesielle diffusorer og egne designelementer. Audi R8 V10 plus leveres kun som coupé. V10-motoren yter nå 550 hk og leverer et dreiemoment på 540 Nm.

Keramiske bremser, racing-stoler og Bang & Olufsen høyttalersystem er bare noe av standardutstyret på den nye toppmodellen.

Farbe: Sepangblau=

Audi R8 V10 plus. Foto: Audi

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!