Den tyske båtprodusenten Bavaria møter en forhåpentligvis lysere markedssituasjon med flere nye modeller. Deep Blue 46 Open debuterte på båtmessen i Düsseldorf i 2009 og senere har man kommet med en SportTop-versjon med liten hardtop-løsning.

Bavaria 46

Dekket er hevet på de nye modellene for å gi bedre høyde under dekk. © Klaus Andrews, Bavaria

Nå er det duket for enda to versjoner på 46-fots skroget. Begge med betydelig større Norges-appell enn de to foregående. Bavaria Deep Blue 46 Flybridge skal ifølge Bavaria-sjef Andres Cardenas sementere posisjonen som luksusbåt-merke. Det er en stor glassdør i hele båtens bredde inn til cockpit og en løsning med tre kabiner for til sammen seks personer under dekk.

Bavaria Deep Blue 46 Flybridge 2010

Flybridgen har stor U-sofa kater, og solplass ved førerposisjonen. © Bavaria

Oppe på flybridgen skilter Bavaria med en stor U-sofa, velutstyrt førerplass og vindbeskyttet solseng helt forrest. Fordekket er hevet, noe som skal gi bedre takhøyde og mer lys under dekk.

Bavaria Deep Blue 46 Coupé er i bunn og grunn samme båt som Flybridge, men med en heldekkende takløsning for dem som foretrekker en slik båttype. En stor elektrisk operert takluke i glass sørger for lys og luft når været tillater.

Les også test av nye Bavaria Sport 28

Bavaria 46

I Coupéversjonen sørger en stor takluke for lys og luft. © Klaus Andrews, Bavaria

Tekniske data: Bavaria Deep Blue 46 Flybridge

  • CE-kategori: B
  • Lengde (LOA): 14,20 m
  • Skroglengde: 12,93 m
  • Bredde: 4,45 m
  • Høyde over vann: 3,65 m
  • Dypgående: 0,75 m
  • Tomvekt: 14500 kg
  • Drivstoff: 1200 l
  • Vanntank: 410 l
  • Antall personer: 12
  • Lugarer: 3
  • Køyeplasser: 6
  • Innvendig takhøyde: 2,00 m
  • Motor: Volvo Penta 2 x IPS600 eller D6-435
Bavaria Deep Blue 46 Flybridge 2010=

Båtene er like under dekk, med tre kabiner og to toalettrom. © Bavaria

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!