Her er opplegget

Dette er treningsopplegget (pr. uke):

  • 1 time styrketrening med Rune på Mykje Meir
  • 1 time trening med sklimatter på Krønsj treningsstudio
  • 1 time styrke trening i grupper "Mykje sprekare"
  • Turer i ulendt terreng for å forbedre kondisjon og balanse

Og dette er kostrådene:

  • Spis frokost! Det trenger ikke være mye, kanskje bare en yoghurt og en frukt eller et par knekkebrød
  • Spis minst tre måltider per dag, gjerne mer
  • Kutt ned på raske karbohydrater (sukker, stivelse)
  • Spis litt mindre middagsporsjoner, og forsøk å bruke litt mindre fett og fete sauser når du lager mat
  • Ikke spis annet enn frukt foran TV-skjermen

Kristine Volpe har vunnet konkurransen om 10 ukers oppfølging av personlig trener og ernæringsfysiolog.

- Da jeg oppdaget denne konkurransen på klikk.no, bestemte jeg meg for at dette SKULLE jeg vinne! utbryter Kristine når hun får den glade nyheten.

Spark i rumpa

29 år gamle Kristine Volpe har som så mange andre dårlig samvittighet for både trening og kosthold.

- Jeg trenger et spark i rumpa. Jeg gleder meg til ukene jeg har foran meg, selv om jeg har skjønt at jeg kommer til å være mye støl fremover! Jeg har allerede sagt fra til venner og familie at nå skal jeg sette meg selv i sentrum, ingen andre avtaler skal komme i veien for treningen.

Les også: Her er vinneren!

Du kan også følge opplegget

Selv om det virkelige startskuddet går etter påske, har vi allerede skreddersydd et opplegg for Kristine.

I ukene fremover vil vi skrive artikler og lage videoer slik at alle kan følge Kristines opplegg og dermed komme i bedre form til sommeren. I tillegg skal Kristine ha sin egen blogg på klikk.no.

Elsker fet mat

Kristine ønsker å gå ned i vekt og komme i bedre form. Hennes største uvane er at hun hopper over frokost, kun spiser en liten lunsj og først får i seg ordentlig mat når hun er sliten, sur og lav på blodsukker.

Kjenner du deg igjen?

Kristine er flink til å lage mat, og elsker fet mat med mye smak. Etter en stor og kaloririk middag blir det ofte både sjokolade, kake og annen kosemat foran TV'nn.

Les mer om konkurransen her

KOM I FORM: Treningsekspert Rune Solheim og ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius hjelper deg. © Foto: Bjørn Inge Karlsen

- Min største utfordring blir å slutte å spise foran TV'n og heller komme meg ut på trening, sier Kristine.

Les mer:

Hva slags slanker er du?

Ned i vekt uten å slite

Klikk Kosthold

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!