Treningsvideo:

Glem treningsstudioet

Glem helsestudioer og fancy treningsapparater. Alt du trenger er ei vaskefille, jerngryte og et par melposer.

Hjemmetrening trenger ikke være kjedelig eller komplisert. Det gjelder bare å ha litt fantasi.

Hjemme hos treningseksperten

Det mangler ikke Yngvar Andersen, personlig trener ved Mykjemeir og treningsekspert på NRK Puls.

– Du trenger ikke strikker, manualer eller annet treningsutstyr for å trene effektivt hjemme. Det holder lenge å bruke det folk flest har i huset. Har du ullsokker, vaskeklut, plastbøtte og melposer, får du trent de fleste muskelgruppene, sier Yngvar Andersen når klikk.no kommer på besøk.

Les også: Raske resultater med sirkeltrening

Kort, men effektivt

Undersøkelser viser at hvis du trener styrke ti minutter fem ganger i uka, får du gode resultater allerede etter fire–fem uker. Er du utrent fra før, vil du garantert føle deg sterkere etter en måned.

Har du trent en del tidligere, vil du kunne holde formen ved like med denne treningen. Dette gjelder selvfølgelig bare muskelstyrken. Ønsker du bedre kondisjon, må du trene det ved siden av.

– Skal bli sliten

– Hjemmetrening funker så lenge du tar skikkelig i. Gjør så mange repetisjoner at du kjenner at du blir ordentlig sliten. Det ideelle er 10–15 repetisjoner 2–3 ganger pr. øvelse.

Les også:

Få mage som Siren Sundby

Klikk Helse/trening

Kommentarer:

Trude Susegg Redaktør Helse

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Treningsvideoer

Hemmeligheten bak en fin rumpe er både rask og gratis

Du er i gang på ett minutt hvis du ser...

Se video

Slik blir rumpa sterk og strøken

Still deg opp på alle fire.

Se video

Tråkk deg til stram rumpe

Bruk kjøkkenkrakken og sett i gang.

Se video

Utfall gir struttende lår og rumpe

Lår og rumpe får kjørt seg...

Se video

Rumpa du drømmer om

Slik får du den i sommer.

Se video

Enkel øvelse med ullsokker på hendene

Skliøvelsen som styrker mage og rygg.

Se video

Øvelsen som gir en snerten rumpe

Øvelsen er effektiv for både...

Se video

På forsiden av Guide

Vet du hva som er lov og ikke lov i utmarka?

Sjekk kunnskapene dine om allemannsretten.

ALLEMANNSRETTEN: I Norge har vi en lovfestet rett som heter allemannsretten, og bak den står tanken om at naturen skal være gratis å bruke. Formålet med loven er å sikre allmennhetens rett til ferdsel i naturen, slik at muligheten til helsefremmende friluftsliv bevares.=

Du vil bli overrasket over hvor mye du har lov til

Vet du hva allemannsretten innebærer?

Mest leste saker på klikk.no

artikkel bilde

Hvorfor er det vanskelig å servere Cola light i luften?

QUIZ: Dette visste du garantert ikke om fly.

artikkel bilde

Lar du urtene bare stå slik?

Da bør du sjekke ut disse åtte urte-triksene.

henter innhold

Tjenester fra klikk.no

Redaktør Helse:

  • Leder digitale medier:

    Tore A. Godager

  • Redaktør (konst.):

    Andreas H. Carlsen

  • Ansvarlig redaktør:

    Elisabeth Lund-Andersen

  • Kontakt oss:

    Klikk her

Mest leste på Guide

Sju tøyeøvelser som gir bedre løpeteknikk

Treningen blir også mer behagelig.

Spis riktig før og etter trening

Maten kan avgjøre effekten av treningen. Les hva du bør spise før og etter trening.

Få sterk mage og rygg

8 øvelser til ditt nivå.