Annonse

Hjemmetrening trenger ikke være kjedelig eller komplisert. Det gjelder bare å ha litt fantasi.

Hjemme hos treningseksperten

Det mangler ikke Yngvar Andersen, personlig trener ved Mykjemeir og treningsekspert på NRK Puls.

- Du trenger ikke strikker, manualer eller annet treningsutstyr for å trene effektivt hjemme. Det holder lenge å bruke det folk flest har i huset. Har du ullsokker, vaskeklut, plastbøtte og melposer, får du trent de fleste muskelgruppene, sier Yngvar Andersen når klikk.no kommer på besøk.

Les også: Raske resultater med sirkeltrening

Kort, men effektivt

Undersøkelser viser at hvis du trener styrke ti minutter fem ganger i uka, får du gode resultater allerede etter fire-fem uker. Er du utrent fra før, vil du garantert føle deg sterkere etter en måned.

Har du trent en del tidligere, vil du kunne holde formen ved like med denne treningen. Dette gjelder selvfølgelig bare muskelstyrken. Ønsker du bedre kondisjon, må du trene det ved siden av.

- Skal bli sliten

- Hjemmetrening funker så lenge du tar skikkelig i. Gjør så mange repetisjoner at du kjenner at du blir ordentlig sliten. Det ideelle er 10-15 repetisjoner 2-3 ganger pr. øvelse.

Les også:

Få mage som Siren Sundby

Klikk Helse/trening

Sponsor:

Anbefalte produkter

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og inspill i debattene våre.

Vi setter stor pris på kommentarer og inspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!