Spektakulært monster

Lummas ekstremversjon av BMW M5 er klar: Møt Lummanator!

Den nye hekken med integrert diffuser, og koffertlokk med integrert vinge  laget i karbonfiber  gjør at du skjønner at du nettopp ble forbikjørt av noe heftig.
Den nye hekken med integrert diffuser, og koffertlokk med integrert vinge laget i karbonfiber gjør at du skjønner at du nettopp ble forbikjørt av noe heftig.
Publisert Oppdatert

Lumma: Se bildene her

For noen måneder siden viste vi de første skissene av Lummas nye monster. Nå er bilen klar, enda villere enn vi hadde regnet med.

Den tyske tuneren har tatt utgangspunkt i en BMW M5 - som jo allerede i utgangspunktet er en mildt sagt komplett og hårete bil. Den har fått et fullt stylingsett med en mye mer aggressiv front, skjermene er fem centimeter bredere på hver side, og den nye hekken med integrert diffuser og med plass til de to enorme eksosutblåsene gir bilen et skikkelig sint preg. I den spesielle oransjefargen er den også ganske så synlig.

Digert og veldig sprekt
Standardbilens bakluke er byttet ut med en i karbonfiber, som også har en liten hekkvinge integrert i seg. Alle blanke detaljer er byttet ut til identiske biter i karbonfiber, og med et sett enorme hjul - 10x21-tommere med 255/30-dekk foran og 11,5x21-tommere med 295/25-dekk bak - gjør pakken ganske så komplett. Særlig når bilen er senket 40 millimeter med et H&R-sportsunderstell.

BMW: Vakker forsmak
Audi: Kompakt SUV nærmer seg
Porsche: Bygde 26 ørkenbiler

Den fantastiske V10´en har fått ny elektronisk styring, større og åpnere katalysatorer, og puster gjennom et racingeksosanlegg. Dette gjør at originalens 507 hk blir til 560, og siden toppfartssperren er fjernet gjør M5´en nå 327 km/t. I tillegg har Lumma pyntet litt under panseret, blant annet med en del karbonbiter og med rødlakkerte detaljer.

Orgie i oransje
Innvendig har bilen fått full omgang hos tuneren. Store mengder skinn, karbon, kevlar og aluminium er på plass, og alt er farget i Lamborghini-oransje eller karbonsvart. Speedometeret er gradert til 360 km/t, det nye rattet skal være mer gripevennlig enn originalens, og det hele ser jo mildt sagt friskt ut.

Lumma bygger gjerne en bil til deg om du vil: det er bare å spørre etter en CLR 500 RS.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen