Pepsi gjør som Coca-Cola

Lanserer «Pepsi True» som er søtet med stevia.

PEPSI MED STEVIA: «Pepsi True» kom på markedet i oktober 2014.
Publisert

(SIDE2): Brusgiganten frister med «grønn pepsi».

Færre kilokalorier

Den grønne Cola-varianten «Coca-Cola Life» ble først lansert i Argentina.

I år kom den til Europa og brusen er tilgjengelig i blant annet Storbritannia og Sverige.

Brusen er søtet med det naturlige søtningsstoffet stevia og bidrar med færre kilokalorier sammenlignet med tradisjonell Coca-Cola flasken.

Nå har bruskonkurrenten Pepsi også kastet seg på stevia-trenden. Denne måneden lanserte de «Pepsi True» som er søtet med steiva og inneholder 40 prosent færre kilokalorier enn vanlig pepsi. Brusen har også 30 prosent lavere sukkerinnhold, skriver Expressen.se.

Til Norge?

Foreløpig er pepsibrusen kun til salgs på nettsiden Amazon.com der de selges som 24-pakning med minibokser som rommer 2,2 dl, men brusen vil etter hvert også bli tilgjengelig i dagligvareforretninger, ifølge usatoday.com.

Det er ikke kjent om brusen vil bli lansert i Norge.

Kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard, sier til Side2 at de ikke kommenterer eventuelle nylanseringer. 

Det er også ukjent om «Coca-Cola Life» vil komme til norske matvarebutikker, men kategorisjef i NorgesGruppen har tidligere uttalt til Side2 at de er i forhandlinger med Coca-Cola.

- Vi har veldig tro på dette produktet og er i forhandlinger med Coca-Cola. Det er stor sannsynlighet for at «Coca Cola Life» kommer til Norge, sa kategorisjef Rune Spikseth til Side2 tidligere i høst.