Opel Norge gjør flere grep i et forsøk på å selge flere biler i Norge. Selskapet har blant annet senket prisene på flere modeller, blant annet Opel Mokka som har fått ny startpris 239.900 kroner, med firehjulsdrift og turbo starter den under 300 000 kroner.

Ny motor har også gjort Opel Astra noe rimeligere.

Mer krefter og utstyr

Nå kommer også Opel Insignia med med sterkere motorer og mer utstyr. 2.0 CDTi ecoFLEX-motoren kommer nå med 140 hk og et dreiemoment på 350 Nm (370 Nm ved overboost). Forbruk og utslipp skal være uendret.

Den nye motoren blir tilgjengelig i utstyrsnivåene Cosmo og Premium, mens dagens 2.0 CDTi ecoFLEX med 120 hk og 300 Nm, fortsatt vil være tilgjengelig i utstyrnivå Edition.

120-hesteren koster fra 287 900 kroner, mens Opel Insignia Cosmo med den nye 140-hesteren, til tross for mer hester og moment, starter på 320 900 kroner. Det betyr at prisen ikke økes utover avgiftsøkningen, som utgjør 5000 kroner som følge av høyere motoreffekt.

Opel øker også utstyrspakkene uten å øke prisen. Mellomste utstyrsnivå, Cosmo, kommer med blant annet infotainmentsystem; IntelliLink med navigasjon og touchpad, samt ryggekamera. Det høyeste utstyrsnivået, Premium, får også mer utstyr.

=

STERKERE: Opel Insignia Coutry Tourer kommer med 195 hesters diesel med biturbo. © FOTO: Axel Wierdemann

Ny toppmodell med stor motor

Opel kliner også til med en ny toppmodell, en sterkere Insignia Country Tourer. Opels Alltrack-konkurrent har stått for rundt halvparten av Insignia-salget i Norge så langt i år, og nå kommer en enda sterkere modell med toliters biturbo-motor på hele 195 hestekrefter og 400 Nm.

Med firehjulsdrift, automatgir og mye utstyr får den en startpris på 539 900 kroner.

Les også:

Test deg selv: Hva kan du om Opel-modeller?

Ubegripelig at den ikke selger bedre

Her er nye Subaru Outback

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!