VW Passat CC ble første gang introdusert på det norske markedet i 2008. Den lekre femseters coupé-modellen ble et rimeligere alternativ for de som drømte om, men ikke har råd til, Mercedes CLS.

Ifølge Volkswagen skal CC posisjonerer seg mellom Passat og Phaeton.

Dette er er nytt

Bilen har fått ny front, nye lykter og grill. Det nye panseret er nå mer markert og den nye grillen møter elegant linjene til de nye frontlyktene.

I de nye frontlyktene er Bi-Xenon med LED-kjørelysene nå standard. I tillegg er også baklyktene også utstyrt med LED-lys.

Designendringene påvirker ikke bilens størrelse. Interiøret er også oppgradert. Nye justerbare hodestøtter, oppgradert instrumentpanel og nye fargevalg står på menyen.

=

CC: Lekre linjer på nye CC.

Gjerrigere på drivstoffet

Begge dieselmotorene er utstyrt med BlueMotion-teknologi, som inkluderer start-stopp automatikk.

Den mest drivstofføkonomiske motoren, 2.0 TDI på 140 hk, skal greie et forbruk på 0,47 liter per mil. Det tilsvarer et C02-utslipp på 125 g/km.

I tillegg leveres Volkswagen CC også med en 2,0 TDI motor på 170 hk, og 160 hk TSI bensinmotor. Alle motorene kan kombineres med DSG automatgirkasse, og begge dieselmotorene kommer også i kombinasjon med 4Motion firehjulsdrift.

Ekstrautstyret

I tillegg vil nye Volkswagen CC kunne leveres med utstyr som sideassistent, dynamisk lysassistent, elektrisk innfellbart hengerfeste og klimasete med massasjefunksjon.

CC har premiere på Los Angeles Motor Show som åpner 18. novemver

=

LYS: Også baklyktene er utstyrt med LED-lys.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!