Som nærmest forventet er det VW-konsernets 1,4 liter store bensinmotor med turbo og kompressor som har havnet under panseret på nye Polo GTI.

De 180 hestekreftene fordeles ut til framhjulene av en syvtrinns DSG-automatkasse . 250 Nm sørger for å sende den 1194 kilo tunge hissigproppen fra 0-100 km/t på kjappe 6,9 sekunder.

Til tross for at det er den raskeste Polo GTI noensinne er den også den snilleste mot miljøet med sine 0,59 l/mil og 139 gr/km.

Akkurat som i Golf GTI er det legendariske rutete interiøret på plass, dessuten er GTI senket 15 mm i forhold til opphavet.

Prisen på artigheten starter på 340.000 kroner og kommer til Norge i mai.

Les også:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!