De siste kiloene sitter som støpt fast rundt magen. Du vet jo hva som må til for å bli kvitt dem, men i en travel hverdag er det ikke alltid vi orker å lage sunn mat eller trene. Heldigvis er det ikke så mye som skal til for å skape en sunnere hverdag.

Spis smart

For at du skal gå ned i vekt, er det viktig at du finner frem til gode matvaner som fungerer for deg. Det vil si at du må finne ut hvordan du kan lage sunn mat, uten at det tar for mye tid.

Når du skjærer opp frukt eller grønnsaker, kan du gjerne skjære opp for flere dager av gangen. Hvis du lager en sunn matrett som tar litt tid, kan du lage dobbel porsjon og fryse ned halvparten. Da har du en rask ferdigmiddag som du vet hva inneholder.

Det er også lurt å ha med seg litt sunn snacks i vesken, slik at du slipper å ty til usunne alternativer hvis du blir sulten mens du er ute. For eksempel kan du ha med deg en pose med nøtter. Nøtter holder seg lenge, er sunt og gir mye energi.

I tillegg til å spise sunnere, er det også viktig at du kommer i gang med en god treningsrutine.

Fyll opp energien

Vi vet alle hvor vanskelig det er å komme seg ut på trening når vi akkurat har kommet hjem fra jobb. Sofaen og TV-seriene kaller, og energien er brukt opp. Etter en tung middag blir det enda vanskeligere å få i gang kroppen.

Hvis du har mulighet til det, kan det være lurt å dra rett på trening fra jobben. Da slipper du å gå i sofafellen. Spis et lite mellommåltid som gir deg energi, uten å gjøre deg tung i magen. Tenk bare hvor god samvittighet du kan ha resten av kvelden, når treningen allerede er unngjort.

Q Skyr Drikke er fettfri, inneholder lite sukker og masse proteiner. Drikkeyoghurten gir deg energi til å trene en time, uten at den gir deg masse kalorier eller usunne tilsetningsstoffer.

Derfor er den et godt alternativ for deg som ønsker å gå litt ned i vekt, samtidig som du holder energien din oppe.

Les hele saken