Dr. Fedon Lindberg

Dr. Fedon Lindberg © Bjørn Inge Karlsen HM Foto

Dette er en oppsummering av næringsinnholdet for den første ukemenyen.

Totalt energikonsum i kcal: 9482 kcal.

Hvis en går ut fra et energikonsum på 2000 kcal pr. dag, vil det utgjøre 14.000 kcal pr. uke.

Denne menyen gir 4518 kcal færre. Totalt gir denne toukersmenyen et underskudd på 9298 kcal.

I teorien vil et underskudd på 7000 kalorier innebære et tap på 1 kilo fett. For mange vil dette bety at de går ned rundt 1,5 kilo i uken. Her utgjør væsken 0,5 kilo.

Her er menyen for uke 1

MANDAG: Krydret lam med kikerter.

TIRSDAG: Rekegrillspidd med basilikumtsatsiki, spinat og feta.

ONSDAG: Mørbradbiff med grillet mango og vannmelonchutney.

TORSDAG: Frittata med grønnsaker og myk ost.

FREDAG: Torsk med pesto, tomater og hvitløk.

LØRDAG: Kylling- og ferskentallerken.

SØNDAG: Kylling- og kikertsalat.

Menyen for uke 2 finner du ved å trykke på denne lenken .

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!