- Så utrolig matte og oppgitte vi er
Først lå Rune Andersen på isolat i tre uker. Så ble han rundstjålet fra Gran Canaria.
(SIDE2:) «Jeg står og går på mine egne ben for første gang på en måned!» Skrev komiker Rune Andersen på Facebook rett etter jul.
En enkel operasjon i kneet ble noe langt mer seriøst.
Rammet av alvorlig infeksjon
Komikeren ble rammet av en alvorlig infeksjon som gjorde at han ble sengeliggende i flere uker.
- Det var helt forferdelig. Jeg har hatt mye smerter og det ble en alternativ jul kan man si, sier 51-åringen til Side2.
Men å sykemelde seg er uaktuelt for humormannen.
Sykemeldte seg ikke
- Jeg har ikke vært sykemeldt og kommer ikke til å sykemelde meg, påpeker Andersen.
- Jeg er ikke vant med å ta ting med ro, og så lenge kjeften fungerer så kan jeg jobbe, sa han.
Han fortalte Side2 at den planlagte ferie og jobbturen til Gran Canaria nå endelig kunne gjennomføres og at han gledet seg til litt varme etter endelig å kunne stå på beina igjen.
- Her skal jeg trene i varmen i tillegg til å skrive og jobbe med nytt materiale, fortalte han.
Borte er gleden
Men så veldig avslappende ble det ikke. Denne uken ble Andersen og reisefølget rundstjålet under oppholdet.
- VI ER BLITT RANET! Vil ulykka ingen ende ta? Skriver Rune Andersen.
Han forteller at de var ute for å spise middag da innbruddet skjedde der de bodde.
- Borte er Mac'en, Ipad'en og masse annet. Og gleden og tryggheten. Guardia Civil og stor ståhei. Så utrolig matte og oppgitte vi er, skriver Norges største ulykkesfugl blant komikere for tiden.