Harket utsetter igjen
Det har gått tolv år siden sist han gav ut soloalbum. Nå utsetter Morten Harket igjen.
(iOslo.no) Den opprinnelige utgivelsesmåneden for Harkets andre engelskspråklige soloalbum, det fjerde soloalbumet totalt, var satt til mars. Nå må Harket-fansen igjen smøre seg med tålmodighet før de får høre «Letters from Egypt».
Diskuterer ny dato
- Albumet skal ikke ut før senere, 19. mai er en dato som diskuteres, men er ikke offisiell enda, opplyser Silje Hope i Universal Music til iOslo.no.
Én grunn til album-utsettelsen kan være den historiske konserten som skal finne sted i Royal Albert Hall i London lørdag 24.mai. Da går nemlig de tre medlemmene på scenen, ikke som a-ha, men som soloartister. Ifølge bandets hjemmeside spekuleres det likevel i at det kan komme en overraskelse i London, trolig i form av en eksklusiv a-ha-opptreden.
Den første singelen fra «Letters from Egypt», Locomotives-låten «My woman» som ble omdøpt av Harket til «Movies», ble sluppet allerede 16.november i fjor.
Allerede utsolgt
Magne Furuholmens ferske soloalbum, «A dot of black in the blue of your bliss», som ble gitt ut tidligere i år, er allerede utsolgt. Furuholmen valgte å droppe en vanlig utgivelse av oppfølgeren til «Past perfect Future tense», istedenfor fikk 300 fans kjøpe en eksklusiv vinyl-utgave av platen.
I tillegg til konserten i Royal Albert Hall benytter Furuholmen anledningen til å spille én ekstra konsert i den engelske hovedstaden i vår. Fredag 23.mai opptrer den yngste av a-ha medlemmene på Notting Hill Arts Club i London.