Luksusbil fikk hilsen på boten

«Det ser ut til at du ikke kommer til å ha noe problem med denne parkeringsboten» var beskjeden som lå sammen med parkeringsboten på Stavanger-mannens millionbil.

Publisert

En Stavanger-mann som ønsker å være anonym, kjøpte nylig en sportsbil av merket Ferrari California til 2,4 millioner kroner av en person i Oslo, skriver Rogalands Avis.

- Bilen ble kjørt fra Oslo til Stavanger, og parkert på Q-Parks anlegg på Strandkaien mens føreren sjekket inn på et hotell. Da han kom ut igjen hadde han fått parkeringsbot, og med den en beskjed, sier Stavanger-mannen til RA.

Inne i boten, lagt under vindusviskeren, lå det en lapp hvor det sto «Det ser ikke ut som du kommer til å ha problemer med å betale denne. Ha en fortsatt fin dag». På toppen av lappen var også bilens registreringsnummer skrevet på.

- Tok det med et smil

Om det er parkeringsvakten eller noen andre spøkefulle som har skrevet hilsenen vites ikke. Papiret den var skrevet på var ikke i samme materiale som boten, men hadde samme farge og format.

Siden det var Stavanger-mannen som sto registrert som eier, var det han som måtte bla opp de 600 kronene boten var på.

- Vi lo godt av det etterpå, og jeg tok det hele med et smil. Personen som har skrevet lappen har nok også hatt det fryktelig morsomt. Dette er ikke noe jeg skal gå videre med, men er det en parkeringsvakt som har gjort dette synes jeg jo det er litt uforskammet og smålig, sier Ferrari-eieren.

Bilen er en 2012-utgave, og det finnes bare to slike i hele landet.

- Hvis du kjøper en så dyr bil blir du sett på som en tullete nerd som har gått av hengslene, og det er jo galskap å kjøpe noe sånt – men jeg har alltid ønsket meg en sånn bil. Ta deg en tur i båthavnene å se hva som ligger der. Det ligger mange båter der som koster langt mer enn det jeg betalte for bilen min, sier han.

- Åpenbart ikke greit

Presseansvarlig Kjetil Bratseth i Q-Park sier til RA at deres kontrollører ikke skal legge lapper ved parkeringsbøtene.

- Vi er nå i gang med en prosess hvor vi spør de ansatte om dette er noe de har gjort. Det er ikke en del av rutinen å ta med personlige betraktninger, de skal gjøre jobben sin og dét er det. Dersom dette er gjort av en av våre ansatte er det åpenbart ikke greit, slår han fast.

Hvis det viser seg at det er en av deres ansatte som har gjort det, skal forholdet følges opp internt.

- Det blir jo et hypotetisk spørsmål, men i tilfelle håndterer vi det i henhold til egne rutiner internt, sier Bratseth.

Les flere saker i Rogalands Avis