Her er høstens matnyheter
Disse produktene kommer i butikk nå.

(SIDE2): I disse dager er det duket for vareslipp av nye mat- og drikkeprodukter i butikkene.
15.september er satt som lanseringsdato og allerede nå kan Side2 avsløre noen av produktnyhetene vi kan vente oss:
TINE
Meieriprodusenten TINE kan blant annet friste med hvit geitost, laktosefri ekstra lett melk, Styrk bringebær og 14 Gresk Yoghurt 90 kcal.

De lanserer også Go’morgen-yoghurter ZERO som er helt uten tilsatt sukker (søtet med søtstoff). De nye yoghurtene kommer i smakene bringebær og mango.
I tillegg har TINE blant annet laget porsjonspakker av Smøremyk-serien, Vaniljesaus med ekte vanilje og Kremost med Chili & Lime.
Orkla
Orkla Foods Norge (Tidligere Rieber og Søn Norge og Stabburet) skriver i en mail til Side2 at de i høst kommer med mange produktnyheter som skal få nordmenn til å spise sunnere, deriblant en serie fiskesauser fra TORO som skal få forbrukerne til å spise mer fisk. I tillegg kommer ferske spiseklare gryter og supper med kun naturlige råvarer.

Orkla Foods Norge AS lanserer også blant annet Idun Pizzasaus Italiensk type, Nora Naturlig Lett på Squeezy flaske, Grandiosa Pizzarull, Big One Take Away Premium Pepperoni og TORO Kjølte Ferdigretter.
TORO kommer med et nytt konsept som heter «TORO Vår Beste». Denne serien består av supper laget av 100 prosent naturlige råvarer og helt uten palmeolje.
Prior
Prior lanserer miniomeletter i to varianter og lårfilet av kylling. De kommer også med to ulike typer av kyllinglår i stekepose.

Fjordland
Kommunikasjonssjef i Fjordland, Anne Marit Rødland, kan avsløre at de lanserer to nye fiskeretter og tre nye kjøttmiddager. Blant nyhetene finner vi lammegryte, fiskeburger mer erter, bacon, potetstappe og kaperssmør og karbonader med gulrøtter, løkkompott og potetstaver.
Rødland informerer også om at 11 Fjordlandmiddager er blitt grønnere og bedre. I snitt inneholder nå en hverdagsmiddag 25 prosent grønnsaker.
LES MER: Nå blir ferdigrettene sunnere
Coop
Coop har blant annet laget flere juicer og smoothies i «Smak forskjellen»-serien, blant annet smoothie med jordbær og banan. De lanserer også lavendelhonning og appelsinblomsthonning til de som ønsker et naturlig alternativ til sukker.

- Vi kommer også med et helt nytt konsept som vi har kalt «Sesongens beste druer» Hele 19 ulike druesorter har vi plukket ut til dette, og de lanseres når sesongen er på topp for den enkelte sort. Kundene vil typisk finne to–tre varianter i butikken til enhver tid. Dette er noe helt nytt i Norge, druene har ulike smaker som sukkerspinn og jordbær, og forskjellige former og farger, sier ansvarlig for egne merkevarer i Coop, Hege Berg-Knutsen.
Hun forklarer at Coop også har inngått et samarbeid med Ettore Lo Monaco som driver Italiensk bakeri på Lierskogen. Han lager blant annet biscotti med og uten sjokolade, grissini og krutonger.
- Bakekunsten og de tradisjonsrike oppskriftene har Ettore tatt med seg fra Sicilia, og selvfølgelig er det Ettore selv som håndlager disse delikatessene, forteller Hege Berg-Knutsen.
Mills

Celine Sjøberg, kommunikasjonsrådgiver i Mills, forteller til Side2 at de kommer med et nytt produkt fra Vita hjertego´, margarinen «Steke og bake», samt en ny kyllingsalat fra Delikat. I tillegg får Vita hjertego´ Mat og Vita hjertego´Fraiche nytt design og emballasje.
Nutrilett
Fra Nutrilett kommer blant annet nyheten Nutrilett Juicy Coconut, snackbarer med mørkt sjokoladetrekk og kokosmasse.
I tillegg kommer det to ny Nutrilett-barer, Nutrilett Smooth Caramel og Chunky Peanut bar.