- Forholdet er blitt sterkere
«Amazing Race» gjorde kjærligheten mellom Julie og Vichy enda sterkere.
GIMLE KINO/(Side2): - Man har sett hverandre i tøffe situasjoner, og jeg er stolt av Vichy, sier Julie Aamodt (28).
Sammen med kjæresten og samboeren, Vichy Erichsson (30), er de ett av de elleve parene som har reist verden rundt som deltakere i TV 2-realityen «Amazing Race». Underveis har realitydeltakerne måtte løse oppgaver som både kan være skremmende og fryktinngytende – noe som førte til at de to turtelduene så hverandre i et helt nytt lys.
- Jeg har også vært stolt av deg. Du var flink, sier Vichy og titter bort på sin kjære.
- Intensivt og stressende
De synes begge det var både kult og annerledes å være med på en reise med TV-kamera på slep, og da Side2 møter de to like etter førpremieren innrømmer de to at det var gøy å se seg selv på TV. Spesielt fordi de fikk se første etappe fra utsiden, men også fordi de fikk et innblikk i de andre deltakernes reise.
- Den var fantastisk, intensiv og stressende, men samtidig veldig kult. Man blir med på ting som man vanligvis aldri ville blitt med på og så går det i så utrolig høyt tempo. Man skjønner det ikke når man ser på det, men det er ekstremt store avstander, og alt går veldig fort og man er stresset og vil bare løse oppgavene så fort som juling, sier Vichy.
- Det går i ett og man kan ikke stå stille for man er i gang hele tiden.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
- Tålmodigheten er blitt satt på prøve
Videre forteller kjæresteparet at de er blitt kjent med hverandre i situasjoner de neppe ville kommet opp i om de ikke hadde takket ja til å være med i realityprogrammet, og Vichy legger ikke skjul på at TV-debuten har gjort forholdet dem imellom mer solid.
- Jeg tror deltakelsen har hatt en positiv påvirkning på oss som et par. Forholdet blir styrket når man gjør og opplever ting sammen. Dette er noe bare vi og de andre lagene har fått være med på og det er noe vi har sammen og som er unikt for oss.
- Vi har fått større tillit til hverandre. Tålmodigheten er blitt satt på prøve og selv om det har vært en stressende tur så fikk vi være der sammen.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
- Veldig frustrerende
I likhet med flere av de andre deltakerne i serien ble paret forespurt om de ville være med i den norske utgaven av realityserien som har tatt USA med storm. Der har programmet blitt vist på skjermen i over ti år.
Den første episoden har ifølge TV 2 blitt sett av om lag 600.000 til 700.000, men bare tiden vil vise om en av Norges aller dyreste realityproduksjoner vil oppnå like stor suksess her hjemme som over Atlanteren.
- Den største utfordringen var vel mangel på døgnrytme. Ingen var rutine og ingen kontinuitet, sier Julie.
Vichy nikker bekreftende og legger til:
- En annen utfordring var at det var visse ting man ikke kunne på virke. Man kunne ikke få bilene til å gå fortere og flyene til å gå en time tidligere eller at en oppgave. Det er veldig frustrerende å se at klokken tikker og lagene kommer nærmere eller at man taper avstand.
De to innrømmer at det var oppgaver underveis i kappløpet som utfordret dem på mange ulike måter, men at tilfredsstillelsen var stor når de behersket og kom seg gjennom de utfordringer de møtte på veien.
«Amazing Race» ser du på TV 2 mandager og onsdager.