- Det er den store hemmeligheten

Tidligere barnestjerne anklager Hollywood-topper for å være pedofile.

Publisert

(SIDE2:) Corey Feldman har vært skuespiller siden han var tre år gammel. Han er mest kjent for filmene «The Goonies», «Stand By Me» og «The Lost Boys» og jobber fremdeles som skuespiller.

I programmet «Primetime Nightline: Celebrity Secrets - Underage and Famous» fortalte han i går om de skjulte sidene ved livet som barnestjerne.

- Det største problemet i Hollywood
Ifølge ABC.com forteller han at det er mange pedofile filmfolk i Hollywood.

- Jeg kan fortelle at det største problemet i Hollywood var og er og vil alltid være pedofili. Det er det største problemet for barn i industrien. Det er den store hemmeligheten, sier han.

Det er kjent at mange voksne skuespillere har ligget seg til roller. Feldman hevder at det samme gjelder for barn.

- Men ikke på samme måte. Det foregår i hemmelighet, sier han.

Ble misbrukt
Han sier at han møtte mange pedofile da han var midt i tenårene.

- Jeg visste det ikke engang. Det var ikke før jeg var gammel nok til å skjønne hva de var og hva de ville ... og jeg tenkte: «Herregud». De var overalt, sier han.

Skuespilleren forteller at han ble misbrukt av flere menn i filmindustrien. Han fikk også vite om andre barnestjerner som var blitt misbrukt.

- Skyld i dødsfall
Den nå 40 år gamle skuespilleren mener at det var en pedofil mann som førte til at skuespiller og venn Corey Haim døde i 2010. Haim døde av en overdose.

- Det er én person som har skyld i dødsfallet til Corey Haim. Og den personen er en Hollywood-mogul, sier han, men vil ikke avsløre hvem det er.