Helveteshoteller:

Hotellene fra helvete

Disse overnattingsgjestene fikk alt annet enn god service. Har du opplevd noe verre?

NEI OG NEI: En mann opplevde å bare få svaret "nei" på alt han spurte om i resepsjonen. Foto: Foto: Crestock

Det er nettsiden tripadvisor.com som ved hjelp av sine brukere har samlet inn de forferdelige hotellhistoriene.

Selv om du kanskje har blitt skuffet over et hotell eller har dårlig erfaring fra en hotellovernatting vil historien din trolig ikke måle seg med hva disse personene måtte igjennom da de sov på hotellene fra helvete.

Ble kastet ut av rommet

To par hadde bestilt en suite til fire personer på hotell Angelo d'Oro i Kroatia. Oppholdet skulle vise seg å bli alt annet enn vellykket. På tripadvisor.com skriver gjestene følgende:

- Etter en natt på hotellet reiste vi ut i 12-tiden. Da vi kom tilbake til hotellet klokken 20.00 på kvelden fikk vi høre at rommet vårt var blitt gitt til noen andre. Vi trodde først de spøkte med oss, men det viste seg at de snakket sant. De sa at vi bare hadde bestilt rom for en natt og at vi ikke hadde sjekket ut i tide, derfor tok de alle våre eiendeler og verdisaker og tullet det inn i et laken som de plasserte på en tralle inne i saunaen!

Alle våre personlige eiendeler inkludert smykker, kontaktlinser, piller, bøker, sminke og smørbrød lå oppå hverandre i en haug. Vi sto der klokken 22.00 på kvelden uten rom eller noen form for informasjon. Til slutt dukket hotellmanageren opp og ga oss skylden for det hele. Han sa ikke engang unnskyld, skriver den skuffede gjesten som til slutt ble plassert på et annet hotell på den andre siden av byen.

Fikk kjellerrom på palasset

En overnatting for et engelsk par på hotell Pink Palace i byen Fethiye i Tyrkia ble alt annet enn vellykket:

- Da vi ankom ble vi plassert i et kjellerrom med to enkeltsenger, selv om vi bestilte dobbeltseng. Vi ba om å bli flyttet, noe som ble gjennomført senere på kvelden. Da fikk vi et annet kjellerrom, riktignok med dobbeltseng. Rommet var mørkt morgen som kveld fordi det eneste naturlige lyset som kom inn i rommet var fra et bittelite vindu plassert høyt oppe på veggen på bakkenivå.

MÅTTE DELE: Gjestene måte dele frokostbord med både bier og fugler.
MÅTTE DELE: Gjestene måte dele frokostbord med både bier og fugler. Foto: Foto: Crestock

Toalettet og dusjen var plassert bare noen centimeter fra hverandre og begge deler var så urene at det var ekkelt. Jeg tror ikke rommet vårt kan ha blitt skikkelig rengjort en eneste gang, skriver den skuffede jenta på tripadvisors nettside. Hun og kjæresten måtte for øvrig dele frokostbufeeten med både veps og fugler.

Havutsikt til motorvei

- Jeg bestilte et rom med havutsikt, skriver hotellgjesten som bodde på First Colony Inn, et hotell i Nord-Carolina i USA. Utsikten skulle vise seg å være alt annet enn vakker ettersom hotellet lå plassert midt mellom en motorvei og en annen hovedvei og bak et annet hotell og flere andre veier.

- Å kalle dette for havutsikt vil være det samme som å si at rommet hadde utsikt til Europa - det finnes der ute et eller annet sted, skriver den skuffede hotellgjesten.

Måtte rope for å høre hverandre

Dempsey's Bed & Breakfast i Kilkenny, Irland er stedet dersom du liker å rope og skrike. Dette var i alle fall hva to gjester måtte gjøre for å høre hverandre - så bråkete var det der.

HAVSUTSIKT: Hotellet lovet utsikt til havet, men det som ventet hotellgjesten var en støyende motorvei. Foto: Illustrasjonsfoto: Crestock

- Det var et mareritt, skriver irske Sally på tripadvisors side. Jeg har bodd på noen ganske dårlige steder i løpet mitt liv, men aldri så dårlig at jeg har måttet skrive en advarsel til andre gjester. Rommet vi fikk lå rett ovenfor hotellets bar, en ganske fullstappet pub.

MÅTTE ROPE: Bråket fra baren i etasjen under var så øredøvende at paret måtte rope til hverandre. Foto: Foto: Crestock

Bråket fra baren var overdøvende - vi måtte rope til hverandre da vi var inne på rommet. Bråket holdt på helt frem til klokken 02.00 på natten og folkene på naborommet skrek og smelte med dører hele natten frem til klokken 07.00 på morgenen.

Rommet var iskaldt og spartansk innredet. Klokken 11.00 ble vi vekket av rengjøringspersonellet som bokstavelig talt sto og hamret på døren vår. Etter fire timers søvn måtte vi komme oss ut, skriver den oppgitte gjesten som betalte 1.150 kroner for det bråkete oppholdet.

Et sant mareritt

En annen person som også opplevde hotelloppholdet som et mareritt overnattet på Baru Lodge i Panama. Her fikk gjestene intet annet enn en mugge med drikkevann i hotellresepsjonen ved innsjekking. Dette skulle de klare seg med resten av oppholdet.

- Det var en skuffelse fra minuttet vi ankom. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, skriver hotellgjesten. Stedet kan ikke kalles for hotell. Det var et uoversiktlig hus der alt ting virket improvisert.

For det første hadde vi problemer med å finne det, da det ikke fantes et eneste skilt. Vi måtte ringe rundt fra mobilen til en lokal taxisjåfør før vi klarte å lokalisere stedet.

For det andre var gaten hvor stedet lå ekstremt bråkete. Takk og lov for at vi tok med oss ørepropper. Man hører nemlig bilene humpe forbi dag og natt.

Vi spurte om ekstra puter, men det hadde de ikke. Heller ikke ekstra håndklær, føner og heller ikke noe sted hvor man kunne få strøket klærne sine.

Jeg spurte om å få kjøpt en flaske med drikkevann, men det hadde de heller ikke. Og den nærmeste butikken lå en kilometer unna - noe som er uaktuelt når man våkner opp midt på natten og er tørst. Vannet man blir tilbudt får man i en liten mugge ved innsjekking og det er alt. Ellers var vannet låst inne i middagsområdet og de eneste som hadde nøkkel var rengjøringspersonellet som kom på morgenen.

Ellers var det ingen faks, ingen printer og frokosten var forferdelig, sier den skuffede gjesten som ikke fikk annet til svar fra resepsjonisten enn "Nei, nei og atter nei".

Har du opplevd en forferdelig hotellovernatting? Fortell om det i kommentarfeltet under!

Les også:

Verdens verste hoteller

Verdens flotteste hoteller

Tilbake til Klikk Reise

Denne saken ble første gang publisert 23/05 2009, og sist oppdatert 05/05 2017.