Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg er lykkelig gravid, 12 uker på vei. I de siste par dagene har jeg verket veldig i korsryggen. En stikkende verk som ikke kommer fram i bekkenet. Er ikke dette tidlig? Gikk gravid for nesten 2 år siden. Verket da også, men ikke så intens og ikke så tidlig. Jeg er ikke i tipp topp form, men heller ikke helt "slapp". Forrige graviditet var ganske tøff for kroppen. Kan det være derfor den alt "kimser"?

Svar:
Ja, dessverre så kan det være mulig at du allerede nå kjenner bekkensmerter. Det kan bli bedre, dersom du tar det alvorlig, og lytter til kroppen din. Har du en kiropraktor i din nærhet så ville jeg ha bestilt en time. Lykke til videre, det trenger ikke å bli verre, men du må ta hensyn til deg selv. Nå har du i tillegg et lite barn å ta vare på i forhold til sist. Derfor krever det ennå mer av deg.