Dette bilmerket har de mest fornøyde kundene

Setter ny rekord i norsk undersøkelse.

Introduksjonen av "folke-SUV"-en NX300h har ikke gjort Lexus mindre populært blant kundene.
Publisert

– Hvor fornøyd er du med bilen din, verkstedet og forhandleren? Og hvor lojal er du mot merket du kjører i dag? Disse spørsmålene danner utgangspunktet for den mest omfattende undersøkelsen på kundetilfredshet blant norske bileiere.

Resultatene fra Autoindex 2015 er akkurat ute. 7344 norske bileiere har besvart over 120 spørsmål. Undersøkelsen omfatter biler registrert i perioden 2008-2014, totalt 23 bilmerker.

Flyttet grensene

Det samme merket har gått helt til topps de tre foregående årene. Og de gjør det igjen i år – denne gangen med ny rekord i totalsum.

Autoindex 2015 - rangert liste

  1. Lexus
  2. BMW
  3. Mercedes
  4. Volvo
  5. Audi
  6. Toyota
  7. Honda
  8. Subaru
  9. Skoda
  10. Mazda
  11. Renault
  12. VW
  13. Peugeot
  14. Mini
  15. Ford
  16. Citroën
  17. Suzuki
  18. Mitsubishi
  19. Fiat
  20. Nissan
  21. Opel
  22. Kia
  23. Hyundai

Vi snakker om Lexus. Toyotas premiummerke som har de klart mest fornøyde kundene i det norske markedet. Med totalt 918 av 1000 mulige poeng har de igjen flyttet grensene i denne undersøkelsen.

Dette er luksusbil til svært hyggelig pris

– Målrettet arbeid

Lexus tar virkelig storeslem i undersøkelsen. Dagens Næringsliv har fått tilgang på resultatene for premiummerkene, som viser at Lexus vinner i alle kategorier. Eierne deres er de som er mest fornøyd med selve bilen. Dessuten kjøpsopplevelsen hos forhandleren, servicen på verkstedet - og de er også mest lojale mot merket.

– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Lexus-sjef Jan Christian Holm.
– En stor takk til alle medarbeidere hos våre forhandlere som har bidratt til dette fantastiske resultatet. På vegne av hele organisasjonen vil jeg også takke for kundenes tillit og lojalitet til oss. Førsteplassen for fjerde år på rad er et resultat av målrettet arbeid, og vi skal gjøre vårt beste for at Lexus kåres som beste bilmerke også i fremtiden, lover Holm, i en pressemelding.

Rune kjøpte Lexus til over 4 millioner kroner – usett!

– Unik bedriftskultur

– Førsteplassen i AutoIndex fire år på rad bekrefter at Lexus er i særklasse når det gjelder kvalitet og kundebehandling, sier Mikkel Korntved som er direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group International, som står bak AutoIndex.

– De har etablert en unik bedriftskultur som sørger for at det er enkelt og behagelig å være Lexus-kunde i hverdagen. Det er den totale opplevelsen og innpakningen som differensierer dem fra øvrige bilmerker i Norge, sier Korntved.

Vi i Broom kommer tilbake med mer om denne undersøkelsen.

Her er bilen som gir Lexus salgsrekord i Norge