Harley kunne ikke la være. Etter å ha gitt samtlige V-Rod-modeller den nye 1250-motoren og redusert modellutvalget til tre utgaver, øker de mangfoldet i stallen med en muskelcruiser.

I denne sammenheng er musklene mer synlige enn de er reelle. V-Rod Muscle har nemlig samme motor som standard V-Rod, det betyr for 2009-modellene 123 hk og 115 Nm fra en vannavkjølt V2-motor.

Les alle våre MC-tester her.

ABS-bremser

I likhet med de andre V-Rod 2009-modellene kommer også Muscle med ABS-bremser som standard. Men Muskel-Harleyen skiller seg ut med en ny oppned forgaffel, ny tank og aggressive luftinntak foran på hver side av tanken. En kort forskjerm med svart bakdel og en kappet bakskjerm med integrert baklys og blinklys avrunder de karosserimessige særegenhetene. Blinklysene foran er integrert i speilarmene.

Finn informasjon om alle MC-ene på markedet her.

V-Rod Muscle er lang. De lange og rette eksosrørene og den beskjedne høyden bidrar til å forsterke det inntrykket. Du sitter lavt, bare 66 cm over bakken, og med beina godt forover.

Lav

Det dype setet gir god støtte når du tar ut V2-motorens krefter fullt ut, og 1700 mm akselavstand sørger for at bakhjulet har godt feste. Slipperclutch som skal hindre bakhjulsslipp ved brå nedgiring, er standard. V-Rod Muscle lanseres på slutten av året og leveres i fargene rød, blå, svart og sølv.

Harley pleier å ha sine neste års modeller klarte for levering på høstparten, så se gjerne etter V-Rod Muscle i september-oktober. Og med dagens dollarkurs, blir den neppe dyrere enn 2008-modellene. Billigste V-Rod koster i dag 250 000 kroner.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!