Taket av for Audis lynraske
Kun 333 stykker vil bli lagd av Audi R8 V10 GT Spyder.
Parallellene til Mercedes SLS Roadster er nesten nifse. En identisk 4 sek 0-100 km/t sprint og 317 km/t toppfart, og vekt og krefter hvor det skiller bare noen kilo og et par hester.
Timingen er også påfallende: Akkurat når Mercedes presenterer sin Roadster, sier Audi at de bygger en rå GT-versjon av R8 V10 Spyder.

GT-mekking er ikke noe nytt for R8. Audi lagde en liten serie coupeer i fjor, og prosessene er akkurat de samme denne gangen:
Betydelig vektreduksjon (85 kg i dette tilfellet) og kraften økt til 560 hester.
Og så har vi de kosmetiske endringene, som inkluderer splittere, skjørt og eksosanlegg - og nye seter, samt innvendig utsmykning i alcantara og karbon.

Det sies ingen ting om hvorvidt takmekanismen er lettere nå, men har du behov for å få taket opp og ned fort vil du har mer nytte av SLS-en - på R8 tar dette deg 19 sekunder.
Men R8 har i det minste eksklusivitet. Audi vil bygge bare 333, med et nummerskilt på girspaken. Og en pris på 1,3 millioner kroner - i England.
Les også:

Vi har testet Mercedes SLS AMG: Sykt rask
Test: Audi R8 V10: En av verdens beste biler