Hvis du som nå har litt penger til overs, og er usikker på hva du skal bruke dem på, da kan vi presentere en idé til deg. Ideen heter Bugatti 16C Galibier.

Denne bilen har en W16-motor på åtte liter. Det er den samme motoren du finner i Bugatti Veyron, men her er fire turboer byttet ut mot to kompressorer, og den er trimmet néd fra 1001 til et hemmelig sted mellom 800og 1000 hester.

Er det en miljøvenn i deg, kan vi glede deg med at den kan kjøres på E85.

Hypereksklusiv klokke

Den hypereksklusive klokkeprodusenten Parmigiani har laget klokka i midtkonsollen - som du faktisk kan ta ut og bruke som armbåndsur. I hvert fall i de to dagene før en av passasjerene dine, eller en annen tjuvradd, har rasket den med seg til eget bruk.

Karosseriplatene som ikke er av polert metall, er laget i karbonfiber. De er gitt et tynt lag med lakk, slik at karbonfiberteksturen skinner gjennom når lyset treffer bilen.

Bugatti Galibier=

Bugatti Galibier © Bugatti

Rå på LED

LED-lys er inn om dagen. Audi er den bilfabrikken som er flinkest på dette, og siden de tilhører samme konsern, vil Bugatti sette ny standard på dette området. Både front- og baklys har fått noen utrolig lekre detaljer i så måte.

Galibier er navnet på et av de mest krevende fjellpassene i Tour de France, og var også navnet på en spesialversjon av Bugatti 57.

Bugattisjef Dr. Ing. Franz-Josef Paefgen har sagt at dette kun er et konsept på en mulig firedørs bil fra Bugatti, men etter mottakelsen å bedømme er det nok ytterst sannsynlig at Galibier kommer i produksjon.

Bugatti Galibier=

Bugatti Galibier © Bugatti

Pris?

Så var det det med pengene da. For den koster jo litt. Så lommerusket ditt må komme fra store lommer.

Vi snakker nemlig over én million euro FØR avgifter. Pris i Norge kommer nok til å nærme seg 20 millioner kroner. Men som sagt, har du nok penger til overs, så hvorfor ikke?

Flere Bugatti-saker:

Bugatti Galibier=

Bugatti Galibier © Bugatti

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!