PRIUS-LOOKET: Oppsto slik vi kjenner det i dag med 2004-modellen. © Foto: Fred Magne Skillebæk

Rundt 10 millioner kroner bare i avisannonsering. Det er summen det i disse dager koster å gjøre det norske folket oppmerksom på nye Toyota Prius.

"Mitt forhold til Prius har gått fra interesse, til irritasjon, og nå hoderysting." skriver JB i Klikk Motorforum

10 mill i avisannonser

- Vi kjører såpass høyt trykk fordi vi ønsker å understreke lederskapet på hybrid, og i tillegg forklare forskjellen på full-hybrid og andre mindre effektive løsninger

Det opplyser informasjonsdirektør Per Arne Skramstad i Toyota Norge.

Skramstad legger til at det likevel ikke er mer enn ved andre kampanjer Toyota har hatt for nye modeller.

Kjør debatt

Men det koster å være innovativ og klasseledende. Toyota Prius har jevnlig egget bilentusiaster til debatt siden bilen rullet sine første spede mil på europeiske og amerikanske veier i år 2000.

Diskuter du også ! Bruk gjerne vår uhøytidlige lille Prius A til Å-guide som inspirasjon.

Ulf skriver følgende på Klikk forum:

"Synes den er stilig, har bestilt den".

Pingla mener: "Hjelper ikke hvor mye bedre denne bilden har blitt, den er uansett gørrstygg å se på".

Gørrstilig? Diskuter du også!

TRE GENERASJONER: Prius I debuterte i Japan i 1997 og i resten av verden i 2000. Prius II kom i 1994, mens Prius III kommer for full styrke nå. © Haakon Førde

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!