Det er amerikanerne som snart får gleden av å se Cayman og Boxster debutere i ny ham. Helt presis: Besøkende på Los Angeles Auto Show.

Les vår test av Porsche Cayman her

Nye lykter

Begge de trivelige og mer folkelige av superbilene fra Stuttgart har fått både nye motorer og ny design.

Rettere sagt er designen nå fornyet i harmoni med resten av Porsche-familien. Spesielt fronten er tydelig, med tredelte luftinntak og nye lykter.

Kjennetegnet er hovedlykter med integrerte blinklys og kjørelys i LED, mens også baklysene i LED nå kurver seg rundt til utsiden av bilene.

0,9-tallet

Motormessig er det selvsagt fortsatt snakk om tradisjonelle boxerseksere, men nå så effektive at det skal være mulig å se 0,9-liter per mil ved helt normal kjøring.

Minste motor er på 2,9 liter og yter 255 hester i Boxster og 265 hester i Cayman - som er en økning på hhv. 10 og 20 hester fra foregående modeller. 3,4-literen som står i S-versjonene yter nå hhv. 310 og 320 hester. Det er en økning på 15 og 25 hester.

6 eller 7-trinns

Alle versjonene kan leveres med både sekstrinns manuell kasse og syvtrinns dobbeltclutchkasse som på Porsche-språk heter PDK. Norske priser er ikke kjent. I Tyskland er bilene priset til hhv. 46 000 og 56 00 euro (Boxster/S) og 50 000 og 61 000 euro (Cayman/S)

Modell

Kubikk

Hester

Nm

0-100

Forbruk

Boxster

2893

255

290

5,9

0,92

Boxster S

3436

310

360

5,3

0,96

Cayman

2893

265

300

5,8

0,92

Cayman S

3436

320

370

5,2

0,96

Les også:

Nissan baby-GT-R

Audi TTS: Sinna sportscruiser

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!