Det tyske tuningselskapet Brabus er kanskje mest kjent for sine voldsomme Mercedes-Benz- og Smart-kreasjoner, hvor de har dyttet inn store motorer og montert dyr styling. De har blant annet dyttet en V6-er med to turboer ned i en Smart Roadster - med et vilt resultat.

Nå har de opprettet en ny avdeling - Brabus Zero Emission Vehicles. Som navnet tilsier, så skal de ta seg av nullutslippsbiler som blant annet Tesla.

Den første jobben de har gjort, er å gi den elektriske sportsbilen Tesla Roadster nytt utseende.

I fronten finner du et sett med LED-lys, en leppe i karbonfiber og deksler til lyktene. Alt dette skal visstnok gjøre at den lille sportsbilen ser enda mer sportslig ut.

I andre enden av bilen finner vi en diffuser og en liten spoiler, begge deler støpt i karbon for å kombinere lav vekt med ekstrem styrke.

Les vår prøvekjøring av Tesla Roadster her

Bilen er for øvrig lakkert i matt hvitt, noe som burde gjøre at den tiltrekker seg oppmerksomhet. Det gjør også at den blir helt umulig å holde ren¿

På felgsiden er det Brabus Monoblock-S-felger i størrelsene 7x18" foran og 8,5x19" bak. Disse er skodd med Pirelli P-Zero Nero-dekk i størrelsene 215/35 ZR18 og 255/35 ZR19.

Det er ingen endringer i ytelsene fra den elektriske motoren, selv om det kan høres ut som den er byttet ut.

Les også:

Superdesignerne lager elbil

Verdens første elektriske Elise

Tyskerne syntes nemlig at Teslaen laget litt for lite lyd. De er jo tross alt vant til å jobbe med bråkete V8-ere fra Mercedes. Derfor har de utstyrt elbilen med noe de kaller en space sound generator. Den gjør at kan man velge mellom fire forskjellige lyder:

En tradisjonell V8-er, en racerbilmotor og to futuristiske lydspor de kaller "Beam" og "Warp". Lydnivået reguleres i takt med hvor mye effekt som brukes - det ville nemlig vært litt dumt om man hørte lyden av en skrikende løpsbil mens man ventet på grønt lys.

Brabus har dessuten utstyrt det lille lynet med neonlys - til tross for at det i alle fall i norske bilstylingkretser regnes som en av de største tabbene du kan gjøre.

Les også:

Båtverdenens svar på Think

Råbillig nybil

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!