Revenger RIB

Skarpeste RIB-en i havna

Denne båten stopper på en båtlengde i en fart på 40 knop.

Pluss ikon
NY: 32 Combat W skal tåle harde ytre påvirkninger.
NY: 32 Combat W skal tåle harde ytre påvirkninger. Foto: Revenger
Sist oppdatert

Britiske Revenger Boat Company Ltd. har siden starten i 1980 hatt et misunnelsesverdig rykte innen offshore-racing, samt sanket inn utallige internasjonale mesterskapstrofeer.

Nye Revenger 32 er deres siste tilskudd til dette proffmarkedet.

Med nye 32 Combat W skal steget være tatt fult ut for å tåle enda hardere ytre påvirkninger, ifølge den nye importøren. Som for eksempel pontonger i 1 500 gsm (gram/kvadrameter) hypalon, mot normale 1 200 for alle andre Revenger-modeller. Dette for at båten uten problem skal kunne tåle de harde påkjenninger ved bording av andre fartøyer i åpen sjø. I tillegg har båten blant annet fått forsterket skrog og er den er konstruert for helikopterdropp.

Se også: De råeste høst-RIB-ene.

Elektronisk styrte seter skal gi ekstra sidestøtte og god komfort for fører og navigatør. Båten kommer rigget med 480-hestkrefters Yanmar til Hamilton vannjet. Med vannjet vil båten kunne gå i så grunt farvann som skrogdybden tillater. Samtidig gjør enkelinstallasjon at den så å si aldri suger luft selv om man legger hardt over i høy sjø.

I tillegg skal også vannjetten ha egenskaper som snur og stopper båten på en båtlengde i en fart på 40 knop...

Se (og hør!) klipp fra søsterbåten i aksjon her:

VANNJET: Båten kommer rigget med 480-hestkrefters Yanmar til Hamilton vannjet.
VANNJET: Båten kommer rigget med 480-hestkrefters Yanmar til Hamilton vannjet. Foto: Revenger

Denne saken ble første gang publisert 17/01 2011, og sist oppdatert 06/05 2017.

Les også