Høsten og vinteren kan også være en fin tid for aktiv kjøring på sjøen, om du har sansen for litt stram bakoversveis. Et godt utgangspunkt for denne vinterkjøringen kan være oppblåsbar, og da snakker vi om RIB.

RIB er lett å transportere og passer perfekt til trailing. Rigid Inflatable Boat, eller RIB, er på mange måter havets svar på kabrioleten: Den har et friskt og litt eksklusivt image over seg; den oser av sportslighet - og den tiltaler noen i like stor grad som den frastøter andre.

Hva man enn måtte mene om fenderbåtene, er det klart at RIB-eiere er mer enn gjennomsnittlig entusiastiske over farkostene sine.

Med sine lave pongtonger er ikke dette småbarnfamiliens førstevalg, og komforten for passasjerene er i de fleste RIB-er så som så.

Men RIB-ens fordeler er like klare: Dette er et tøft alternativ som er lett å holde og enkelt å håndtere.

Generelt sett er nok RIB best egnet for dem med sans for aktiv kjøring, som bruker båt året rundt og som vet å kle seg etter forholdene.

Her har vi samlet fem varianter fra 250 000 kroner og oppover til 3,5 millioner. Noe har vi kjørt og noe er testet.

Forresten: Stem på det du vil ha flere saker om.



Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!