Bavaria 45 er en stor seilbåt med en mast som rager snaue 21 meter over vannflaten.

Den er laget for raske turseilaser. Til tross for vekten på 12 tonn forventer Bavaria at den skal klare over 7 knop på kryss.

Bavaria 45, også kalt Cruiser 45, er designet av annerkjente Farr Yacht Design i samarbeid med BMW Group Designworks USA.

Seilareal med storseil og fokk er til sammen på 107 kvadratmeter. Skroget er høyt, og dermed trenger ikke ruffen være høy for å gi plass under dekk. Dette fører igjen til at utsynet fra de to styreposisjonene er i særklasse.

© Troels Lykke

I dekket finner du fem nedsenkete dekksluker, noe som er praktisk så man ikke sparker borti de på vei over dekk. Under dekk kan det res opp til hele åtte personer. I akterenden er det to kabiner, og baugkabinen kan lett deles i to. Det finnes også tre toaletter om bord.

Les også: Bavaria utvider utvalget

Ståhøyden i salongen er på rett over to meter, og romfølelsen er god. Interiøret er montert med minst mulig marginer, noe som fører til bedre utnyttelse av plassen om bord. Bavaria har kommet seg på interiørfronten de siste årene, og Cruiser 45 fremstår som lys og trivelig.

Ståhøyden i salongen er på rett over to meter, og romfølelsen er god.

Interiøret er montert med minst mulig marginer, noe som fører til bedre utnyttelse av plassen om bord. Bavaria har kommet seg på interiørfronten de siste årene, og Cruiser 45 fremstår som lys og trivelig.

Les også: Tøff Verdenspremiere fra Bavaria!

45-foteren er den tredje båten er Bavarias cruiserserie, og plasserer seg mellom de eksisterende 55 -og 32-modellene. Alle de tre båtene har en stor badeplattform som lett kan senkes ned, og som blir et flott sted å sole seg.

Bavaria 45 har en stor Volvo Penta-motor med 55-hester. Båten leveres med rullemast fra Seldén og Elvstrøms lette og sterke Epex membran-seil.

www.lundebaat.no

Søk i våre båttester

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!